פניה היפות של הרווחה: הפעילה החברתית המפורסמת מארגנטינה בביקור בעיר

אשדוד אירחה בשבוע שעבר את מרגריטה בריאנטוס, פעילה חברתית מארגנטינה ומייסדת חדר אוכל קהילתי המספק ארוחות לכ-1,600 איש ביום @ בריאנטוס, אורחת משרד הרווחה בישראל, שמעה על אשדוד ובאה לפגוש את האנשים האחראים על פעילות מקבילה
ענת ביגר

צילום: מחלקת קשרי חוץ, עיריית אשדוד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בשבוע שעבר הגיעה לביקור באשדוד מרגריטה בריאנטוס, פעילה חברתית מארגנטינה ומייסדת חדר אוכל קהילתי המספק כ-1600 ארוחות ביום. למרגריטה יש סיפור חיים הלקוח מתסריט בוליוודי. היא נולדה לפני 57 שנה למשפחה ענייה וצנועה במחוז סנטיאגו בארגנטינה. בגיל צעיר התייתמה מאמה ונעזבה על ידי משפחתה. בגיל 11 נדדה לבואנוס איירס, שם עבדה במשק בית. באותה תקופה התגוררה ברחובות העיר וסבלה מרעב. בגיל 14 הכירה את בעלה ברחובות העוני ולהם 12 ילדים (2 מאומצים). סיפורה האישי המדהים לא תם. בשכונת לוס פלטוס בדרום בואנוס איירס, מקום מגוריה, היא נחשפה לעולם של דלות ועוני והחלה לאסוף שאריות מזון וביגוד עבור העניים. תוך זמן קצר החלה לבשל ל-15 אנשים עניים מהשכונה וכיום היא מספקת ארוחות מבושלות ל-1,600 איש ביום (מתוכם 1000 ילדים), באמצעות Los Piletones – חדר האוכל הקהילתי שהקימה.

מרגריטה באה אלינו בליווי נציגי שגרירות ארגנטינה וישראל ואנשי משרד הרווחה, והתקבלה באשדוד ע"י עומר אונגר וגב' יעל כהן – מנהלי אגף הרווחה, מנהלים ועובדי רווחה המעורבים ומפעילים מיזמים דומים בעיר, שהציגו בפני האורחת את "מרכז עוצמה", את "נושמים לרווחה" ומודלים של תהליכי עבודה ומתן שירותים במרכז ובקהילה.

IMG 20190203 WA0017

8568658569

"מרכז עוצמה" אשר הוקם תחילה בלשכת הרווחה באזור ב' כמענה משלים לאותן משפחות, הרחיב את שירותיו לכלל האזורים המוחלשים ולאנשים החיים בעוני ומוכרים בלשכה לשירותים חברתיים, ומקיים פעילויות קהילתיות הפתוחות לקהל הרחב. "לסיכום", אומרים במרכז "אנו רואים שיפור רב במדדי איכות החיים, הפחתת המחסור החומרי-כלכלי, העלאת רמת התעסוקה, הכשרה ו/או השכלה ומיצוי זכויות בקרב לקוחותינו, שתורמים לשילוב מיטבי בקהילה והגברת העצמאות של הלקוח ביכולת לספק צרכים בסיסיים".

הביקור באשדוד היה דחוס ואינטנסיבי וכלל: ברכות וקבלת הפנים, דברי הסבר על העיר מפי מר אבי אמסלם – מ"מ ראש העיר וממונה על שירותים חברתיים, הסבר על עבודת המינהל של מר עומר אונגר – מנהל אגף הרווחה, הצגת העבודה של מחלקת הרווחה באזורים ב'-ג' ע"י גב' בתיה אניג'ר – מנהלת המחלקה, "מרכז עוצמה", ההקשר הפוליטי-היסטורי והתפיסה התהליכית מאת הגב' נורית וייסברג נקש, "נושמים לרווחה במרכז עוצמה", אופן הפעלת המערך ועמידה על החשיבות ותרומתו של המרכז מאת הגב' נוית דאובר ודרכי העבודה במרכז עוצמה עם אוריינטציה לשינוי מדיניות מאת הגב' בתיה קדישי.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן