בשם הדגים בנחל לכיש: עיריית אשדוד הגישה תביעה נגד זיהום נחל לכיש

עיריית אשדוד ואיגוד ערים לאיכות סביבה אשדוד – חבל יבנה, הגישו בקשה לעיכוב ביצוע צו הרשאה להזרמת מי קולחין לנחל לכיש. לבקשה שהוגשה ע"י עו"ד אמיר ברק ועו״ד מתן גרפינקל, הצטרפו 319 גולשים, שוחרי ים, שחיינים ופעילי ספורט ימי, המיוצגים על ידי משרדו של עו"ד טדי

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בעירייה החליטו להוסיף לעתירתם גם את בעלי החיים במים ש"לו יכלו היו ככל הנראה משמיעים זעקה כואבת למול סילון המזהמים שמומטר עליהם ממעלה הנחל". בעירייה טענו כי כמות הקולחים המזוהמים שהותר למועצת באר טוביה להזרים לנחל עומדת על 900,000 מ"ק. הקולחים הינם באיכות שניונית ירודה, וערכי הזיהום משמעותיים גורמים לנזקים סביבתיים.

"גם ללא ידע מקצועי רחב, החשש מפגיעה סביבתית משמעותית כתוצאה מהזרמת כמות אדירה של שפכים מזוהמים לתוך נחל שוקק חיים, ולעבר חופי ים בהם נעשה שימוש גם בחודשים אלו, הינה ברורה ובגדר 'הדבר מדבר בעד עצמו'", כתבו עורכי הדין. "פגיעה סביבתית אינה דבר של מה בכך. נזקים אשר עלולים להיגרם כתוצאה מההזרמה, עלולים לתת את סימניהם הרעים, גם תקופה ממושכת לאחת שתסתיים ההזרמה. זאת מעבר לפגיעה הממשית, בדגה למשל, שעלולה להיגרם תוך כדי ההזרמה. כמו כן מובן מאליו ששיקום אוכלוסיית בעלי החיים בנחל, כתוצאה מהפגיעה הסביבתית שצפויה, אינה מעשית תוך יממה ולעיתים נדרשות תקופות ממושכות".

"מאזן הנוחות נוטה בבירור לטובת העירייה", הוסיפו עורכי הדין. "עצירת ההזרמה לתקופה קצרה לא תגרום לבעלי החיים נזק לתי הפיך, בעוד היכחדות דגה בנחל, למשל, עקב ההזרמה, תהיה כמובן תוצאה בלתי הפיכה. באופן דומה ברור למדי שהשפעת המזהמים אינה מתפוגגת באופן מיידי, ואם לא תיעצר ההזרמה עתה, גם אם יוחלט לקבל את הערר, הנזק שייגרם יהיה משמעותי ולצורך התיקון והשיקום יידרש זמן משמעותי. מובן העמוק של הדבר מייצגים העוררים, בנוסף לציבור תושבי אשדוד, ואולי לפני הכל, את בעלי החיים בנחל אשר צפויים להינזק ולסבול קשות מתוצאות ההזרמה. בעלי החיים ש"פיהם מלא במים" תרתי משמע, ולו יכלו היו ככל הנראה משמיעים זעקה כואבת למול סילון המזהמים שמומטר עליהם ממעלה הנחל".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן