חבטות ושערים ב׳טדי׳

במשחק טעון ואלים במסגרת המחזור ה-17 של ליגה א' דרום, נוצחה הפועל אדומים אשדוד 4-2 באיצטדיון 'טדי' על ידי בית"ר נורדיה ירושלים. שחקני הקבוצה התפרעו והשופט הרחיק שלושה שחקנים. גילי לנדאו מועמד לפיטורים בעקבות ההפסד. במחזור הבא: כפר שלם מגיעה לסינטטי בעיר (ש

צילום: אבישי אפטקר
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הפועל אדומים אשדוד יצאה למשחק חוץ ביום שישי האחרון מול בית"ר נורדיה, חטפה רביעייה וצנחה למקום החמישי בטבלה, כשהיא כרגע רחוקה 11 נקודות מהמוליכה מ.ס כפר קאסם. מעמדו של המאמן גילי מעורער ונראה כי בקבוצה יחליטו להיפרד ממנו בימים הקרובים. כ- 250 אוהדים של הקבוצה ליוו אותה וסיפקו מצד אחד אווירה צבעונית, אך מצד שני נגררו לפרובוקציות של אוהדי נורדיה והיו חלק מהתפרעות שגלשה לאלימות ביציעים.

הבלאגן התחיל בדקה ה-58, כאשר במצב של תיקו 2-2, שופט המשחק, מרדכי נזרי הצביע על הנקודה הלבנה בהחלטה מעוררת מחלוקת, כאשר בעיניו ראה את מגן הפועל, נוגן חן, תופס ברחבה את אחד משחקני נורדיה. שחקני ואוהדי הפועל לא השלימו עם הגזרה והחלה מהומה שבשיאה הניף השופט נזרי שני כרטיסים צהובים בזה אחר זה למגן אשדוד, רחמים צ'קול שנהג בחוסר אחריות כשסימן לשופט לשתוק. השופט נזרי לא הבליג ובטח שלא שתק ושלף לו את האדום. כמה דקות לאחר מכן, הורחק גם שלומי ארבייטמן החלוץ, שעוד הספיק להבקיע את השער השני לזכות האדומים בדקה ה-50, אבל לא שמר על איפוק וחבט בפניו של שחקן נורדיה לעיני השופט. לקינוח נועם תרועה, קשר אדומים אשדוד, שנכנס כמחליף במחצית השנייה, הורחק בדקה האחרונה של המשחק, כאשר בדומה לארבייטמן, גם הוא שחרר חבטה לעבר פניו של שחקן מנורדיה.

בין לבין היה גם כדורגל ושערים נהדרים באיצטדיון 'טדי', אליו הגיעו 400 צופים והרעישו משל היו אלפים. המחצית הראשונה הייתה מרתקת וכבר בדקה השנייה עלתה נורדיה ליתרון. זה קרה כתוצאה מטעות קשה של הבלם יאיר אזולאי בן ה-41, שאיבד כדור לדיויד גומז ליד רחבת אשדוד. גומז אמר 'תודה רבה' ומ-18 מטרים הפציץ ברגל ימין, את שערו הראשון העונה בליגה א' דרום. בדקה ה-27 האדומים חזרו למשחק באמצעות בעיטה חופשית מסובבת בצורה מופלאה של אבירם ברוכיאן, ממרחק 19 מטרים. שוער נורדיה, אמל חאיר אפילו לא זז, ומי שכן זזה היא הרשת. 1-1 בטדי. חגיגה אדומה ביציעי אשדוד. לצערם, הם לא יחגגו עוד הרבה במשחק הזה. שלוש דקות לפני הירידה להפסקה, נורדיה החזירה לעצמה את היתרון בשער אדיר של יוראי מליח הקשר, שהניף את רגלו הימני וירה כדור קשתי ומפתיע ממרחק 20 מטרים, אשר חדר לרשת של שוער אשדוד דין גל, שאולי יכול היה לעשות יותר. 2-1 לנורדיה בהפסקה וביצועים יפים ברמה של ליגת העל.

אף אחד מיושבי היציעים לא היה מוכן למה שהולך לקרות במחצית השנייה, מהסוערות שהיו השנה בליגה. אשדוד פתחה בלחץ על כל המגרש במטרה להשיג את השוויון והשיגה אותו בדקה ה-50. שלומי ארבייטמן במהלך שהזכיר את ימיו הגדולים כשזכה בתואר מלך שערי ליגת העל לשנת 2010, הוריד כדור בנגיחה במרכז המגרש ורץ לקבל את המסירה מעידן שריקי ברחבה. ארבייטמן חלף על פני שחקן ושחרר שמאלית מדויקת לפינה הקצרה. 2-2 שמחזיר את אשדוד לחיים.

הדקה ה-68 הייתה הדקה שבה הוכרע למעשה המשחק. השופט כאמור פסק בהחלטה שעוד ידברו עליה, על פנדל לטובת נורדיה. אברהם יוסף בעט חזק ושטוח, עם כל הלב וקבע 3-2 מפתיע למארחת מהתחתית. מרגע זה ואילך המשחק איבד ערך ספורטיבי וקיבל גוון שחור של אלימות. זה לא הפריע לליאור עדיקא מנורדיה לקבוע את תוצאת המשחק כשכבש מקרוב בדקה התשעים.

4-2 לנורדיה בסיום, שלושה מורחקים לאשדוד ולא פחות מתשעה כרטיסים צהובים במשחק שסיפק אמנם שישה שערים, חלקם נפלאים, אך האמת חייבת להיאמר. לא ככה אמור להתנהל משחק כדורגל. ומנקודת מבט של הפועל אדומים אשדוד, לא ככה צריכה להיראות קבוצת כדורגל ונראה כי ללנדאו מאמן אשדוד, אבדה מזמן השליטה על שחקניו. אחרת, אין הסבר להשתוללות המופרעת של שלושת שחקני אשדוד שהורחקו.

בקרב הקהל קיימת אי שביעות רצון בולטת מתפקודו של מאמן הקבוצה, גילי לנדאו, שנראה כמו 'נטע זר' במועדון. חלק נרחב מאוהדי הקבוצה רוצים לראות אותו מסיים את תפקידו. מרבית הטענות מתבססות על העובדה שלגילי אין ניסיון בליגות הנמוכות. כך או כך, לקבוצה ממתינה במחזור הבא משוכה לא פשוטה בדמותה של הפועל כפר שלם, שתגיע לסינטטי שכפי הנראה, ירגיש כמו סיר לחץ ענק.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן