שירת הברבור של יובל נעים

מ.ס אשדוד הובסה 4-1 באיצטדיון טדי במוצ"ש האחרון, על ידי בית"ר ירושלים, שלא הרשימה. יובל נעים פוטר מהקבוצה כשעה לאחר סיום המשחק. סולומון ובריק הורחקו. נעים (דקות ספורות לפני שקיבל את ההודעה על פיטוריו): "מעץ לימונים לא קוטפים מנגו". במחזור הקרוב(שבת ב-16:0

צילום: טל אקוקה, דוברות מ.ס אשדוד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

קבוצת מ.ס אשדוד הוכתה קשות באיצ' טדי במוצאי שבת האחרון במסגרת המחזור העשרים של ליגת 'ג'אפאניקה'. הקבוצה הציגה יכולת לא רעה בפתיחה אך לאחר ההרחקה של הרכש יניב בריק, שתיקל בחריפות את דויד קלטינס, מגן בית"ר, לא היה לה סיכוי. האיש הכי מתוסכל באיצטדיון היה מאמן מ.ס אשדוד המפוטר יובל נעים, שכבר הבין שמבחינתו זה הסוף.

החניכים של נעים, במה שיתברר כמשחקו האחרון בקבוצה, פתחו לא רע והגיעו לשתי הזדמנויות טובות בדקות הפתיחה. כאשר בדקה העשירית דן ביטון הגביה נהדר לעבר סייבו קויטה שכמעט הגיע לכדור, אך יציאה אמיצה של שוער בית"ר, איתמר ניצן, מנעה זאת ממנו. כמה דקות לאחר מכן, דן ביטון שהיה פעיל מאוד במשחק, החליף מסירות עם שגיב יחזקאל, שערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצה. ביטון היה פנוי ברחבה ובעט בנגיעה כדור למרכז השער ולידיים של ניצן. גם בית"ר ירושלים הגיעה להזדמנויות רבות ליד השער של יואב ג'ראפי, ששימש כקפטן, בהיעדרם של טום בן זקן שכזכור, גמר את העונה וגדי קינדה, שהושעה משלושה משחקים.

מאור בוזגלו החמיץ מקרוב בדקה ה-17 ועשר דקות אחר כך, פרדי פלומיין הצרפתי הנהדר שהגיע לבית"ר מחדרה בינואר, עשה את מעשה הקוסמות שלו. פלומיין קיבל כדור באגף השמאלי, עבר את אספה ולינגנה ושיגר בעיטה מדויקת לרשת העליונה הימנית של ג'ראפי. 1-0 למארחת ו'הר געש' בן 9000 אוהדים מתפוצץ. ביציע האורחת נספרו תשעה אוהדים אמיצים, המכוסים בצעיפים בצבע אדום צהוב, צבעי הקבוצה שאיבדה את זהותה, את מאמנה וכנראה גם את מקומה בליגת העל.

דקה אחרי השער הורחק כאמור בריק ואשדוד נותרה בעשרה שחקנים.. ריח של תבוסה ריחף באויר והמארחת, שלא ניצחה שבעה משחקי בית ברציפות, הייתה צמאה לשערים שישביעו את הרעב של הקהל המדהים שלה. חמש דקות להפסקה וההמון שוב צהל והמה. הפעם בוזגלו הגביה כמו שרק הוא יודע, אל עבר אנתוני וראן שהיה פנוי לנגוח את ה-2-0 של הצהובים שחורים ולגרום לטדי לרעוד.

97597585685

במחצית השנייה יובל נעים הכניס את דין דויד במקומו של קויטה וזה השתלם לו כשדויד ניצל טעות של בלם בית"ר, אור זהבי. דויד המחליף חטף ומסר לדן ביטון שכבש ברגל שמאל לרשת של ניצן המופתע. אשדוד מצמקת ובבית"ר פתאום מודאגים וחרדים. השער העניק לאשדוד ביטחון ואמונה בעצמם וביכולתם להשוות את התוצאה. אולם, בית"ר חשבה אחרת. בדקה ה-75 בוזגלו שוב החמיץ מקרוב, אך כמו במחצית הראשונה, בחלוף דקות שוב מאור, על תקן המבשל כאשר פרץ מצוין בצד ימין והשאיר את הכדור ליעקב בריהון שמ-14 מטרים בעט כדור חזק ושטוח מזוית אלכסונית, שהכניע את ג'ראפי בפעם השלישית.

השער השלישי הרגיע את מאמן בית"ר ירושלים, ניר קלינגר, שהיה במצב רוח של דריסה והמשיך לדרבן את שחקניו ללחוץ וללחוץ. דן איינבינדר, קפטן בית"ר הפציץ את המשקוף בדקה ה-87. דקה חולפת ובוזגלו נשלח למצב של 'אחד על אחד' מול ג'ראפי. אביב סולומון, מגן אשדוד עצר אותו בצורה לא חוקית מאחור והורחק על ידי השופט שלומי בן אברהם. האורחת נותרה בתשעה שחקנים וספגה שער נוסף מרגלי איינבינדר בתוספת הזמן. 4-1 מהדהד לטובת בית"ר ירושלים בסיום, שמתרחקת מהתחתית ומשאירה את מ.ס אשדוד הרחק מאחור.

יובל נעים התייצב למסיבת העיתונאים בחדר האירוח באיצטדיון טדי כשהוא מדוכדך. ניכר עליו שהדבר האחרון שהוא רוצה עכשיו זה להתראיין. אולי הוא כבר ידע מה מתבשל אצל הנהלת הקבוצה שכבר גמלה בלבה לפטרו לאחר עשרה מחזורי ליגה בהן צברה הקבוצה שש נקודות בלבד.

על המשחק אמר נעים: "פתחנו טוב. עשינו כמה דברים טובים במחצית הראשונה. היה לנו קשה מאוד לחזור למשחק אחרי האדום. הייתי מאוד רוצה לראות אם השופט היה מעיז להרחיק שחקן שלהם על עבירה כזאת. אבל ככה זה שמפסידים. כל עוד אני פה, אעשה את המקסימום. מעץ לימונים לא קוטפים מנגו."

כשנשאל נעים על תחושותיו לנוכח ההשוואה המתבקשת לעשרת המשחקים שהוא אימן, לעומת העשרה שבלגויה מילבסקי אימן, אמר: "לא תמיד המאמנים אשמים. יכול להיות שמילבסקי מאמן יותר טוב ממני. אני לא יודע. אבל ככה זה כשמפסידים, המאמנים תמיד אשמים ומשלמים את המחיר. הייתי כבר חתום בהפועל חיפה ובחרתי לבוא לפה כי רציתי לבוא לפה. ידעתי שזאת תהיה משימה קשה."

מאמן בית"ר ירושלים, ניר קלינגר אמר על אשדוד בסיום: "הם עשו את המקסימום. אימנתי באשדוד שנתיים, אבל אין סנטימנטים. אימנתי בחצי מקבוצות הליגה. היום החלק ההתקפי שלנו היה יותר טוב. לנו יש את המטרות שלנו ולאשדוד את שלה."

'סלפי' מבוזגלו

אווירה נפלאה בירושלים, בירת ישראל, כשגם מזג האויר היה נוח ולא קר מדי, קיבלה את פני שחקני מ.ס אשדוד ומעט מאוד מאוהדיה, שספק אם מצליחים לחבר מניין לתפילת ערבית במשחקי החוץ של הקבוצה. גם כוכבים היו על כר הדשא ב'טדי', גם בשלהי הקריירה שלהם, יוסי בניון ומאור בוזגלו, הם מסוג השחקנים שמוציאים את הקלישאה הידועה והשחוקה: 'שחקן ששווה לקנות בשבילו כרטיס'. היו פרקים במשחק שנדמה היה ששחקני מ.ס אשדוד הגיעו לצפות בכוכבי בית"ר המדוברים. לא היה חסר הרבה ומישהו מהגנת אשדוד יבקש 'סלפי' מבוזגלו.

שחקני מ.ס אשדוד אם כן, שימשו כתפאורה ולא בפעם הראשונה העונה. מה שמתסכל מבחינת אשדוד, הוא שבית"ר לא הייתה גדולה, אלא בינונית ואילולא ההרחקות, יכולנו לקבל משחק שווה כוחות. כנראה שאת הדרך התבוסתנית הזאת לא אהבו בהנהלת אשדוד ואי לכך בחרו לסיים את הקדנציה הקצרה של יובל נעים.

נעים לא הותיר חותם באשדוד. להיפך, הוא משאיר קבוצה מפוזרת, עם ארבעה שחקני רכש, שלא בטוח שהמאמן הבא ירצה. יתרה מכך, הקבוצה ממוקמת במקום האחרון, כשהיא רחוקה שש נקודות מחוף מבטחים כשנותרו שישה מחזורים למשחקי ה'פלייאוף' התחתון של הסיבוב השלישי. בהנהלת הקבוצה כנראה כבר יודעים שעשו טעות כששחררו את מילבסקי ונהגו בקפריזיות, במקום לתת למקדוני החביב לעבוד.

אי אפשר בלי מילה על הקהל המדהים של בית"ר. כמעט רבבת צופים שלא מפסיקה לעודד לרגע, באמצעות שירים קצביים ומחיאות כפיים. 'טדי' הוא מקום מאוד נעים וחווייתי להיות בו כשבית"ר מנצחת ועוד משחילה רביעייה. גם ברגעים פחות טובים, ההמון מעודד בצורה חיובית ומחרישת אוזניים. נראה שמשהו טוב ושמח קורה בבית"ר וזה הכי מגיע לקהל המדהים שלה. בשונה ממ.ס אשדוד, המרוסקת, שבורה, פצועה ונבוכה.

פיטורין בתחנת דלק

למחרת המשחק, על פי דיווחים בכלי התקשורת, הנהלת אשדוד בחרה לפטר את יובל נעים בדרך חזרה מירושלים, על אם הדרך, בתחנת דלק בצומת שורש. מעבר לעלבון האישי, מדובר בפגיעה נוספת של מעמד המאמן בכדורגל הישראלי. שלא לומר, דריכה. לא ברור מה כל כך בער להנהלה להודיע למאמן עוד באותו הלילה, בדרך חזרה מירושלים, במקום להמתין לבוקר שלמחרת.

יובל נעים הגיב לפיטורים המתוקשרים בראיון שהעניק לתכנית הספורט של רדיו 103 בתחילת השבוע: "ירדה לי אבן מהלב. חושב שזה היה צריך להיעשות בדרך אחרת ובצורה יותר מכובדת. חבל מאוד שזה התנהל כמו שזה התנהל. אבל אנחנו חתולי רחוב והבנו לאן זה הולך. זה מה שהם בחרו. אנחנו לא נעלבים מכל אחד. עשיתי טעות שהגעתי לאשדוד בסיטואציה הנוכחית. חשבתי שאם נרד ליגה, אשאר בעונה הבאה ואחזיר אותה לליגה הראשונה. כנראה שכל אחד חשב על משהו אחר. טעינו כשלא חיזקנו את הקבוצה בתחילת חודש ינואר. במקום זה, חיכינו עוד משחק ועוד משחק ונכנסנו לבעיות קשות מאוד."

מהנהלת הקבוצה נמסר למערכת "השבוע באשדוד": "התקבלה החלטה אחרי המשחק והחליטו להגיד לו אותה. מה הטעם לחכות לבוקר? זה שהמשחק נגמר מאוחר הוא נגמר מאוחר. אם המשחק היה מתחיל ב-16:00, זה היה בסדר להודיע לו ב-19:00? קיבלו החלטה בסיום המשחק. פגשו אותו, הודיעו לו, נגמר הסיפור. אין טעם למשוך את זה עוד. אנחנו שומעים את הדברים המביכים שאומר יובל נעים ולמרות שיש לנו הרבה מה להגיב על כך, אנו בוחרים שלא לעשות כן מפאת כבודו של יובל נעים."

מי שצפוי להתמנות למאמן הראשי של מ.ס אשדוד ולעמוד על הקווים במשחק הליגה הקרוב מול הפועל חדרה, הוא משה אוחיון בן ה-34, ששימש כקפטן הקבוצה בעבר. אוחיון היה עוזר המאמן של נעים וגם של בלגויה מילבסקי והוא מוערך מאוד על ידי ההנהלה והשחקנים. בקבוצה מקווים לצרף לצוות המקצועי דמות סמכותית ומנוסה, דוגמת יוסי מזרחי (שמסרב לפי שעה), שיעזור למשה אוחיון, חסר הנסיון וחסר תעודת ה'פרו'.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן