חצי הכוס המלאה

מכבי אשדוד/באר טוביה אירחה את שתי התל-אביביות בשבוע האחרון. את הפועל היא ניצחה במשחק צמוד 81-78 ומול מכבי, עמדה בגבורה והפסידה לאחר שתי הארכות 100-104. גרינברג: "צריך להמשיך להילחם". במחזור הבא: נס ציונה מגיעה לאולם ה'קריה'

צילום: מנהלת הליגה ולירון מולדובן
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מכבי אשדוד מתחילה להכנס לקצב ולהראות כדורסל חיובי וראוי. בשבוע החולף, הקבוצה התמודדה בצורה מצויינת מול שתי הקבוצות מתל אביב, ניצחה את הפועל, גרמה למכבי להזיע ונחלצה מהמקום האחרון. כעת ממוקמת הקבוצה של גרינברג במקום העשירי, כשהיא רחוקה שני נצחונות בלבד ממקום שמוביל לפלייאוף. הרבה צריך צריך לזקוף לזכותו של בראיין טולפסן שהבריק בשני המשחקים והוכיח שהשארתו בקבוצה ושחרורו של ווינסטון שפרד היו מוצדקים.

מכבי אשדוד/באר טוביה-הפועל ת"א (חמישי שעבר, אולם ה'קריה', משחק השלמה מהמחזור ה-11)

ניצחון גדול לקבוצה של גרינברג, שנחלצה מהמקום האחרון, מול קבוצת הפועל תל אביב לעיני 1200 צופים, שרק לפני כחודש, דרסה את אשדוד באותו מגרש, במסגרת גביע המדינה. המשחק היה צמוד ומורט עצבים ולבסוף אשדוד הצליחה להשתלט עליו ולרשום ניצחון ביתי שני ברציפות. מי שהוביל את הקבוצה היה מארק טולפסן שבלט מעל לכולם עם 26 נקודות נהדרות.

טולפסן וסטול הובילו את אשדוד עם מהלכים נאים ברבע הראשון כשבהפועל היה זה ג'רל מקניל שנתן את הטון והיה נהדר. אחרי קליעות עונשין מוצלחות של ליס שושי, התוצאה הייתה 23-19 לאדומים בתום עשר דקות. בפתיחת הרבע השני אשדוד טסה לריצת 14-0 בעזרת דקות מצויינות של לנדון מילבורן. תומר גינת הצליח לעצור את המפולת של הפועל והחזיר אותה למשחק. למחצית ירדה המארחת ביתרון 40-44 והרבה תקוות למחצית השנייה.

97595957856

אל הרבע השלישי יצאה אשדוד בצורה מצויינת ובאמצעות שלשה מדהימה של סטול ודאנק מהדהד של טולפסן הגדילה את היתרון לעשר נקודות הפרש. מקניל ושולר החזירו את אשדוד למשחק לפני שמילבורן קבע את תוצאת סוף הרבע השלישי: 62-54 למארחת. ברבע האחרון מילבורן נפצע וירד כשהוא מדדה החוצה. הפועל ניצלה זאת ושתי שלשות של סטו דגלאס מהפועל, קבעו שוויון 62-62. הפועל המשיכה ללחוץ השלימה ריצת 20-5 כשהיא עולה ליתרון. אך בדקות האחרונות היו אלה פול סטול וליס שושי שבנקודות יקרות הבטיחו למכבי אשדוד את הניצחון ואת היציאה מהמקום האחרון. בסיום 81-78.

המאמן בראד גרינברג אמר בסיום: "ניצחון קשה. עבדנו קשה. צריך להמשיך להילחם. היה משחק מאוד צמוד ושיחקנו הגנה די טובה. ההגנה הייתה המפתח במשחק הזה האטנו אותם והצלחנו להזיז מהר את הכדור. אנחנו לוקחים כל משחק בפני עצמו וזה לא הולך להיות קל."

קלעו לאשדוד: טולפסן- 24, שושי וסטול- 13 כ"א, מילבורן- 12, פמברטון- 8, ווייס- 5, פליישר ומעיין- 2 כ"א.

מכבי אשדוד-מכבי ת"א ( משחק השלמה מהמחזור ה-12, יום שני, השבוע)

אשדוד אירחה את אלופת המדינה, מכבי ת"א לעיני 1300 צופים ושתיהן סיפקו משחק מרתק שהסתיים לאחר שתי הארכות. טולפסן, סטול ושושי היו במיטבם, אך הם וחבריהם לא הצליחו לגבור על הקבוצה העשירה והעמוקה של המאמן היווני ספרופולוס. המארחת פתחה את המשחק בצורה מדהימה וקלעה לא פחות מתשע שלשות ברבע הראשון (!). כל התשע היו של טולפסן וסטול שהיו נראים בלתי ניתנים לעצירה. בתום עשר דקות אשדוד הובילה 29-21 כשהיא קולעת באחוזים טובים. ברבע השני מכבי הידקה את ההגנה והתחילה לחזור למשחק. סטול קיבל עבירה טכנית על ויכוח עם השופט וירד לספסל בתסכול. דקות טובות של ג'וני אובראיינט ממכבי, שסיים עם עשרים נקודות בסך הכל, הורידו את הקבוצות למחצית ביתרון דחוק של האורחת 43-42.

במחצית השנייה המשחק המשיך להיות צמוד ושלשה של ספנסר ווייס, קבעה שוויון 47-47. סקוטי ווילבקין, ה'גארד' של מכבי הגיב בשלשה משלו וגרינברג הזעיק פסק זמן. ממנה חזרה מכבי חדה יותר וברחה לשבע נקודות הפרש. שושי בכמה מהלכים יפים הצליח להחזיר את אשדוד לעניינים ובסיום הרבע השלישי לוח התוצאות הראה 63-61 למכבי.

הרבע האחרון התחיל צמוד ובהמשכו מכבי ברחה עם שלשות של מייקל רול ואובראיינט. שתי דקות לסיום ג'ו דיברתלמאו ממכבי 'קבר' שלשה שהעלתה את האורחת לתשע נק' הפרש. אשדוד לא התרגשה והחזירה בשלשה של טולפסן ובשני סלים של שושי. 11 שניות לסיום פול סטול קלע שתיים גדולות מהקו והשווה את התוצאה. מכבי יצאה להתקפה אחרונה ופספסה הזדמנות כפולה לנצח עם החטאות של זוסמן וג'ייק כהן. התוצאה היא 83-83 בתום ארבעים דקות והולכים להארכה.

בהארכה הראשונה לאשדוד היו כמה הזדמנויות לנצח, הגדולה שבהן הייתה של טום מעיין, שלא עמד בלחץ והחטיא פעמיים מהקו 11 שניות לסיום. בהתקפה לפני כן, יובל זוסמן, שמתפתח להיות השחקן הישראלי הבכיר בכדורסל בארץ, כן עמד בלחץ ושתי קליעות עונשין שלו השוו את התוצאה ומנעו מאשדוד ניצחון. אל ההארכה השנייה הגיעה אשדוד ללא ליס שושי שהצטיין וקלע 25 נקודות, אך ביצע חמש עבירות וסיים את חלקו במשחק. שלשה של ווילבקין העניקה למכבי יתרון סמוך לסיום. אשדוד קיבלה הזדמנות להשוות אבל איבדה את הכדור בהתקפה האחרונה שלה. רול קלע שתיים מהקו וסגר עניין. בסיום 100-104 למכבי.

גרינברג היה מאוכזב בסיום ואמר: "זה כואב. מאוד כואב. הצגנו קשיחות והיו לנו את ההזדמנויות לנצח. אבל הפסדנו. אבל ככה זה בכדורסל. נתאושש."

קלעו לאשדוד: טולפסן- 31, סטול- 30, שושי- 25, ווייס- 10, מעיין ופליישר- 2 כ"א.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן