היו"ר החדש של בית החולים: "אסותא אשדוד לא יהיה מאוזן ושיא המשבר כבר חלף"

אחרי גל העזיבות המפתיע בבית החולים ׳אסותא׳ ובראשם היו"ר, פרופ' שוקי שמר, מתמנה יו"ר חדש, רן סער. "הוא חש שאם אהיה יותר בתמונה, מכבי תהיה יותר נוכחת בבית החולים, ואני חושב שהוא צדק"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

היו"ר החדש של בית החולים ׳אסותא׳ אשדוד, רן סער, המשמש גם מנכ"ל שירותי מכבי, בראיון ראשון לאחר המינוי לשחר אילן מ'כלכליסט' מאמין סער, ששיא המשבר שהיה בבית החולים, כבר חלף. לדבריו, בית החולים יסיים את שנת 2018 בגירעון של כ- 140 מיליון שקלים, שיכוסה בזכות הסכם הייצוב של מכבי שיזרים לבית החולים 250 מיליון ."לשנת 2018-2019 אנחנו מסודרים, אך בית החולים לא יהיה מאוזן. אין בית חולים קטן בישראל שיש לו גירעון של פחות מ-100 מיליון שקלים לשנה, ׳אסותא׳ אשדוד הוא בית חולים פריפיריאלי של 300 מיטות. בנסיבות הנוכחיות ניתן להוריד בין 40 ל- 50 מיליון שקלים מהגירעון באמצעות התייעלות ופיתוח" הוא אומר בראיון.

בית החולים ׳אסותא׳ הוקם בנובמבר 2017 כחברה בע"מ בבעלות חברת ׳אסותא׳ מרכזים רפואיים, בבעלות מכבי שירותי בריאות. כידוע, קיבל בית החולים מהמדינה מענק הקמה של 855 מיליון שקלים. לדברי סער מתוכם, 350 מיליון בתמורה לוויתור של בית החולים על הפעלת שירותי רפואה פרטיים וביחד עם הצמדות הגיע סכום התמיכה לכמיליארד שקלים, אולם לאחר שנת פעילות אחת הזהיר דו"ח של חברת דלויט שחשבונות בית החולים צפויים להיכנס לגירעונות קשים.

סער אומר כי אין חשב מלווה לבית החולים: "חשב מלווה שולט במשאבי בית החולים וחותם על צ'קים. המדינה לא רוצה חשב מלווה, כי זה אומר שהיא לוקחת אחריות מלאה על בית החולים. סוכם שיהיה חשב מדווח שבוחן את ההתנהלות".

סער נשאל מדוע בית החולים לא מאוזן בניגוד לתוכנית ההקמה ומציין כי 3 משתנים גרמו לכך שעלויות בית החולים יהיו גבוהות יותר: ויתור על השר"פ שגרם לשלם יותר לרופאים וגם "טעות של אסותא. חשבנו שבית החולים יגיע ליעילות של המרכזים הרפואיים של אסותא אבל בבית חולים ציבורי העלויות הרבה יותר גבוהות".

סער נשאל גם על החילופים שנעשו ב׳אסותא׳, הראשון מינויו במקום שוקי שמר. "שוקי ואני מסונכרים לחלוטין. הוא הגשים את החלום שלו ובנה בית חולים שחי ונושם ומציל אנשים. הוא חש שאם אהיה יותר בתמונה, מכבי תהיה יותר נוכחת בבית החולים, ואני חושב שהוא צדק".

באשר לעזיבתו של מנכ"ל בית החולים ד"ר דוד דגן השיב סער: “בין היתר זה צעד של התייעלות. נוצר מצב שבבית החולים היו שני מנהלים, פרופסור חיים ביטרמן, שהיה מנהל רפואי וגייס את כל האנשים, וד"ר דוד דגן שהגיע אחריו כמנכ"ל. נוצרה כפילות. לא נכון שלבית חולים יהיו שני מנהלים ושניהם רופאים. לפעמים עושים טעויות. דגן הבין זאת בעצמו. המנכ"ל הבא של בית החולים יהיה פרופסור חיים ביטרמן”.

787574446785

סער מציין כי תפקידו בבית החולים יהיה , בין היתר, ליצור תרבות ארגוניות " יש בבית החולים צוות מצוין אבל זה ערב רב של אנשים שבאו מכל מיני תרבויות ארגוניות. יש פה סוג של מגדל בבל. אין תרבות שירות ואין שפת שירות".

 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן