זעקת עזרה של אבא: "תעזרו לבת שלי לא לחזור ולצרוך סמים"

תושב אשדוד בתחינה לרשויות לעזור לבתו, שבעבר צרכה סמים קלים וכעת היא סובלת מהזיות וקשיים חברתיים. "היא זקוקה לסיוע בדיור, ליווי והדרכה ושיחות עם פסיכולוג. הפחד הגדול שלי שהיא תחזור להשתמש בסמים" הוא אומר

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

במקום שיעל (שם בדוי השם שמור במערכת) תעסוק בתכנון הטיול של אחרי הצבא או לאיזה אוניברסיטה ללמוד, כצעירים בני גילה, היא דואגת היכן תישן אחרי העבודה?. החשש שמא תמצא עצמה ברחוב. יעל, בוגרת תיכון עם בגרות מלאה, שירתה עד שחרורה המוקדם כטכנאית מסוקים. הוריה התגרשו לפני שנים ויעל ואחיה התגוררה עם האם, שנאבקה לקיים אותם.

יעל יצאה לעבוד ולעזור בגיל 17, במקביל ללימודים. היא נחשפה לראשונה לסמים, לאחר שניסתה ועישנה עם החברים. אמא שלה נישאה בשנית ועברה להתגורר בצפון ויעל עברה לגור עם אביה. "היה לי קשה, כי גרנו עם אמא ואת אבא פחות הכרתי. גם אמא עברה גם אחותי התחתנה ובית חדש הרגשתי רע ולבד" היא מספרת.

Screenshot 2019 01 30 10.42.08

כשהתגייסה, לדבריה, הפסיקה להשתמש. היא הייתה חיילת מסורה, אולם תאונה קלה שעברה הובילה לאחר כשנה ו- 4 חודשים את יעל להשתחרר מהצבא והמשיכה לגור עם האב ואשתו השנייה. "היא סובלת מהזיות והתפרצויות והמצב היה על הפנים" מספר האב בעצב. "יש לה תופעות שנגרמות משימוש בסמים. קשה לה להבדיל בין מציאות לדמיון".

המתיחות בבית גברה עד שהגיע לפיצוץ בו נאלצה לעזוב. היא מתגוררת אצל בני משפחה אולם מדובר באופן זמני. יעל מספרת שהיא כבר לא לוקחת סמים ומבקשת להשתקם. סידור בהוסטל אליו הופנתה לא צלח. יעל מבקשת פינה קטנה משלה, אליה תוכל לחזור לאחר העבודה. "הבנתי שמגיע לה סיוע בשכר דירה אולם עליה להגיש דו"ח של עובד סוציאלי. פניתי אל העו"ס שלה וביקשתי את המכתב אבל יש לו זמן ולדבריו הוא עמוס. עמוס מידי לכתוב מכתב שיכול לסייע לה" אומר האב. "בתי זקוקה לקבל סיוע שכולל שיחות עם פסיכולוג המתמצא בתופעות שלה, ליווי והדרה. היא מתמידה עבוד אבל זקוקה למלווה שילווה אותה לרשויות וידריך אותה. למי לא פניתי בבקשה לעזרה אבל כולם יודעים לדבר ותכלס אפס מעשים. הפחד של המשפחה שיעל תחזור להשתמש בסמים אם לא תקבל עזרה שתחלץ אותה ותעזור לה להשתקם. היא ילדה טובה שנקלעה למשבר וצריכה עזרה כדי לצאת מזה" אומר האב. הבת: "אני מבקשת תעזרו לי".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן