במעמד שר האוצר: נחנכה שכונת פארק לכיש עם כ- 3000 יחידות דיור

במסגרת הסכם הגג של אשדוד חנכו השבוע ראש העיר אשדוד , ד"ר יחיאל לסרי ושר האוצר, משה כחלון שכונה בה ייבנו 3,038 יחידות דיור. יצוין כי בית המשפט החזיר את התכנית הזו לוועדה המחוזית לדון בה על נושא סוגית החומרים המסוכנים והיא טרם אושרה סופית

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

השכונה על פי התכנון  תוקם בצפון העיר, בסמוך לרובע א' ולפארק לכיש, ותכלול בשלב הראשון 1,028 יחידות דיור מתוך 3,038 יחידות שיקומו במתחם. השכונה תוקם בבנייה רוויה ותכלול מסגרות חינוך, שטחי ציבור ומסחר, שבילי אופניים, קריית ספורט ועוד.

היום התקיימה הנחת אבן הפינה במעמדם של שר האוצר משה כחלון, ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל מר עדיאל שומרון, נציגי העיריה וחברי מועצת העיר, תושבי אשדוד ומכובדים נוספים, המסמלת את יריית הפתיחה להסכם הגג של אשדוד שמתקדם בהליכים מזורזים ומואצים. יצויין כי חברת נמלי ישראל עתרה לביתצ המשפט נגד התכנית בשל ענייני חומרים מסוכנים. בית המשפט הורה להעביר לדיון נוסף לוועדה , מה שאומר שהתכנית טרם אושרה סופית. בעירייה בטוחים שהתכנית אכן תאושר לאחר שיושלמו כל נושאי החומריךל המסוכנים בשטח עליו מתוכננת השכונה.

 

השר כחלון בירך את הנוכחים ואמר: "לפרויקט שכולו מחיר למשתכן יש משמעות פורצת דרך, אלפי זוגות צעירים בדרכם לאשדוד. אלפי דירות בפחות ממיליון ש"ח יבנו בעיר. אנו נמצאים מדי יום במלחמה מול ראשי רשויות שלא מאפשרים לבנות דיור מוזל, הם טוענים שזה לא רווחי להם- ברצוני לברך את ראש עיריית אשדוד, לסרי, שראה כנגד עיניו לא מספרים אלא אנשים ואת חשיבות רווחתם. הצמיחה והקידמה שאלפי משפחות צעירות יביאו לעיר תשתלם לאשדוד ותהפוך אותה למבוקשת וחזקה יותר. מר ראש העיר, לך אכפת מהעיר שלך ומתושביה, אני עובד בצורה מיטבית עם אנשים שאכפת להם".

ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי בדבריו בטקס הודיע כי "קריה זו היא גם סנונית ראשונה להסכם הגג עליו חתמנו לפני כשנה וחצי שמוביל את אשדוד לעידן דמוגרפי ופיזי חדש בתולדותיה עם צפי לצמיחת אוכלוסיית העיר בכמאה אלף תושבים תוך עשור. זהו צעד גדול נוסף בחלום שאמור להפוך את אשדוד למטרופולין חברתי כלכלי תרבותי, מהחשובים במדינת ישראל. כל הדירות תוצענה, ללא יוצא מן הכלל, במסלול מחיר למשתכן וכדי להבטיח שהמחירים יהיו ברי השגה קיבלנו החלטה נוספת ששמונים אחוז תהיינה דירות קטנות. כלומר ארבעים אחוזים מהדירות יהיו בעלות שלושה חדרים שהם עד שבעים וחמישה מטרים, וארבעים אחוזים יהיו בעלות ארבעה חדרים , כלומר מאה מטרים ורק עשרים אחוזים מהדירות תהיינה דירות גדולות.*

ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, הוסיף: "30% מכלל הדירות יינתנו לבני המקום. לצעירי אשדוד מגיע דיור במחיר הוגן בעיר בה נולדו וגדלו. אני שמח על השותפות של משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון למטרה זו" סיכם."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן