פרויקט מבורך לנערות באשדוד : "קידום נערות למדעים ומצוינות אישית"

אהובה עמרם, מורה לשעבר ורכזת מגדר פעילה בחינוך לשוויון בין המינים, אשת חינוך מוכרת ומוערכת, מורה לתנ"ך בתיכון הגישה בהצלחה לבגרות בתנ"ך דורות של תלמידים. עומדת בראש המשרד לקידום מעמד האישה ומשמשת יועצת לקידום מעמד האישה לראש העיר ד״ר יחיאל לסרי. אהובה מבי

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

 אהובה, נשואה + 3, תושבת  אשדוד מזה כ-30 שנה ומוכרת מאוד בזכות פעילותה הציבורית ומעורבותה בחיי הקהילה. בימים אלו ממש מקדם המשרד פרויקט שאותו יזמה אהובה ״קידום נערות למדעים ומצוינות אישית״. הפרויקט ביוזמתה מתקיים זאת השנה השלישית, מאז נכנסה לתפקידה , במקיפים נבחרים בעיר.

ש.מהו הפרויקט הזה? איך הוא שונה מכל מיני יוזמות שאנחנו כבר מכירים?

"פרויקט "קידום נערות למדעים ולמצוינות אישית" הינו יוזמה משותפת של המשרד לקידום מעמד האישה וקשרי קהילה אלתא מערכות בע"מ. המשרד פועל בהתאם לחזונו של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי לעיר שוויונית וחזקה.
המוטו של הפרויקט "מדעים טוב לבנות, טוב למדע, טוב למדינה״ מנסה להתמודד עם המחקרים המראים, כי עדיין, למרות שיפור שחל, מספרן של הבנות בכיתות המדעיות נמוך משל הבנים למרות שהן ברוכות כישרונות. אנחנו רק רוצים לתת דחיפה וחשיפה לנושאים שבדרך כלל בנות לא מגיעות אליהן.
הקורס שם דגש על מדעים מדויקים וכן על סיורים במפעלי הייטק, טכנולוגיה ובאוניברסיטה. בנוסף, יתקיימו מפגשים עם מדעניות, חוקרות ופורצות דרך ובטוחני שנשים מעוררות השראה כמו אלו יהוו מודל לחיקוי ויובילו לבחירה במקצועות המדעיים.

ש. מיהו קהל היעד?

"תלמידות בחטיבת הביניים בעדיפות לכיתות ט׳. בחרתי לקדם את הפרויקט דווקא בשכבת גיל זו היות וגיל החטיבה הוא בעצם מעבר בין היסודי לתיכון ובין הילדות לבגרות. זהו אולי הגיל המשמעותי ביותר לעיצוב הזהות העצמית ולגיבוש עולם הערכים והעקרונות אצל כל נער ונערה. בתור אשת חינוך ומורה לשעבר בתיכון "מקיף ד" נחשפתי לא פעם דרך תלמידותיי לדילמות הרבות האופפות את הגיל הזה, בין אם במישור האישי או המקצועי, גיל זה הוא בבחינת צומת אחת גדולה בה מתקבלות החלטות משמעותיות להמשך הדרך בחיים הבוגרים. אני מאמינה שכל חברה נמדדת בפרטים שחיים בתוכה. חברה מתוקנת היא חברה שוויונית המאפשרת לכל אחד מהפרטים שבתוכה, ללא קשר למגדרו, להביא לידי ביטוי את העוצמות, החוזקות והמצוינות האישית שבו.

ש.מה לגבי תלמידים בנים, מי דואג להם כמו שאת דואגת לבנות?

"הרעיון זה לחשוף בנות בגיל צעיר לנושאים ולמקצועות שבאופן מסורתי מעט נשים מגיעות אליהם. אנחנו עדיין לא במצב שזה 50% בנים 50% בנות. כשנגיע למצב הזה ארגיש שהצלחתי במשימתי, אבל אנחנו עדיין לא שם. היום במגמות הנדסה ומדעים מדויקים יש רוב מוחץ לבנים. אני משוכנעת שחשיפה בגיל צעיר תוביל לשינוי תפיסה בגיל מאוחר יותר. זה אומר עוד מהנדסות, מתכנתות מתמטיקאיות ומדעניות שישנו את פני העתיד.

ש. איך מגיעים/מתקבלים לפרויקט?

:אנו פונים לכל בתי הספר עם רשימת קריטריונים לקבלת מועמדות לפרויקט, הבחירה הסופית נעשית בתיאום עם הצוות החינוכי של בית הספר ולפי המלצתו. חשוב לציין שמדובר בפרויקט ייחודי והביקוש אליו הוא גבוה.

ש.מהן תכניות המשרד לעתיד? האם יהיו עוד תכניות כאלו?

"הפעילות לקידום נשות העיר ולהעצמתן היא נר לרגליי. שמתי לי למטרה להוביל נשים באשר הן לעצמאות אישית וכלכלית תוך השמת דגש על חיזוק הבטחון העצמי והערך העצמי ותוך מתן כלים לעשיית בחירות נכונות בדרך למימוש עצמי.
כיוצא בזאת, הקמתי גם פורום נשים ליזמות ולבעלות עסקים קטנים במטרה להשקיע בהשכלתן העסקית כדי להגביר את הרווחיות בעסקים.
המשרד מציע קורסים בכל מיני תחומים כגון מחשבים, בניית תדמית רשת, ניהול מדיה חברתית, סדנאות לחזרה ולשילוב בשוק העבודה, הרצאות, סיורים ופעילויות נוספות להעשרה אישית ולפיתוח עצמי.
אני מזמינה את כל נשות אשדוד לבקר במשרדי במסגרת "דלת פתוחה", יחד נחלום, ניזום ונגשים"

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן