"הכתיבה נתנה לי כוח להמשיך"

'החיים זה לא ספר', ספר הביכורים של יצחק שלי מאשדוד, שהחיים עבורו לא תמיד היו פיקניק. שלי, איבד את בנו , אביאור ז"ל, לאחר שחלה במחלת או.סי.די ובסכיזופרניה. המשפחה עברה בעקבות מחלת הבן להתגורר בצרפת, ושם על רקע ההתמודדות במחלת הבן הוא החל לכתוב שירים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

שישים ושלושה שירים, כמניין שנותיו של המשורר יצחק שלי, נקבצו לאוסף ייחודי זה, שבו משמשים המסרים בערבוביה: צער ואובדן בצד אופטימיות ושמחת חיים, שברון לב בצד אהבה ללא תנאי. בשפה עשירה, צבעונית, מחורזת ורוויית משמעות, שוזר המשורר את חוויות חייו, ומעז לגעת בנימי הנפש הכמוסים ביותר. מבין המילים עולה כאב מר על אובדן בנו, אביאור ז”ל, שחלה באו.סי.די ובסכיזופרניה, ולאחר עשר שנות טיפולים סיים את חייו בנסיבות טרגיות.

יצחק שלי, נולד בשנת 1954 בטוניס. בהיותו בן 4 עלתה משפחתו לישראל לעיר רמלה, שם גדל וחי רוב שנותיו. הוא מספר כי כבר בגיל צעיר אהב לכתוב. בן היתר שימש עיתונאי וקופירייטר, ועבד שנים רבות בחברת "אל על".

בשנת 2004 עבר לאשדוד אך כעבור שנה היגר לצרפת על רקע מחלתו של בנו "אביאור התגייס לצבא וכעבור כשנה וחצי חלה" הוא מספר " או.סי.די היא הפרעה אובססיבית קומפולסיבית ( טורדנית כפייתית) המתאפיינת במחשבות בלתי־רצוניות, חוזרות ומטרידות, ש"נתקעות" בראש, ומעוררות חרדה והיא מופיעה בדרגות שונות. ביחד עם סכיזופרניה זה היה קשה" המשפחה עברה להתגורר בבירת צרפת ואביאור עבר טיפולים אבל אחרי שנים של סבל הוא שם קץ לסבלו.

לדברי שלי, הכתיבה של השירים נתנה לו כוח להמשיך ולהתמודד. "זה התחיל משיר אחד מתוך שעמום והתפתח. שיר ועוד שיר. למעשה כ- 70 אחוז מהשירים נכתבו בצרפת, היה שם מוזה וקיבלתי השראה לכתוב". בשנת 2014 חזרה המשפחה לישראל, לאשדוד. שלי, עובד כיום באחת מרשתות השיווק בעיר, החליט להוציא את ספר השירה לאור. ואכן החודש יצא הספר בהוצאת צמרת.

שלי, מרבה לעסוק ביחסים בין אנשים, בין אדם לחברה ובין החברה לאדם. "הספר אינו עוסק, כמו ספרי שירה אחרים, בתיאורים, בנוף ובסביבה של התקופה רוב השירים בספר עוסקים ביחסים בין אנשים, בין אדם לחברה, בין החברה לאדם ובמה שקורה כשאנשים נפגשים זה עם זה. מסיבה זו קראתי לספר זה 'החיים זה לא ספר', כי ביחסים שום דבר אינו מתוכנן" אומר שלי.

לדבריו, יש לו כבר מלאי של שירים לספרים הבאים.

החיים זה לא ספר

החיים זה לא ספר-

לא תמיד הם לפי הסדר.

הלא צפוי גובר על הצפוי,

אפילו שזה נראה הזוי.

מאורע רודף מאורע רצוי

אפילו כשהקיים לא צפוי,

אפשר לתכנן חיים כדרך-

צריך לצפות שבסוף יהיה ערך..

החיים זה לא ספר-

גם שהאדם הוא בסדר.

מצבים משתנים ללא הכר

ויש עניין שנולד בלי הסבר..

תמיד אפשר להתכונן לכול-

איך הכול גדֵל וגם בזול.

לשַׁ‏‏מֵּר טעם זה טוב ובגדול

אך הוא נמֵס כמו חול..

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן