מנזקי זיהום נחל לכיש: הגולשים מושבתים מפעילות

זיהום נחל לכיש בעקבות הזרמת מי שופכין מתחום שיפוט מועצת באר טוביה הוביל להפגנות, תביעות ותלונות למשטרה ולמשרד להגנת הסביבה. בינתיים, עקב הימצאות חיידקים נסגרו חופי הרחצה באשדוד, מה שמכעיס את הגולשים בעיר ואת מועדוני הגלישה שלא תופסים גלים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

זיהום נחל לכיש וסגירת חופי הרחצה, שמקורו בהזרמת מי קולחין (מי ביוב ופסולת), ממאגר המים תימורים אל תוך נחל המוביל לחופי אשדוד פוטגע בציבור הגולשים בעיר ומועדוני הגלישה וקהילת בעלי הצרכים המיוחדים המשתתפים בחוגי הגלישה השונים בעיר.

מנתונים המתקבלים מעיריית אשדוד עולה, כי בין התאריכים 22 בדצמבר ל-9 בינואר הוזרמו לעבר נחל לכיש מאות אלפי קוב של מי קולחין מזוהמים, אשר מגיעים ממתקנים באחריות מועצה אזורית באר טוביה. המים המזוהמים התנקזו לנחל לכיש ולים, ובעקבות כך חייב את סגירת כל החופים, מהשובר ועד חוף הקשתות בשל סיכון לבריאות המתרחצים והגולשים.

כתוצאה מנתונים אלה, המספרים בבירור על פגיעה בציבור הגולשים והמתרחצים בים, קמה מחאה בעיר, שהובילה להגשת תביעה ייצוגית כנגד מועצת באר טוביה. מטרת התביעה היא לקבל פיצוי על הנזקים שנגרמו ולהוציא צו מניעה נגד זיהומים עתידיים.

עדי קלנג תושב אשדוד בן ה-51, אלוף העולם בגלישת גלים לבעלי מוגבלויות לשנת 2017, אחרי שזכה בתואר בתחרות שנערכה בקליפורניה. קלנג יזם ומנהל את הבית ספר לגלישה לבעלי מוגבלויות הראשון מסוגו בארץ. למערכת "השבוע באשדוד" סיפר על התחושות בעקבות זיהום החופים, על בית הספר שייסד ועל הפציעה שעבר.

מה הרגשת כששמעת לראשונה על הזיהום וסגירת החופים?

"באסה נוראית. דבר נורא שאני כגולש רוצה לגלוש ומספרים לי שהים מזוהם ושהמים עכורים. הגעתי לחוף וראיתי אותו מסריח, עם מלא שקיות זבל. גם הרגשתי את זה בפעילות הקבועה, שאני מתנדב בה לילדים עם צרכים מיוחדים. כשראינו את כמויות הפלסטיקים והזבל שצפו במים התאכזבנו מאוד. שנים לא ראיתי דבר כזה."

4864648467457

איפה זה עומד כעת? אילו פעולות ננקטו?

"אנחנו קבוצת גולשים שמתארגנת ועומדת להגיש תביעה כנגד אלה, שאנחנו יודעים בוודאות שגרמו לזיהום, שזה מועצה אזורית באר טוביה ומכון טיהור שפכים 'תימורים'. הם הודו בזה גם כן, שהם אלה שהזרימו ביוב. אני יודע על קבוצות נוספות שבודקות את צעדיהן. גם העירייה הגישה בקשות להפסקת הזרמת הביוב. גם תביעות משפטיות יוגשו."

יש מקומות אחרים לקיים בהם פעילויות גלישה?

"אני יודע על לא מעט אנשים שהלכו לגלוש בערים אחרות או הלכו לחופים דרומיים, שהם פחות טובים. אבל אין ברירה. אנשים מפחדים לקחת סיכונים על הבריאות שלהם. למרות שפה ושם, יש גם כאלה שנכנסו לים בימים שזוהם. לגולשים קשה לראות ים עם גלים טובים ולא להכנס. אבל רוב האנשים לא נכנסו למים. יש סיכונים למחלות שאלוקים ישמור. אנשים מתים מזיהומים."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן