הסייעת מפרשת החינוך המיוחד מדברת: "עשו לי עוול והפכו אותי למפלצת, אני אוהבת ילדים"

הסייעת מהחינוך המיוחד שהוקלטה על ידי אמו של ילד והושעתה, מציגה את הגרסה שלה למקרה בראיון בלעדי לאשדוד10. "אני מתחרטת על שהשתמשתי במילה להכות, זה לא היה במקום, אבל עשו לי עוול והפכו אותי למפלצת".ועוד: "במשך 8 שנים מעולם לא צעקתי או הרמתי יד על ילד. אני אוה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בשבוע שעבר, נחשפה קלטת שהקליטה אם לילד בחינוך המיוחד באשדוד, בו נשמעות סייעות כשהן לכאורה משפילות ומאיימות על תלמיד בן 7. בעקבות ההקלטות שפורסמו בתקשורת החליטו בעיריית אשדוד תוך פגיעה בזכויותיה, להשעות את הסייעות מהעבודה.

אחת הסייעות, שנמצאת בעין הסערה, מציגה בראיון בלעדי לעיתון "השבוע באשדוד" את הגרסה שלה לאירוע. היא כבר 8 שנים סייעת בחינוך המיוחד, אל העבודה הזו הגיעה מתוך תחושת שליחות ובמשך כל השנים היא עשתה את עבודתה נאמנה ובמסירות רבה. התיק האישי שלה נקי, מעולם לא העליבה ילד ומעולם חלילה לא הרימה יד על תלמיד. גם הפעם, לא הרימה יד חלילה, ולדבריה, מדובר במעידה חד פעמית, ברגע של תסכול והיא מבינה שהשתמשה במילה שלא היתה צריכה להיאמר ועל כך היא מתחרטת מעומק הלב, אך מצד שני היא חשה שהפכו אותה למפלצת ולא ניסו להקשיב לצד שלה. "אני אוהבת את עבודתי ואת הילדים כאילו היו הילדים שלי וברור שמעולם לא התכוונתי לפגוע באיש ודאי לא בילדי בית הספר שכל כך קרובים לליבי." היא פותחת את סיפורה, כשעיניה דומעות "גם את הילד הזה אהבתי וטיפלתי במסירות מתחילת השנה”.

8564664864864

אז מה קרה?

"מדובר בילד שמתקשה לזכור את שמות של צוות המטפלים. שמתי תמונה שלי עם השם שלי והוא קלט רק את השם שלי. הוא היה אומר לאמא שלו דברים כאילו אני אמרתי, במקרים שלא אני אמרתי, ואפילו במקרים שבכלל לא הייתי בעבודה באותו יום, כי הוא זכר רק את השם שלי. האמא פנתה ליועצת ולמנהלת וטענה שנמאס לה מהגישה שלי ושעליי לשנות אותה. שבוע לפני שהאם שמה הקלטה, היה מקרה שהסייעת אחרת העמידה אותו בפינה והילד אמר שזו אני. אמרתי למנהלת וליועצת שזו לא אני ושזה לא קרה". המנהלת ביקשה לתעד ככל ויקרו מקרים דומים.

לדבריה, עמדה להתקיים שיחה עם הצוות ואמו של הילד, אך ההקלטה נחשפה לפני אותה פגישה. על אותו יום בו הוקלטה היא אומרת ״דיברתי עם ילד אחר והוא חשב שזה הוא. אני אמרתי לו שאני מדברת לתלמיד אחר, ואז אמרתי לו כי אכה אותו. אני מצטערת על השימוש במילה הזו. זו מעידה מתסכול ולא הייתי צריכה להגיד. אני מתנצלת על המילה – מכות" אני לא מתרצת, אבל אני בחודש תשיעי להריוני וכנראה הלחץ מהלידה הקרובה ועומס רגשי הוביל אותי לכך.

טוענים נגדך שצילמת את הילד?

"אין לי בנייד בכלל אפשרות לצלם ובבית הספר ובעירייה יודעים את זה. הסייעת השנייה צילמה. הוא אמר באותו היום שמישהי הענישה אותו והיא רצתה לצלם ולהקליט אותו אומר שזו אני למרות שלא הייתי באותו מקום, הייתי צמודה לילד אחר. והוא אמר בפעם הראשונה שם של סייעת אחרת. לכן צחקנו כי הוא פעם ראשונה שלא אמר את שמי. ממש ממש לא צחקנו על הילד”.

לדבריה, בהקלטה שפורסמה בטלוויזיה הקול של האמא עוות למנוע זיהוי. "אבל הקול שלי לא. ומאז הפכתי לדמות הרעה בכל הסיפור. לא ניסו אפילו לשמוע את הצד שלי.

מה היה בשימוע בעירייה?

"אמרו לי שמדובר בשיחת ברור. כשהגעתי לשיחה, גיליתי שמדובר בשימוע. בלי שנאמר לי ובלי שיכולתי להתייעץ או לבוא עם עורך דין. בשימוע הסברתי שזו הייתה מעידה שלא מאפיינת אותי, אבל בכל זאת הושעיתי לשבועיים. יש הורים מהשנה ומשנים קודמות וגם הצוות שתומך בי, שיודע שאני עושה את העבודה במסירות כל השנים, והילדים אלו הם כמו ילדיי ממש.”

עורכי דינה: ״מיהרו לחרוץ את דינה של עובדת מסורה״

968588648

תגובת עורך הדין שרון גלילי ממשרד עורכי הדין גלילי – דגן: ״עיריית אשדוד פעלה באופן לא ראוי ולא תקין. הם זימנו את מרשתי לשיחת ברור שהפכה ללא כל התראה והודעה מראש לשיחת שימוע. הם מיהרו לחרוץ את דינה של עובדת מסורה משך שנים רבות, רק בשל שימוש לא ראוי לכאורה במילה כזו או אחרת. צר לי אבל בניגוד למקרים אחרים המתעדים אלימות ממש, המקרה הזה שונה לחלוטין ואנו מצפים שעיריית אשדוד תשיב אותה לעבודה במהרה שאם לא כן, נביא עניין זה לפתחו של בית הדין לעבודה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן