באיזה קופת חולים באשדוד תמתינו הכי הרבה

משרד הבריאות פרסם לראשונה את נתוני הזמינות של רופאי משפחה, ילדים ונשים בכל קופות החולים ב-40 הערים הגדולות. הנתונים מתייחסים ל- 4 קופות החולים. אז באיזה קופה תחכו יותר לתור לרופא הילדים? כדאי לקרוא

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

משרד הבריאות, לראשונה, מפרסם את נתוני הזמינות של רופאי משפחה, ילדים נשים ומקצועיים בכל קופות החולים ב- 40 הערים הגדולות בישראל. הנתונים כפי שנחשפו על ידי רותם אליזרע מ'ידיעות אחרונות', מעידים על מצבה העגום של הרפואה הציבורית בארץ. מדובר בנתונים שנאספו על ידי משרד הבריאות ומתייחסים לארבע קופות החולים: כ׳ללית׳, ׳מכבי׳, ׳מאוחדת׳ ו׳לאומית׳ בערים הגדולות. הנתון המספרי המופיע בכל קטגוריה (איזה רופא) מתייחס לכמות השעות של רופא מתחום התמחות זה לכל 1,000 מבוטחים של אותה קופה. ככל שמספר שעות הזמינות של הרופא גבוהות יותר הזמינות לתור קטן יותר. כך, למשל, בירושלים ישנן 24.65 שעות עבודה של רופא ילדים לכל אלף מבוטחים של קופת חולים מכבי, לעומת 10.91 שעות של רופא ילדים לכל אלף מבוטחים של קופת חולים מאוחדת – והמשמעות היא שהזמינות של רופאי ילדים עבור מבוטחי מכבי בירושלים גבוהה בערך פי שניים יותר מזמינותם של רופאים אלה למבוטחי מאוחדת בעיר זו, ובהתאם לכך סביר להניח שזמן ההמתנה שלהם לתור קטן בערך בחצי.

הנתונים של אשדוד

מהנתונים באשדוד עולה כי ישנן 35,69 שעות עבודה של רופא לכל אלף מבוטחי קופת חולים מאוחדת, ו- 32.61 שעות ב׳לאומית׳. בקופת חולים הכללית יש 29,85 שעות עבודה של רופא ילדים לכל אלף מבוטחי הקופה ואילו בקופת חולים ׳מכבי׳ יש 20.55 שעות עבודה של רופא הילדים לאלף מבוטחים. כך שתור ההמתנה לרופא ילדים שיבדוק את הילד החולה קצר יותר ב׳מאוחדת׳ לעומת ׳מכבי׳. גם אצל רופא המשפחה בקופת חולים ׳מאוחדת׳ הזמינות 22.46 שעות. בלאומית 20.16 שעות ב׳כללית׳ 18,93 שעות וב׳מכבי׳ 12.93 שעות עבודה. הזמינות של רופאי נשים בקופת חולים ׳כללית׳ שעות העבודה 10.99 ב׳לאומית׳ 7.31 שעות לכל אלף מבוטחות וב׳מכבי׳ 6,60 שעות זמינות של הרופא נשים לכל אלף מבוטחות.

18548485

את הדו"ח הכין ניר קידר, סמנכ"ל בכיר לתכנון אסטרטגי וכלכלי במשרד הבריאות, ביחד עם עמית שריר, אבידן כהן ורייצ'ל ברנר־שלם. "אנחנו רואים שקופות החולים מתחרות על המבוטחים בתחרות שלילית, ואנחנו רוצים שהתחרות תהיה חיובית", מסביר קידר בעיתון ידיעות אחרונות, . "אני סבור שיותר נכון שקופת החולים תבוא למבוטח שלה ותראה לו כמה זמינות של רופאים יש בעיר שלו, וכך תשכנע אותו להישאר או לעבור אליה. חשוב לנו שלמבוטחים תהיה תמונה כללית והם יוכלו לבחור את קופת החולים שתתאים להם לפי הצרכים ומקום המגורים שלהם".

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר ב״ידיעות אחרונות״ כי תחרות בין קופות החולים היא בריאה. "התחרות היא לטובת המבוטחים וצריכה להיות בתחומים שחשובים להם", הוא אמר. "בזכות הגברת התחרות החיובית, קופות החולים המתחרות על לב המבוטחים משפרות את השירות לציבור ומתאימות אותו לצרכים המשתנים שלו. הודות לפרסום הנתונים הציבור יודע לשפוט את השירות הניתן לו בפרמטרים רבים, ובתוך כך גם אנחנו במשרד הבריאות יודעים לעקוב אחר ביצועי הקופות ולומדים מכך את הנדרש לשפר וליעל".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן