לב צהוב כחול

ביום שישי האחרון נערך האימון השבועי של פרויקט "שוויון בכדורגל" לבעלי מוגבלויות, שנולד ביוזמה מבורכת של עמותת מכבי עירוני אשדוד בכדורגל. אל הפרויקט הצטרפה טליה פולטינסקי, הרכזת הארצית של תכנית "שווים בספורט", בשיתוף ארגון ה'ג'וינט', משרד הספורט והתאחדות ספ

צילום: יניב שטיינבורצל
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בשעה תשע בבוקר יום שישי האחרון, במגרש הסינטטי באשדוד, נערך האימון השלישי העונה של הפרויקט 'שוויון בכדורגל' לבעלי מוגבלויות. הפעילות נולדה באמצעות יוזמה קהילתית נהדרת של עמותת מכבי עירוני אשדוד, המורכבת מאוהדי הקבוצה, המוכיחים פעם אחר פעם, מאיזה חומר אנושי משובח נוצרה הקבוצה. הפרויקט פועל זו השנה השנייה ברציפות ומשתתפים בו כעת עשרה בעלי מוגבלויות, שמתאמנים בתנאים מצויינים, עם ביגוד וציוד של הקבוצה. בנוסף, באימון נוטלים חלק מתנדבים מהעיר אשדוד וגם אוהדי הקבוצה שמתנהלים באנושיות ראויה לציון.

על הצד המקצועי של האימון אחראי המנהל המקצועי של מחלקת הנוער, סרג'יו חאובל, שהוא גם מורה לחינוך גופני ושחקן עבר בליגת העל (בני יהודה ובית"ר ירושלים). לסרג'יו גישה נהדרת לשחקנים המיוחדים ויש לו קשר מרגש איתם שניתן לחוש אותו במהלך האימון שנמשך כשישים דקות. בסיום האימון הוא אמר בחיוך: "לא מוכן לוותר על האימון הזה. באים לעשות כיף לחבר'ה. יש קשר מיוחד עם האנשים המיוחדים האלה."

את הפרויקט מנהל בהתנדבות איציק שטיינבורצל, שדואג לכל מה שהקבוצה צריכה ומצוי בקשר עם בעלי המוגבלויות שרואים בו דמות אב. יש לציין כי הפרויקט מנוהל בשיתוף עם קבוצת הפועל קטמון, המפעילה קבוצה לבעלי מוגבלויות בדומה לעירוני אשדוד, והשתיים, מקיימות שיתוף פעולה ונפגשות למשחקי ראווה מעוררי השראה. איציק שטיינבורצל, שהוא עורך דין במקצועו, אמר במהלך הפעילות: "השחקנים מצפים לאימון בכיליון עיניים. הם יוצאים מפה בהרגשה טובה. אנחנו נותנים להם מדים של הקבוצה ותנאים מצויינים. אני מזמין את כל בעלי המוגבלויות לבוא ולהתאמן אצלנו."

בפעילות צפתה גם כאמור, טליה פולטינסקי, שהיא הרכזת הארצית של התכנית 'שווים בספורט', בשיתוף עם ארגון ה'ג'וינט' העולמי, משרד התרבות והספורט וההתאחדות לספורט הנכים בישראל. פולטינסקי התרשמה מאוד מהפעילות המרגשת וציינה בהתלהבות: "פעילות כזאת מעניקה למתמודדים עם המוגבלויות העצמה, עצמאות, רווחה ומסוגלות. זוהי יוזמה מבורכת." גם אוהדי הקבוצה שהשתתפו הצטרפו להתלהבות. אוהד עירוני אשדוד סיפר בסיום: "אני רואה את החיוכים של אלה שמכניסים את הגולים ומחייכים. זה עושה לי טוב. אני משתדל לבוא כשאפשר." אוהד אחר שהשתתף אמר: "זה שלווה נפשית. סיפוק נפשי. שמחת חיים כזאת. פשוט כיף לנשמה ולגוף."

976957867468

והיה גם ספורט וכדורגל. מהסוג הכי טהור והכי שמח. האימון התחיל בחימום שכלל ריצה קלה ותרגילי מתיחות שנעשו על ידי כולם בנמרצות ובשמחה. לאחר החימום המאמן סרג'יו חאובל העמיד את המשתתפים בטורים וביקש מהם לעבוד על מסירות ואז על בעיטות. המשתתפים עשו כדבריו בצייתנות ובחיוך ענק שהיה מרוח על פניהם. המילה חיוך הינה המוטיב שחזר על עצמו בכל דקה ודקה בפעילות המרתקת באיצטדיון הסינטטי באשדוד.

בחלקו השני של האימון נערך משחקון שבו כל אחד מהשחקנים יכול היה להראות את כישוריו. מובן שבמשחקים שכאלה, התוצאה לא חשובה, אלא ההשתתפות. השחקנים ששיחקו סובלים ממוגבלויות שונות, כמו תסמונת דאון ואוטיזם. כשהם שיחקו, ניכר פניהם, שהם הרגישו שווים והיו אסירי תודה על ההזדמנות שנפלה בחלקם. אחד מהם, העונה לשם אשר, שהבקיע צמד במשחק וחגג בעליצות כמו השחקנים הגדולים באירופה, אמר בסיום: "זה כיף. אני שמח מאוד." שחקן נוסף הוסיף: "זה אקשן בשבילי. אני אוהב את זה מאוד."

זכות גדולה ביותר היא מנת חלקה של עמותת מכבי עירוני אשדוד, שעושה פעולות נהדרות, על מנת להנגיש את הקבוצה לקהילה ולקרב אותה אל האוכלוסיות השונות. עירוני מוכיחה שיש לה לב גדול, והלוואי שמועדונים נוספים בארץ יקחו דוגמא ויפעילו קבוצות מיוחדות, לרווחת האנשים בעלי הצרכים המיוחדים. בתום הפעילות, המאמן חאובל סיכם את האימון ברצינות ובמקצועיות אופיינית לו: "אין שחקן מצטיין. לכל אחד יש את התפקיד שלו. קבוצה זה קבוצה."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן