ברדע הציל את מ.ס

מ.ס אשדוד והפועל ת"א נפרדו בתוצאת תיקו 1-1 במסגרת המחזור ה-19 בליגת 'ג'אפאניקה'. ניר ברדע כבש בנגיחה למקומיים והשאיר את מאבק ההישארות בליגה פתוח לעת עתה. במוצש הקרוב בשעה 20:30 תשחק הקבוצה באיצטדיון ׳טדי׳, נגד בית"ר ירושלים, במשחק תחתית חשוב נוסף.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ביום שני בערב השבוע, אירחה קבוצת מ.ס אשדוד את קבוצת הפועל תל-אביב, לעיני 2700 צופים, רובם ככולם אוהדי הפועל, ששרו בקולי קולות לאורך כל המשחק. בסיומו, ההמון האדום שוב הביך את עצמו, כשקילל את הנהלת הקבוצה ואיים עליה. בכלל, האווירה במגרש הייתה מלחמתית, כיאה למשחק תחתית בעל חשיבות רבה.

אשדוד פתחה עם שחקן הרכש החדש, יניב בריק, שתופקד באגף שמאל והיה לא רע. גם יצחק אספה המשיך לקבל קרדיט ופתח בצד הימני. אשדוד חסרה את מאמנה יובל נעים, שישב ביציע, לאחר שבית הדין של ההתאחדות הרחיק אותו ממשחק אחד, בעקבות הויכוח עם הקוון בשבוע שעבר בנתניה. מי שעמד על הקווים הוא עוזרו, אלי לוי, שניסה לנווט את שחקניו. קפטן הקבוצה, טום בן זקן, התבשר השבוע על כך שלא יוכל לשחק עוד העונה, אחרי הפציעה במשחק הגביע בעפולה. מי שזכה לקבל את סרט הקפטן בהחלטה תמוהה, הינו גדי קינדה, שלא עמד בציפיות, לא היה מדויק ואף הורחק בדקה ה-77, אחרי יריקה מכוערת לכיוונו של רמזי ספורי, שחקן הפועל שהתגרה בו.

המחצית הראשונה הייתה משעממת ועמדה בסימן פיהוק אחד גדול. שתי הקבוצות היו לחוצות, התקשו לפתח משחק ראוי לצפייה ומיעטו להתקיף. בדקה התשיעית, סיידו קויוטה, חלוץ אשדוד ניסה בעיטה מזוית קשה, אך מצא את שוער הפועל, לפקוביץ' מוכן. בדקה ה-33 אביב סולומון, המגן השמאלי של אשדוד היה פנוי ברחבה, אך בעט ברגל ימין מעל המסגרת. האורחת ניסתה את מזלה בדקה ה-43 עם בעיטה של אמיר אגייב המוכשר, שהלכה מעל לשערו של יואב ג'ראפי. 0-0 בהפסקה ואת המשחק סיכם הכי טוב, אגדת העבר שייע פיינגבוים, שנכח ביציע הכבוד באיצ' הי'א ושאל את יושביו: "זה כדורגל זה?!"

המחצית השנייה הייתה סוערת ונרשמו בה מספר אירועים משמעותיים. בדקה ה-59 הפועל ת"א יצאה למתפרצת, כאשר אחמד עאבד מצא את ג'וזף גאנדה, שבעט חזק אל עבר שוער אשדוד ג'ראפי, שהדף את הכדור לא טוב ואיפשר לו לחדור פנימה. 1-0 להפועל והר הגעש ביציעי האורחת התפרץ.

אלי לוי הגיב בחילוף. בן רייכרט שחזר להרכב לאחר היעדרות של שבועיים, צלע החוצה והוחלף. דן ביטון שאיבד את המקום בהרכב, נכנס במקומו. אחרי השער שספגה, הקבוצה של נעים ולוי נכנסה לסוג של הלם, אך היריבה לא ניצלה זאת. בדקה ה-75 המשחק הפך סוער, כאשר קפטן האדומים, אוראל דגני, ספג כרטיס צהוב שני והורחק על ידי שופט המשחק, אוראל גרינפלד. שתי דקות חלפו וגדי קינדה הורחק באדום ישיר, לאחר עימות ממושך עם רמזי ספורי.

קפטן אשדוד סירב להירגע, התנהג בצורה ילדותית וניסה לתקוף את ספורי. גם מאמצים של שחקני אשדוד ועוזרי המאמן אלי לוי ומשה אוחיון להרגיע אותו, לא הועילו והשחקן כאמור, הורחק. שוויון במורחקים וחוסר אחריות משווע של קינדה בן ה-24.

דווקא כשנראה היה שהמארחת תפסיד את המשחק, היא זכתה בקרן בדקה ה-80. דן ביטון המחליף הגביה מימין, כדור מסובב וחד, ניר ברדע עמד פנוי, התרומם נהדר ונגח פנימה מחמישה מטרים. 1-1 חשוב מאין כמותו. 200 אוהדים/מקורבים/בני משפחה של הקבוצה השמיעו את קולם הקטן, שנבלע בהמון האדום ולא הורגש. בתוספת הזמן אשדוד גם יכולה הייתה לנצח, כשעמראן אל קרנאווי המחליף, בעט מחוץ לרחבה ופספס את משקוף השער בסנטימטרים בודדים. תוצאת תיקו בסיום, ששומרת על הסטטוס-קוו בין הקבוצות בתחתית ליגת העל.

עוזר מאמן מ.ס אשדוד אמר בסיום: "משחק מעודד של אשדוד. כולם היו טובים היום, כולל שחקני הרכש. ברגע שהם יכנסו לכושר נהיה יותר טובים. אני מאמין שעם היכולת הזאת יבואו גם תוצאות. לגבי גדי קינדה, כדורגל זה משחק של אמוציות. זה גדי. יש לו יתרונות וחסרונות. אבל מה שחל על גדי חל על כולם."

מאמן הפועל ת"א, קובי רפואה היה מאוכזב מהתוצאה ואמר: "משחק הכי גרוע שלנו העונה. זה תיקו שכולו הפסד."

ביצת הפתעה 'קינדה'

פקקים אדירים ברחובות המובילים לאיצטדיון הי'א היו בסמוך למשחק. למעלה 2500 אוהדים צבועים באדום, ססגוניים ורועשים קיבלו את פני שתי הקבוצות. יש משהו בקהל של הפועל שמעורר אנטיגוניזם. אולי זאת האווירה האלימה שמלווה את משחקיה, אולי הקללות של קהל אוהדיה ואולי זאת ההתנשאות שהתארים ההסטוריים מביאים עימם. בסיום המשחק, רבים התגודדו וקיללו את ההנהלה האדומה ואילו במהלך המשחק, עשרות קיללו קללות איומות.

קרבות תחתית מביאות לחץ זה ידוע. לחץ זה שם המשחק במצבים אלה והוא משפיע על מ.ס אשדוד בצורה לא נעימה. בשונה מהפועל, אין קהל שימחה נגד ההנהלה, אבל הלחץ צף בצורה אחרת. קינדה הוא דוגמא טובה לכך. השחקן שמונה לקפטן הקבוצה, התנהג ב'פרחחיות' ובייש את עצמו לעיני כל.

אין להטיל ספק בכישוריו של השחקן הנהדר הזה. אך הבעיה אצלו היא היציבות. לצד הברקות ויכולת גבוהה לפרקים, מציג קינדה אישיות בעייתית שמתקשה לשמור על איפוק ונוהג בקפריזיות מבלי לחשוב על ההשלכות של מעשיו. עוזר מאמן אשדוד צדק כשאמר: "זה גדי. יש לו יתרונות וחסרונות. נראה שבאשדוד עוטפים את הכוכב שלהם בצמר גפן עבה במיוחד ונותנים לו לעשות ככל העולה על רוחו. אחרת אין הסבר למינויו לקפטן, שלושה שבועות לאחר שבעט בתיקים והשתולל לאחר שהוחלף בגביע נגד הפועל ר"ג.

בסיום המשחק כשההמון האדום התאסף ליד שערי היציאה, והביע את מחאתו כנגד ההנהלה, הסתודדו להם על כר הדשא ג'קי בן זקן ויובל נעים, במשך דקות ארוכות. ג'קי נראה כמי שמסביר לנעים על המשך הדרך של הקבוצה והאחרון מקשיב לו ומהנהן. לא יהיה מופרך לחשוב, שהדיבור היה על המשך דרכו של נעים בקבוצה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן