החברה קרסה, הלקוחות הפסידו: עשרות אשדודים בין נפגעי חברת 'הרדור' שנסגרה

רשת ארונות ההזזה 'הרדור' סגרה השבוע במפתיע את סניפיה, וביניהם גם הסניף באשדוד לאחר שקרסה. לקוחות רבים נותרו ללא הארונות, שהזמינו וללא הכסף ששילמו כמקדמה. הלקוחות זועמים: "נפלנו בעשרות אלפי שקלים, ואנחנו לא יודעים מה לעשות". 'הרדור': "החברה עצרה פעילותה בש

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

תדהמה בקרב לקוחות חברת ארונות ההזזה 'הרדור' באשדוד. השבוע, במפתיע ובלי הודעה מוקדמת, נסגרו סניפי החברה ברחבי הארץ וגם באשדוד. גם מפעל החברה הוותיקה נסגר והוגשה בקשה לבית המשפט למינוי מפרק. מאות לקוחות שהזמינו ארונות הזזה נותרו ללא הארון וללא הכסף ששילמו כמקדמה במאות אלפי שקלים. בין נפגעי החברה גם עשרות תושבי אשדוד. לקוחות שהגיעו לסניף באשדוד נתקלו בדלת נעולה ולא מענה בטלפון. גם אלו שנסעו מאשדוד לסניפים אחרים ולמפעל החברה בראשון לציון, נתקלו בדלת סגורה ואין עם מי לדבר.

מדובר ברשת ריהוט ותיקה, בבעלות עמוס חלפון, הפועלת מאז 2002 ומפעילה שבעה סניפים באשדוד, באר שבע, דן דיזיין סנטר בבני ברק, ראשון לציון, נתניה, חיפה וירושלים. המפעל הוותיק בראשון לציון מייצר מגוון ארונות הזזה הנמכרים בסניפים ואף מיוצאים לחו"ל. ארונות 'הרדור' ממוצבים כארונות הזזה יוקרתיים עם מנגנוני הזזה מתוחכמים המוגנים בשמונה פטנטים שפותחו. 'הרדור׳ היא החברה היחידה בארץ שלא מייבאת את הפרזול מחו"ל, אלא מפתחת אותו בעצמה, ואף זכתה על כך בפרסים. הארונות שלה כיכבו בשנים האחרונות במגוון מגזיני עיצוב.

בעקבות סגירת הסניפים, החלו לקוחותיה להתאגד ברשת. בקבוצת הפייסבוק "נפגעי ארונות הרדור", ביניהם גם לא מעט תושבי אשדוד. כך למשל כותב אחד הלקוחות: "שילמנו 8,200 שקלים מקדמה בהעברה בנקאית בחנות באשדוד" וגולשת אחרת מספרת: "רכשתי בסניף אשדוד. שילמתי 8,000 שקלים ולא קיבלתי כלום״.

"נשארו בלי הכסף ובלי הארונות"

בין נפגעות החברה גם תמי סויסה מאשדוד, גמלאית מהמשטרה, שהחליטה שהגיע הזמן לערוך שיפוץ בבית. השלב האחרון היה הארונות, אותם הזמינה לפני כחודש וחצי מחברת 'הרדור'. "כל העסקה הייתה בסך 35,000 שקלים וטלוויזיה שעלתה 6,000 שקלים שלקחתי אליהם שיתקינו לי אותה על דלת. הצלחתי לחסום 2 צ'קים בסך 14,000 שקלים, כל השאר נפרע. בסוף אוקטובר או תחילת נובמבר ביצעתי את העסקה באשדוד אצל נטלי וארתור שהם המוכרים בסניף”.

מתי התחלת להבין שיש בעיה?

"הם היו צריכים לבוא להתקין לי הארונות ופעם אחת הם דחו את בואם וקבעו לי עוד פעם תאריך ואז התקשרו ואמרו לי ׳אולי לא נבוא מחר אולי נבוא ביום אחר׳, ואז התחלתי להרגיש שמשהו לא בסדר, אמרתי להם אם אתם לא מביאים את הארונות שלי אני מגיעה ועושה "בלאגן" במפעל שלכם. הם אמרו לי טוב טוב אנחנו נשתדל לבוא ובאמת שלחו לי משאית עם חלק מהסחורה. מה שהם שלחו הוא לא משמעותי כי אני הזמנתי ארונות מיוחדים עם זכוכיות מיוחדות ודלתות מיוחדות. הם לא שלחו דלתות לא את המנגנונים. הם שלחו לי מדפים, ואז המתקין הלך. למחרת נטלי מהסניף מאשדוד שולחת לי הודעה שאומרת שאם יש לי עוד צ'קים פתוחים כדאי לבטל, כי החברה פשטה את הרגל. ממש נחנקתי, כי מה שהביאו לי לא שווה. פניתי לחברה אחרת ואמרו שצריך הכל מהתחלה"

תמי נסעה למפעל בראשון, ולדבריה גם המפעל היה סגור וחסום והציבו שומרים. "הם נראו מפחידים ואף אחד לא יכל להתקרב. הגיעו מכל הארץ אנשים שנפגעו. אין עם מי לדבר." אני לא רוצה ארונות כבר בכלל. אני רוצה רק את הכסף שלי. אני במהלך שיפוץ. השארתי את הארונות כמעט לסוף. שנים שלא עשיתי שיפוץ בבית. לקחתי הלוואה וחיסכון שלי. אני גימלאית, והכל הלך. אין מה לעשות. מזעזע. איך חברה כזאת שנחשבת לחב' הארונות הכי טובה בארץ קורה דבר כזה?. חשבתי שהלכתי לחברה הכי גדולה הכי טובה ולא תיארתי לעצמי שיהיה כזה עוקץ מצידם. לא הלכתי קניתי בשוק משהו, לא קניתי ממישהו שאני לא מכירה, לא קניתי ממישהו בלי קבלות, הלכתי לחברה הכי טובה שלא ציפיתי שזה יקרה דווקא מהם. אני אומרת הם מתעשרים חיים ברמה מאוד גבוהה אף אחד לא יכול לחיות ברמה של מנהלי המפעלים האלה ובסופו של דבר הם עקצו אנשים שעובדים קשה כל החיים שלהם , שחוסכים כל החיים שלהם והם אפילו לא מזיז להם, לא באו לראות אותנו אפילו. לא באו לדבר איתנו. אני אומרת 'אין דין ואין דיין' איך גם מדינה מרשה שיקרה דברים כאלה ?"

ולרי: ״26,500 שקלים שירדו לטמיון״

גם ולרי פרקל עובדת בכירה בחברת השילוח DHL מאשדוד, נותרה בלי הכסף ובלי הארונות. "רכשנו ארונות בתחילת נובמבר ושילמנו את כל הכסף 26,500 שקלים" היא מספרת "הכסף כבר ירד מהחשבון. והארונות עדיין לא יצאו לייצור. העדפנו לשלם את הכל מראש, אבל לצערי מאחר ואנחנו עוברים לדירה חדשה רק בחודש הבא, נאלצנו לחכות עם קבלת הארונות, עד שנקבל מפתח. מבירור שערכתי אז הם אפילו לא התחילו בייצור. נשארנו בלי ארונות. בלי כסף. לצערי, אנחנו עוברים לדירה חדשה, אבל אין לנו ארונות ויש גם ככה מלא הוצאות והכסף חסר".

ולרי פרנקל

ניסית לדבר איתם?

"אין עם מי לדבר. הסניפים סגורים. אין מענה טלפוני. פשוט אין עם מי לדבר. זה כבר אבוד לנו".

למה שילמתם הכל מראש?

"הבעיה שלפני שהם מורידים ארונות לייצור הם רוצים את כל הכסף. ככה זה בכל החברות האחרות. סמכנו כי הם חברה רצינית. היינו אמורים לעבור דירה בדצמבר אבל היה עיכוב. אמרנו טוב אנחנו עוד מעט שולחים לייצור אז שילמנו הכל. אם הקבלן לא היה מעכב עם הדירה אולי היינו מקבלים את הארונות".

עוד נפגע של חברת 'הרדור' גם לירן דוד בעל מספרה: "אני לקראת בית חדש, הלכתי לקבל הצעת מחיר, היה להם מבצע מיוחד על מנגנון מיוחד וזה היה משמעותי מאוד אז סגרתי עסקה של ארון הורים וארון ילדים יצא לי 25000 שקלים. לקחו מדידות, ממש שירות מעולה, תיאמו לי התקנה כבר שבוע הבא ליום שני. ביום חמישי שעבר אני רואה בפייסבוק דיבורים על זה שהם פשטו רגל. נשארנו קירחים בלי ארונות בלי כסף ובלי שום מידע. שלחתי גם הודעה למנכ"ל והלכתי אליו הביתה עם עוד שני אנשים. המנכ"ל ענה לי בוואסאפ שבקרוב יתבהרו הדברים".

לירן דוד

אלדד גבקר נעקץ בקטנה, אבל כל שקל חשוב. "עשינו הזמנה בסניף אשדוד בחודש ספטמבר עסקה של ארון בסך של 5,000 שקלים. שילמתי מקדמה של 1,000 שקלים. מאחר שאני מחכה לקבל מפתח לדירה עוד לא קיבלנו את הארון ולא החזר כסף. על מה שקרה שמעתי בחדשות. אני מחכה להתפתחויות”.

גם חזי (שמעדיף להשאר בשם פרטי בלבד) מספר כי נעקץ. הזמנו ארנות, אבל די התלבטנו לגבי העיצוב, חיכינו לאדריכל שלנו שיחזור מחו״ל, ונתנו מקדמה של 2000 שקלים, שיגיעו לקחת מדידות. אני יודע שיום לפני סגירת הסניף הם עוד עשו הזמנות ועסקאות וזה מאוד חורה לי״.

לא רק הלקוחות נפלו קורבן. גם עשרות עובדי החברה שלא היו שותפים לסגירה ואיבדו גם הם פרנסה ללא התראה או הודעה. נטלי, שמוכרת בסניף אשדוד מספרת לעיתון "השבוע באשדוד" כי הופתעה על סגירת החברה. "גם אני לא קיבלתי משכורת, לא פיצויים שום דבר. קיבלתי את ההודעה בהפתעה. כל העובדים בסניפים היו מופתעים"

לקוחות כועסים עליך?

"מתקשרים ושואלים מה קורה? כולם מספרים את אותו סיפור שהם קיבלו בהפתעה. גם אנחנו. איך ידענו? אני לא הייתי מוכרת שום דבר אם הייתי יודעת. אני מרגישה כגנבת. לא נעים לי. אנשים מסכנים שילמו הרבה כסף, לא קיבלו סחורה. המצב על הפנים. לא יודעת מה יהיה עכשיו. סיפור חבל על הזמן. איך מדינה מאפשרת לעשות דברים כאלה, אני לא מבינה".

בין הנפגעים גם מקומונים באזור. החברה פרסמה מודעות ב"כאן דרום" "ובידיעות תקשורת". מודעות בסך 27,000 שקלים בכאן דרום ועוד 10,000 בידיעות. מודעות פורסמו אך ככל הנראה מערכות העיתונים לא יראו את הכסף.

מחברת הרדור נמסר בתקשורת: "החברה עצרה בשלב זה את פעילותה בשל קשיים כלכליים. מנהלי החברה עושים מאמצים אדירים על מנת למצוא פתרון להמשך פעילותה של החברה באופן שימזער את הנזק ללקוחות החברה, לעובדיה ולספקיה".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן