בנט ושקד לטובול האשדודי: הצטרף אלינו לרשימה לכנסת

איילת שקד ואופיר טובול מ'הימין החדש' מעוניינים לצרף אליהם את אופיר טובול, יליד אשדוד לרשימה לכנסת. טובול למד בישיבת "נווה הרצוג" וכיום נחשב לאחד ממובילי השיח על ההשתקה של התרבות המזרחית

צילום: יאיר מיוחס
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אופיר טובול, מחוזר מטעם ראשי הימין החדש, איילת שקד ונפתלי בנט שפנו אליו להצטרף לרשימתם החדשה לכנסת. ראשי הימים מחפשים דמות מהפריפריה, מזרחי חברתי לרשימה והם פנו למספר דמויות מסוג זה. בין היתר, כאמור, פנו לטובול, יליד אשדוד שחי כיום בתל אביב.

"כשהשתחררתי מהצבא, החלטתי שעל מנת להגיע ולהשפיע על מוקדי הכוח במדינה, אני צריך לעבור תהליך של 'השתכנזות'. לאמץ התנהגות של אשכנזים, לשמוע מוזיקה של אשכנזים ולעבוד בסביבה של אשכנזים" סיפר אופיר בראיון ל״השבוע באשדוד״ בעבר."לאחר שנחשפתי לעולם האשכנזי מבפנים, גיליתי שזו לא מציאה גדולה ולמרות החזות ה'נקייה' יש שם המון גזענות".

97595595

עם לימודי המשפטים שעל כל מקרה היה "מיועד" להם, והמחסור בתעסוקה ואפשרויות לצעירים באשדוד ובפריפריה, עבר אופיר לתל אביב ועבד כמלצר וברמן בכל מקום בעיר, כדי לחיות יחד עם אשתו הדס, אותה הכיר במהלך השירות הצבאי בבסיס הגדנ"ע של חיל החינוך בשדה בוקר. עם סיום לימודי המשפטים, אופיר התמחה במשפט פלילי ועבד בסנגוריה הציבורית בבאר שבע. עם הקמת הרשתות החברתיות החל אופיר לפרסם את דעותיו ואת המוזיקה אותה חקר ואהב, דרך רשת הפייסבוק. אופיר מספר כי הרגיש איך התרבות שאליה נחשף בבית, כמעט ולא נשמעת ביום יום הישראלי. ככל שפרסם יותר טורי דעה וחשף את חבריו לעולם התוכן המזרחי אשר מדירים אותו מהעין והאוזן הישראלית הממוצעת בערוצי התרבות המקובלים, התאספו עוד חברים ומכרים אשר היו שותפים לתחושותיו של אופיר, ויחד הקימו לפני 4 שנים את "קפה גיברלטר" – אתר אינטרנט, שדן בענייני מוזיקה מזרחית ומוזיקת שוליים. האתר תפס תאוצה והפך למגזין תרבות מהמובילים בישראל, ללא פרסומות ותמיכה כלכלית מהקוראים האדוקים.

טובול גם נבחר לפני כשנתיים לאחד מ-101 אנשים המשפיעים ביותר בתל אביב במגזין "טיים-אאוט" בקטגוריית התרבות.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן