הורים מרובע טז' פותחים במלחמה: דורשים לפתוח עוד כיתה בבית ספר 'רימונים'

הרישום לגני ילדים ולכיתות א' נפתח השבוע ועשרות הורים קיבלו סירוב לרשום את ילדם לבית הספר 'רימונים' ברובע ט״ז. "תוך 8 דקות מפתיחת הרישום כבר לא היה מקום והוצע לי לבחור בית ספר מחוץ לרובע" אומרת אחת האימהות בזעם. העירייה: "לא בכל רובע יהיה מענה לכל ילדי הרו

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הבעיות ברישום לכיתה א' בבית ספר ״רימונים״ לא חדשות. מאז פתיחת בית הספר ישנן בעיות ברישום. עובדה המעוררת תמיהה היות ומדובר ברובע עם אוכלוסייה צעירה ובעירייה לא נערכים לגידול האוכלוסייה. אלא שהשנה הבעיה החריפה. "כיתה" שלמה נותרה מחוץ לבית הספר. תוך שמונה דקות מרגע שהחלה ההרשמה לילדי הגנים ותלמידי כיתות א', נסגרה ההרשמה לבית הספר ״רימונים״. בית הספר היחיד ברובע. ברי המזל שהספיקו להירשם לפני קיבלו מקום ברימונים ואילו ההורים האחרים קיבלו הודעה שההרשמה סגורה והופנו לבתי ספר ברובעים אחרים.

ההורים כועסים והם נערכים להילחם על פתיחת עוד כיתה. "רשומים אצלנו בקבוצת ההורים שפתחנו כבר 32 ילדים שלא נמצא להם מקום, זה עוד כיתה" אומר אחד מהאבות, "זה בדיחה רעה, לפני 3 שנים בסדר, שנתיים בסדר, אבל למה חיכיתם, 32 ילדים צריכים לנסוע לרובע אחר לבית הספר, איפה העירייה הייתה שנתיים, למה הם חיכו. שילכו לרובע י"ג או לרובע ט"ו".

לדברי ההורים הם נשלחים לבתי ספר מחוץ לרובע בעוד מגיעים תלמידים מחוץ לרובע. "באנו לא מתחשבים. אבל לחינוך הממלכתי דתי כן נתנו קדימות, מביאים תלמידים מהחינוך הממלכתי דתי מכניסים אותם לט"ז ולהורים של ט"ז אין מקום". אנחנו עכשיו מכינים רשימה מסודרת של כל 32 הילדים שאין להם מקום".

בקבוצה עולים הסיפורים של ההורים. כותבת אחת האימהות "אנחנו גרים ברחוב תפוז מעל בית הספר הייתכן שהילדים שלי יצטרכו ללכת עד אופק או שירת הים הרי גם לרבין אי אפשר היה להירשם", מספרת אמא שקיבלה סירוב 8 דקות מרגע תחילת ההרשמה בשל חוסר מקום יש לי ילד בכיתה ג' ברימונים בית הספר קרוב לבית שלי. את הבת שלי לא הצלחתי לרשום. תוך 8 דקות כבר ההרשמה נסגרה אני עובדת מחוץ לאשדוד וזו בעיה. פנינו לעירייה ואמרו לנו לחכות לוועדות כי צריך להיכנס לרשום לבית ספר אחר ולבקש העברה לרימונים. הוועדות רק באפריל. מהניסיון שלנו משנים קודמות. לפני שנתיים ידעו רק באוגוסט שפותחים עוד כיתה ושנה שעברה הייתה הגרלה שבסופה 3 ילדים לא נכנסו וזה היה רק ביוני" .

אם אחרת שעברה בספטמבר לרובע, נאלצה לרשום את בנה לגן ברובע ה' " אז זה היה מובן כי עברנו בתחילת שנה אבל הפעם זה מקומם. לפני 3 שבועות בדקתי שבעירייה רואים את תשלום הארנונה שלא יעשו בעיות עם הרישום. כשניסיתי להירשם קיבלתי שאין מקום. 5 פעמים ניסיתי ונדחיתי. אנחנו גרים קרוב לבית הספר לא יתכן לקחת ילד במשך 6 שנים ולנסוע איתו באוטובוס. שזה קשה ועונש גם מבחינת עלות התחבורה הציבורית בעוד הקצו במבנה בית הספר 2 כיתות לחינוך ממלכתי דתי לילדים מחוץ לרובע שמגיעים בהסעה"

לדברי ההורים הם פנו לכל גורם אפשרי, בבקשה לפתור את הבעיה " פנינו לכל חברי מועצה מהקואליציה והאופוזיציה לכל מי שיכול לעזור ועד עתה לא קיבלנו תשובה".

העירייה: "עושים מאמץ להקל במקרים מיוחדים"

"הרישום למוסדות החינוך נעשה על פי אזורי רישום שקבע משרד החינוך, יחד עם הרשות המקומית, באופן כזה שבכל אזור רישום יש יותר ממוסד אחד לבחירה" מסבירים בעירייה. "חלוקה זו נעשית מתוך שיקול שבמרחב הרישום ישנן כיתות פנויות, אותן המשרד מבקש למלא, בדיוק כפי שנעשה בכל הארץ. גם רובע ט"ז מהווה חלק מאיזור רישום הכולל את בתי הספר: רימונים, רתמים, אופק ושירת הים. כל המוסדות הללו נמצאים במרחק הגעה סביר מביה"ס, בהתאם להנחיות ודרישות משרד החינוך, כך שמלכתחילה אין מקום בכל רובע לכל ילדי הרובע. תמונה דומה ניתן לראות ברובעים י"ב, י"ג, א' ו-ב' שהמוסדות בהם לא מספיקים, והם מקבלים מענה מבתי ספר שבהם יש כיתות פנויות, בהתאם להחלטת משרד החינוך. מטבע הדברים ולאור האמור, אפשר שלא בכל רובע יהיה מענה לכל ילדי הרובע ועל כן קיימת האופציה לרישום במוסדות נוספים. אף על פי כן, למרות הנאמר לעיל ומתוך רצון להקל על התושבים, הורה ראש העיר לפתוח בביה"ס רימונים כיתה רביעית על אף שנבנה עבור שלוש כיתות בשכבה בלבד. ההצעה להירשם ולבקש שינוי בשיבוץ נועדה להבטיח בראש ובראשונה את רישום הילדים למסגרת חינוכית. לאחר הרישום ובתקופת השיבוצים מינהל החינוך ומחלקת הרישום העירונית עושים כל מאמץ כדי להקל על איחודי אחים ומתן מענים למקרים מיוחדים."

ממשרד החינוך היפנו אותנו לעירייה "הסמכות החוקית והאחריות לרישום תלמידים – על כל המשתמע מכך – היא של הרשות. על כן יש לפנות אל העירייה לקבלת התייחסות."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן