הצגה: מה עושה החותנת המרוקאית בפאריז?

לאור הביקוש הקומדיה המרוקאית "נשיבה דיאלי" (החותנת שלי) של תיאטרון הנגב חוזרת לעיר אשדוד, בכיכובה בין היתר של אנט כהן, תושבת אשדוד

צילום: אייל בריברם
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ההצגה ״נשיבה דיאלי״ (החותנת שלי) מספרת על שני בני זוג לבנות בוגרות, איבון ושמעון, שנולדו בשדרות ועברו לחיות את החיים הטובים בפריס. שמעון הוא בעסקי היהלומים ואיבון – עורכת דין המפלסת דרכה במשרד מכובד. בתחילת ההצגה שמעון מתחבא מאשתו בדירת מסתור אצל השכן מלמעלה, הזמר המפורסם מוריס, ואז מגיעה לבקר ללה מסעודה, האמא של שמעון.

דמות נספת בהצגה היא מוניק, חברתה הפריזאית של איבון, אותה מגלמת אנט אסייג כהן, תושבת העיר שמשחקת בהצגה. כהן אומרת שללה מסעודה נשמעת אמנם כמו קוץ בתחת של הכלה, אבל היא לא באמת כזאת. "זוהי דמות שמחברת לשורשים. היא בסופו של דבר עוזרת לאיבון להרגיש בנוח כמו בבית אבא. היא מעודדת את איבון לקבל את הבת שלה כמו שהיא ולהסכים שתלמד תיאטרון ולא מנהל עסקים. ההצגה אמנם מעורבת במארוקאית, צרפתית ועברית, אך בנויה כך שגם אשכנזים יוכלו להבין מה קורה על הבמה, להינות מהמוזיקה ולצחוק."

מדוע מתקיימת ההצגה בפריז?
"אי אפשר יכולנו להתעלם מהעלייה הגדולה של יוצאי מארוקו שחיו בצרפת ועלו בשנים האחרונות לישראל. בנוסף לקונפליקט בין הישראליות למארוקאיות הוספנו את הקונפליקט עם הצרפתיות. הכלה איבון היא אמנם מארוקאית שגדלה בארץ, אבל רוצה להיות יותר צרפתיה מהצרפתים. לא רק שהיא לא רוצה את הבאבא סאלי על הקיר אצל בסלון בפאריז, היא רוצה עיצוב צרפתי מתוקתק. היא אפילו מעדיפה לחשוב שבעלה עולה לשכנה למעלה, מאשר שהוא משתתף בחפלות. לבוא בלי לצלצל קודם? לא בפאריז”, אומר הבמאי יעקב אמסלם, שכתב את ההצגה עם איסי ממנוב נוריאל, מנהל תיאטרון הנגב.

מי שתרגם את החלק המרוקאי הוא סמי לוי, תושב העיר: "זה כיף גדול שיש תיאטרון מרוקאי איכותי, ששומר על המסורת", הוא אומר.
הזמר סמי לזמי (להקת ״שפתיים״) משתתף בהצגה זו בתפקיד השכן הזמר. הוא שר שירים במארוקאית, צרפתית ועברית ואפילו שיר מקורי שכתב עבור ההצגה איסי ממנוב נוריאל בלחן של ג'קי ממן.

"נשיבה דיאלי" ("החותנת בפאריז") קומדיה מקורית במרוקאית, בניחוח פריסאי, יום שלישי, 29.1.19 בשעה 20:30 בבית ״יד לבנים״, אשדוד. טל׳. 4\08-8545833

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן