בניית וקידום אתרים – UX ו-GUI ? כנסו ותתרשמו

בתחום של בניית אתרים וקידומם, ובשנים האחרונות גם בתחומי האפליקציות למכשירים ניידים, יש מושגים רבים שבהם נהוג להשתמש כבדרך אגב אולם אינם תמיד ברורים לכל אחד. כאלה הם צמד המושגים UX (קיצור ל-User Experience) ו-GUI (קיצור ל- Graphical User Interface). להלן נ

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מה זה GUI?

המונח GUI מתאר את הממשק שבין האדם לבין המכונה. מדובר במושג כללי וגדול הרבה יותר מן התחום הדיגיטלי של עיצוב אתרים, אולם לענייננו מדובר באלמנטים הגרפיים הויזואליים שנראים למשתמש עם כניסתו לאתר ותוך כדי ניווט בו.

מה זה UX?

המונח UX מתייחס לחוויית המשתמש באתר. חוויה זו מושפעת בין היתר מן האלמנטים הגרפיים שבאתר. למשל, יתכן שאתר מסוים יהיה מעוצב בקווים נקיים ונעימים לעין המאפשרים ניווט קל ונוח תוך הבנה של התוכן הנצרך, ולחלופין יכול להיות אתר שמציג באנרים ופרסומות קופצות, צבעים מרצדים וכפתורים או סרגלי כלים שבקושי אפשר לראות עם כל הרעש הויזואלי מסביב.

חשיבותם של GUI ו-UX

להגדרת ממשק המשתמש (GUI) ועיצוב חווית המשתמש (UX) יש השפעה קריטית על ביצועי האתר, ולכן חשוב להקדיש מחשבה לאופן הגדרת ה-GUI ולשאוף לשפר באופן תמידי את ה-UX.

מבחינת  קידום אורגני  בגוגל, לדוגמה, ידוע כי מנועי החיפוש ובראשם גוגל נוטים לדרג במקומות גבוהים יותר בתוצאות החיפוש אתרים שלכל הפחות נתפסים על ידי אותם מנועי חיפוש ככאלה שמבטיחים חוויית משתמש נעימה. יש בזה מן ההיגיון, לאור העובדה שגם מנועי החיפוש עצמם רוצים לספק את לקוחותיהם, דהיינו המשתמשים שלהם, ולכן בתוצאות החיפוש הם יעדיפו שלא להציג להם קישורים לאתרים עם חוויית משתמש שלילית.

גם מבחינת נגישות אתרים יש חשיבות רבה ל-GUI ול-UX, משום שהנגשת האתר משפיעה בהכרח על המראה החיצוני שלו. לדוגמה, יש לעצב את האתר כך שתהיה בו ניגודיות בצבעים לטובת גולשים עם קשיי ראייה; כמו כן יש לבנות את ממשק המשתמש כך שיתאים לגולשים עם מוגבלויות קוגנטיביות (קשיי קריאה, קשיי הבנה וכו'). ואם עד לא מזמן בניית אתרים התעלמה בדרך כלל מן הגולשים עם המוגבלויות, הרי שכיום יש חוק שמחייב הנגשת אתרים ולפיכך מחייב שיקול דעת משמעותי.

סיכום

אם ברצונכם לבנות אתר, לוודא שהוא נגיש לגולשים עם מוגבלויות שונות (לכל הפחות בגלל החוק) ולמקסם קמפיין   קידום אתרים  עתידי, אל תפטרו את ה-GUI ו-UX כלאחר יד אלא הקדישו להם את תשומת הלב הראויה להם.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן