"כלי הנשק הזה מסתובב ברחובות בכמויות אדירות ומצוי בבעלות נערים חסרי אחריות"

את תחילת השנה האזרחית החדשה החלטנו אישי ואני לחגוג בצפון אצל משפחתי. עלינו לרכב, חגורים ומחוייכים, יוצאים מחניית הבניין לכביש והנה משום מקום כרוח סערה חותך את הכביש  רוכב אופניים חשמליים. בעלי בולם בחוזקה, שתיקה ברכב..

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

את תחילת השנה האזרחית החדשה החלטנו אישי ואני לחגוג בצפון אצל משפחתי. ארזנו תיקים, ארבעה ילדים ועלינו לרכב, כולם חגורים, מחוייכים, אני על עמדת ה"יוטיוב" ומוכנים לנסיעה. יוצאים מחניית הבניין לכביש והנה משום מקום כרוח סערה חותך את הכביש בהפתעה עלם צעיר רכוב על אופניים חשמליים. בעלי בולם בחוזקה, שתיקה ברכב לכמה שניות ותסריטים נוראיים חולפים במוחי על איך הסיטואציה הזו יכולה הייתה להסתיים. איך כל החוויה יכלה בן רגע להסתיים אחרת טרגית למשפחתו של אותו שיאן גינס בחוסר אחריות וזהירות וטראומטית לכולנו ובפרט לילדיי שרגע לפני שהחווירו מבהלה היו פניהם הקטנות סמוקות מאושר.
אני אמא מאוד משחררת, יותר מאפשרת ופחות מגבילה, משתדלת מאוד להגיד "כן" ופחות "לא", כי אז המילה "לא" מתקבלת בהבנה אצל ילדיי, מלבד בפעמים בהם בתי הגדולה ביקשה אופניים חשמליים, בהן היה קשה לה לקבל את פסיקתי "לא יקרה!", אך כן הבינה שזה ויכוח סרק שלא יסתיים בהבנה מצדי.

כלי הנשק הזה מסתובב ברחובות בכמויות אדירות והחמור יותר שהוא בבעלותם של נערים חסרי אחריות המבקשים להרשים את חבריהם בביצועים קשוחים.
אני לא יכולה שלא להעביר ביקורת על אותם הורים המאפשרים לילדיהם (וכן, הם עדיין ילדים!!!) להשתמש בכלי נשק קטלני שכזה ובפרט שהנפגעים ממנו יותר מכולם הם הנערים עצמם!
הרצון של ההורים הרוכשים לילדיהם אופניים חשמליים. כדי להיות הורים "מגניבים", או כי אינם מסוגלים להגיד לילדהם "לא!", הוא חוסר אחריות כלפי הציבור כולו ולא רק כלפי ילדיהם.

 

OFAN

ניסיון לאכוף את התופעה. פקחים מעיריית אשדוד רושמים דו"ח. כמו כוסות רוח למת

 

לא מתקבל על הדעת שבעל משפחה יצא בבוקר לעוד יום עבודה, שאמא לילדים תסיע את ילדיה ללימודים או לחוג או לאיזו הצגה, או משפחה שבדרך לחופשה, יסיימו את חייהם עם השלכות של משקעים וטראומות בגלל נער צעיר שפרץ לכביש בחוסר זהירות וכפה עליהם להתנגש בו עם רכבם. הקורבנות כאן הם לא הנערים המשתוללים בכביש, הקורבנות האמיתיים הם הנהגים שהופכים בין רגע לאשמים.
אני בעד חוק האוסר על רכיבה על אופניים חשמליים עד גיל 17 וכן להתנות זאת בלימודי תיאוריה ככל המשתמשים בכביש וגם אז במהירות מוגבלת בחוק.
לא ייתכן שאדם החוצה את הכביש שלא כחוק יקבל קנס ונערים המשתוללים בכבישים ומסכנים את חייהם ואת הציבור לא יתנו את הדין.

עד שיהיה חוק שכזה ואם בכלל, אני פונה כאמא, כאזרחית, כאדם לכל אותם ההורים המאפשרים לילדיהם לרכוב על אופניים חשמליים, לאותם הורים שאולי מתקשים לסרב לילדיהם, אך בטוחני שיצליחו לגעת במצפונם במילים חשובות.
לאבות שביניכם, כפי שלימדתם את ילדיכם כשהיו קטנים לרכב על אופניים, צאו איתם ולמדו אותם איך לרכב ביתר זהירות תוך התחשבות בכל המשתמשים בדרך. ולאמהות שביניכן, דברו אל לבם על כמה חייהם חשובים לכן ועל ההשלכות שבכאב שלכן אם חלילה יקרה להם משהו ועל ההשלכות של מי שיכפו עליו לחיות עם תחושה קשה של מי שדרס נער צעיר, גם אם האשמה היא באותו הנער.
ולעלם הצעיר שפרץ לנו לכביש וכמעט חירב להוריו ולנו את החיים, אני מאחלת לך בינה ודעת וחיים ארוכים, טובים ומאושרים.
ותזכרו, רק אהבה תביא אהבה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן