החיים אחרי הדיאטה: "מרגישה דומיננטית, שמחה ויותר בטוחה בעצמי"

מירב פרג׳, נשואה פלוס שני ילדים ירדה 42 קילו ב-14 חודשים ועברה מהפך חיצוני ופנימי בחייה. זה החל מ'פוסט' בקבוצת ה'פייסבוק' של חלי ממן, הנקראת 'רשת קבוצות תמיכה לאורח חיים בריא'. פרג׳: "מעבר לביטחון העצמי שגדל, זכיתי בבריאות״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מירב פרג׳ בת ה-43 מאשדוד חוללה שינוי בלתי נתפס בחייה והוכיחה שאין דבר העומד בפני הרצון. בתוך כשנה וחצי היא השילה 42 ק"ג ממשקלה, ובשנתיים האחרונות היא שומרת על עצמה, מתאמנת בחדר כושר, עושה הליכות ואף משתתפת במרתון התחרותי לאורך חופי אשדוד, המתקיים אחת לשנה.

בראיון לאשדוד10 חושפת פרג את התהליך המטלטל שעברה ואיך זה שינה את חייה והפך אותה לבריאה יותר, מאושרת יותר ובטוחה יותר בעצמה. "בגיל ארבעים הרגשתי שזה ממש כונן בי. החלטתי לעשות שינוי, הלכתי גם לעשות בדיקות כלליות וראיתי שהמצב לא כל כך טוב", היא אומרת ומדגישה שזה היה הרגע שחולל אצלה את השינוי. "אבא שלי נפטר ממחלת הסכרת וסבל מזה כל החיים ואחרי בדיקות הבנתי שאני ממש גבולית."

ספרי על התהליך שעברת.

"במשך שנה וחודשיים הורדתי 42 קילו ובשנתיים האחרונות אני שומרת על זה. לפי התכנית. נכנסתי לפייסבוק וראיתי תמונה של מישהי של 'לפני ואחרי', התחלתי להכנס ל'גוגל' ולקרוא יותר על התכנית שלה. הגעתי למדריכה מדהימה שקוראים לה מעיין פלד. היא בעצמה עברה שינוי והיא מדריכה כרגע ב'חלי ממן'. היה חיבור מיידי. היא ממש הרגישה והבינה אותי. הייתה שם לצדי בכל התהליך. בכל שאלה או נפילה בדרך היא דאגה לענות לי או להרים ולעודד אותי. ואחרי הורדה של משהו כמו 15 קילו, התחלתי גם להתאמן ולהתחיל לעשות הליכות ולאט לאט זה התפתח לריצות ולאימונים. התחלתי בריצות של חובבים ואז המדריכה המדהימה שלנו סיפרה שיש מירוץ באשדוד לחמישה ק"מ. נרשמנו אני היא ועוד חברה, ומאז אנחנו משתתפות בכל שנה במרתון הזה והפכנו את זה למסורת. במקביל אני רצה פעם או פעמיים בשבוע ומתאמנת אצל מאמן הכושר עומר לוי במתנ"ס 'תקוותינו' ברובע ב'."

מירב לפני בלי הילדים מיימין

דיברת על נפילות בדרך. למה הכוונה?

"במהלך התהליך כמובן שיש פיתויים בדרך. אירועים, חגים, שמחות או שסתם מישהי הביאה משהו טעים לגן, והעניין הוא להתמודד עם זה. גם אם טועמים משהו, אז רק לטעום, ולא צריך כל היום להיסחב עם זה. וגם אם נפלתי ויותר קשה לקום, אז מעיין הייתה שם ותמכה והראיתה לי את חצי הכוס המלאה. סך הכל כולנו בני אדם עם חשקים לפחמימות או למשהו מתוק והיא תמיד חיזקה אותי. במהלך הזמן אתה מבין את התכנית. יש בתכנית פעם בשבוע משהו שנקראת 'מנה מותרת' ואתה יודע שפעם בשבוע אתה יכול להרשות לעצמך לאכול משהו טעים. אז אתה יודע שגם אם זו הייתה נפילה, אז למחרת אתה יכול לקום ולהמשיך את התהליך. בעקרון אצלי זה הלך די מהר וחלק… וממש נתן לי ביטחון עצמי ובריאות טובה יותר. פנתה אליי גם מדריכה שלי והציעה לי להיות מדריכה בעצמי ב'חלי ממן'. לא מימשתי את זה, מפני שאני מאוד אוהבת את מה שאני עושה כרגע."

איזה תגובות של המשפחה, חברים והילדים בגן את מקבלת?

"אז זהו שהילדים לא מכירים אותי מלפני השינוי, כי אני עובדת בגן כמעט ארבע שנים. אנשים שמכירים אותי לפעמים עוברים לידי ולא מזהים אותי וכשאני פונה אליהם הם בשוק. כי זה באמת שינוי מאוד משמעותי. התגובות מאוד מפרגנות. החברות שלי לאורך הדרך תמיד פרגנו. אמא שלי תמיד רצתה שארזה כי פחדה כמובן למצבי הבריאותי. הסביבה מאוד מפרגנת. אנשים מתייעצים איתי ואני שמחה על כך. אגב, גם הרבה גברים נרשמים לתכנית, בנוסף לבנות שנרשמות. זה נותן חשק."

נשמע מדהים. יש לך המלצות למי שרוצה לעבור תהליך דומה?

"תראה, מקווה שהסיפור שלי יעזור לעוד נשים לדעת שיש תכנית כזאת ממש טובה. אין תחושת רעב. אין הרגשה בכלל שאני בדיאטה ואני בעונש. כמו שאמרתי יש את המנה המותרת פעם בשבוע. ממליצה לכולם באמת. זה דבר שהוא בריא יותר. ולאט לאט מגיעים עם זה עוד דברים. לדוגמא במהלך התכנית החלטתי שאני עוזבת מקום עבודה שעבדתי בו 11 שנה והולכת לעבוד במקום יותר מסודר, דרך העירייה. גם למדתי תוך כדי זה חינוך מיוחד. עשיתי המון המון דברים. משהו בי השתנה בצורה פנימית. לא רק חיצונית. מרגישה שאני יותר מממשת את עצמי. יוצאת לקורסים דרך עיריית אשדוד ומתפתחת. טוב לי עם זה. זה שינוי ממש מבורך".

עד כמה משקל עודף להערכתך קשור לנפש האדם?

"בטוחה שזה מתקשר לנפש. אמנם יש נשים מלאות וטוב להן עם עצמן. יש כאלה שזה מפריע להן, כי זה מונע מהן דברים מסויימים. יש להן פחות ביטחון עצמי, הן מתקשות בבחירת ביגוד מתאים. מבחינה אישית לי הכל פשוט נפתח. גם החשיבה נפתחה. כל התהליך שעברתי פתח אותי להתמודדויות אחרות בחיי. אני מתמודדת טוב יותר עם קשיים למשל. עבדתי על עצמי כדי שארגיש בסדר שאני כרגע שמה את עצמי במקום הראשון. פשוט הבנתי שאם אני שמחה אז גם הסביבה תהיה שמחה. אני מרגישה יותר דומיננטית. אומרת את מה שאני חושבת והולכת על דברים שנראים לי בגדול".

ויש לך החלום ?

"הייתי רוצה ללכת ללמוד הוראה. אף פעם לא מאוחר לזה. הייתי מאוד רוצה לעסוק בגננות. חלום נוסף הוא שתיפתח קבוצה בסגנון של 'חלי ממן' לילדים ונוער, כדי שלא יגיעו לגיל בוגרים ואז יהיה להם קשה יותר. אני יודעת שיש קבוצות כאלה בארץ והגיע הזמן שהן יגיעו גם לאשדוד. זה באמת חלום לראות ילדים ונוער מתנהלים בצורה בריאה. גם רוצים להיראות טוב וגם להישאר בריאים. עם הדרכה טובה זה אפשרי."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן