ניצחון ניצולת השואה: לא תועבר לבית אבות ותישאר בביתה

בית המשפט לענייני משפחה באשדוד קיבל את בקשתה של ניצולת שואה בת 82 להישאר בבית. בכך הוא דחה את העתירה של הקרן לחסויים להעביר אותה לבית אבות. השופטת: "ניתוקה מהבית ומהמטפלת עלולים להיות גזר דין סופי עבורה וברור שמצב זה אינו פועל לטובתה"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בית המשפט לענייני משפחה באשדוד קיבל את בקשתה של ניצולת שואה ערירית בת 82 לא לעבור לחיות בבית אבות ולהישאר בביתה. ההחלטה התקבלה לאחר עתירה מטעם הקרן לחסויים להעביר את הקשישה לבית אבות, זאת בשל מצבה הקוגניטיבי המדרדר.

הקשישה פנתה באמצעות עורכת הדין מאיה חונגר מהסיוע המשפטי במשרד המשפטים והתנגדה להוצאתה מביתה. לאור כך, מונתה אפוטרופוס לדין על מנת לבדוק את רצונה וטובתה של הקשישה והוכן תסקיר בעניינה. שופטת בית המשפט לענייני משפחה ענת אלפסי דנה במקרה ודחתה את העתירה והחליטה כי הקשישה תישאר בביתה בשלב זה.

מדובר בקשישה ניצולת שואה המתגוררת בגפה בביתה. לפני עשור נפטרה ביתה של הקשישה ממחלה ומאז החלה הדרדרות במצבה של הקשישה, עוד עולה כי הקשישה הכינה בביתה פינת הנצחה לביתה וכי היא מתנהלת בהצלחה בביתה בסיוע של מטפלות, הגם שהיא נשארת לבד בחלק משעות היום. "עולה כי הקשישה מתפקדת היטב כאשר נמצאת בביתה מטפלת, גם אם לא במשך כל שעות היום, אך קיים קושי כאשר המטפלת אינה נמצאת ולכן רצוי לפזר את שעות הנוכחות של המטפלות באופן בו תימצאנה פעמיים ביום במשך מספר רב יותר של שעות אחר הצהריים", כתבה השופטת אלפסי."הבית שהוא מבצרה, בו גידלה את בתה שאותה גם שכלה ניתוקה מהבית ומהמטפלת עלולים להיות בבחינת גזר דין סופי עבור הגברת פ' וברור שמצב זה אינו פועל לטובתה".

השופטת ענת אלפסי

השופטת אלפסי מסכמת ואומרת כי הקשישה תישאר בשלב זה בבית אך קובעת כי הקרן לחסויים תפעל על מנת לאפשר פריסה מאוזנת יותר של שעות הטיפול בגברת פ', באופן שבו בכל יום תימצא מטפלת גם בבוקר וגם אחר הצהריים בהיקף דומה של שעות. בנוסף מבקשת השופטת לברר לגבי ביקור סדיר של מתנדבת או מתנדב וכן סיוע של אחד השכנים במקרה של הסלמה ביטחונית או במידה והיא זקוקה לכך. בנוסף מורה השופטת לקרן לחסויים לבדוק בכל יום בשעה 10 בבוקר אם המטפלת של הגברת פ. הגיעה, על מנת שלא תיוותר לבדה.

עו"ד מיטל סגל-רייך, ממונה ארצית תחום זקנה וכשרות משפטית בסיוע המשפטי "החלטת בית המשפט שומרת על זכויותיה הטבעיות והיסודיות של האישה לסיים חייה בבית כרצונה, ומבצרת את כבודה בכך שבחירותיה בסוף החיים מקבלות מעמד והכרה בפסק הדין".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן