"עלול להתרחש אסון, שאחד הקשישים יפול וייפגע"

עשרות קשישים המגיעים למועדון חברתי מידי יום נאלצים בימים גשומים לעבור דרך שלוליות. "זה עלול להסתיים בנפילה" אומר אחד מבאי המקום, שמבקש מהעירייה לסדר את הגישה למועדון. העירייה: "המקום מתוחזק, נגיש ומסודר"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

באי מועדון עיסוקי חברתי ע"ש יצחק כהן שברובע ב', אוהבים להגיע מידי יום . המועדון נותן להם מענה חברתי ומהווה לרבים מהם "בית שני". אבל עם כל השמחה במים גשומים נוצרת שלולית בשער הכניסה המוביל למועדון ומקשה על כ-100 הקשישים הפעילים בו להיכנס. "זה עלול להסתיים בנפילה והחלקה" אומר אחד מבאי המקום.

המועדון, שברחוב הרב קוק 4, הינו מועדון עיסוקי חברתי, והוא מופעל על ידי האגודה למען הקשיש. על המקום נכתב ״קשישים רבים באשדוד משתלבים במועדונים החברתיים עיסוקיים. "האגודה למען הקשיש והחברה באשדוד" בשיתוף פעולה עם המחלקה לרווחת הזקן בעיריית אשדוד מפעילה שני מועדונים חברתיים עיסוקיים. במועדונים משתתפים כ-150 אזרחים ותיקים. בשני המועדונים עוסקים בעבודות הרכבה מגוונות ותעסוקה תעשייתית קלה. מועדון על שם יצחק כהן ז"ל נמצא ברובע ב' ברחוב הרב קוק. הכנסות המועדונים מהעבודות המסופקות על ידי חברות שונות חוזרות לקשישים כדמי כיס שחשובים להם מאוד. הקשישים יוצאים לטיולים להכרת הארץ, וכן זוכים לפעילויות חברתיות שונות ומגוונות.

WhatsApp Image 2019 01 01 at 11.11.32

רוב הקשישים מתמידים ומגיעים למועדונים מדי יום, חמישה ימים בשבוע. הפעילות במועדונים מתקיימת למשך כ-4 שעות שתי משמרות. חברי המועדונים מקבלים כרטיסיית נסיעות בתחבורה הציבורית, כיבוד קל, חוגגים ימי הולדת וחגים. המועדונים העיסוקיים חברתיים מאפשרים הפגת בדידות, מיצוי שעות פנאי, העלאת ערך עצמי, וגמול כספי. “המועדון שוקק חיים וזקוק לעוד קצת שיפוצים כדי שהקשישים יוכלו להגיע אליו בבטחה גם בימים גשומים כמו אלה הפוקדים אותנו בימים אלה. לדברי האיש שפנה אלינו, הוא פנה בעבר למנהלת הרובע ואלו אכן שיפצו ועזרו, אך נותרה הגישה למועדון בשערו בה אין מי שיטפל ." בגן הציבורי ששיפצו עשו אבנים משולבות במקום אספלס, אני מבקש לתקן את זה מתחילת השיפוץ דרך המוקד העירוני. יש נזילות מהגג והשלולית הזו שנוצרת כשיורד גשם"

לאחר פניית אשדוד10 לתגובה קיבל הקשיש שפנה לעיתון "שיחת נזיפה" על שפנה לעיתונות ונאמר לו לדבריו שהוא "כפוי טובה" מאחר ועזרו להם. "מדברים כאילו אני פושע ועשיתי עברה. אמרו 'שאנחנו כפויי תודה ולא מספיק שעשינו לכם טובה וסידרנו לכם אז אתם מתלוננים?' אני רק מבקש שיתקנו את מה שצריך ולא יותר".

חשוב להדגיש כי יפה שבמינהלת לקחו יוזמה ושיפצו במרום, אבל כמקבלי משכורות מהארנונה של הציבור הם לא "עושים טובה" לאף אחד אלא מבצעים את תפקידם.

העירייה: "המקום מתוחזק, נגיש ומסודר"

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה כי ”המקום מתוחזק, נגיש ומסודר ולאחרונה, לאור פניית אחד מבאי הבית, נענה ראש מינהלת הרובע והסדיר דרך גישה מרוצפת, מגן הלוחמים ועד למדרגות המועדון, ביצע ריצוף לאורך המבנה עצמו וגיזום לעצים סביב. לבד מהמקרה הנ"ל והטיפול של ראש המינהלת לא התקבלה שום תלונה או פניה בנדון וככל שלבאי הבית יש מה לומר הם יודעים למי לפנות”.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן