האשדודי שייסד חברה ב 5 מיליארד שקל מחפש עובדים בארץ

תכירו את המתכנת האשדודי שבזכותו אתם מחפשים בויקיפדיה ובטינדר ובעוד תארים ענקיים בעולם. שי בנון בן 40 יליד אשדוד, שהקים את חברת החיפוש אלסטיק והוביל אותה להנפקה בוול סטריט באוקטובר האחרון. בראיון ל"גלובס" הוא מספר איך החברה ומסביר למה בחר להקים את החברה בה

צילום: יח"צ
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

שי בנון בן 40, יליד אשדוד הקים חברה ששווייה נאמד ב- 5 מיליארד דולר. הרעיון להקים את חברת החיפוש "אלסטיק" נולד בלונדון, לשם נסע בעקבות אשתו לצורך לימודיה ובעודו מחפש עבודה תכנת אפליקציה שתעזור לה לסדר את המתכונים שלה. בראיון שהעניק לעיתון גלובס הוא מספר על החברה, שבזכותה אנחנו מחפשים בויקיפדיה. כל הדרך מהרעיון ועד שהחברה הונפקד בוול סטריט.

אלסטיק הוקמה לפני למעלה משמונה שנים כדי להביא חוויית חיפוש ידידותית למשתמש, ממש כמו במנוע חיפוש באינטרנט, לעולמות שאינם מידע תוכני קלאסי. היום, כשאתם מחפשים בתוך אתר ויקיפדיה, כנראה אתם מחפשים במנוע חיפוש של אלסטיק. מאץ' בטינדר? מנוע החיפוש של אלסטיק חיבר בין הצדדים. מצאתם מונית באובר? אלסטיק מצאה אותו עבורכם. חיפשתם שיר בספוטיפיי? כן, זו אלסטיק שאיתרה אותו מבין מיליוני השירים במאגר. אלפי ארגונים נוספים נעזרים בחיפוש של אלסטיק בתוך הארגון, וכנראה שתתקשו להעביר שבוע בלי שהיא תיגע בחייכם בדרך זו או אחרת, מבלי שתדעו זאת. הגישה של אלסטיק היא גישת קוד פתוח, ובנון מאמין בגישה הזו מעומק ליבו. עם השנים הוא הקים סביב המוצר שלו לא רק חברה של 1,100 עובדים אלא קהילת מפתחים ומשתמשים תוססת.

לדברי בנון הכל התחיל כאשר ביקש לעזור לאשתו לחפש בקלות בין המתכונים שלה, כשהיא למדה להיות שפית בלונדון. "האמת היא שלא היו לאשתי כל כך הרבה מתכונים לסדר", הוא מודה, "אבל היה לי זמן ומאז ומתמיד התעניינתי ברעיון של חיפוש. אחרי שבניתי את המוצר הוצאתי אותו לשוק כמוצר קוד פתוח, ובהדרגה הוא החל להצליח יחסית ולצבור עניין, כאשר מפתחים שונים מיישמים אותו לשימושים שונים. ניהול הקהילה היה כשלעצמו אירוע מעניין – כמו ניהול של כל קהילה אינטרנטית. יש לך טרולים ויש לך משתמשים ממורמרים וצריך לדעת איך לשוחח עם המשתמשים. אלה בדיוק האתגרים שהיום כל הרשתות החברתיות הגדולות מתמודדות איתן בקנה מידה גדול יותר".

בהדרגה המוצר הפך מוכר יותר, והאמביציות של בנון התפתחו בהתאם, וב-2010 הוא הוציא לראשונה מוצר חיפוש גמיש (ומכאן שם החברה) שאמור להיות מסוגל להתמודד עם חיפוש בכל סוג של מידע. בנון נשאל מה היה קיים בתחום החיפוש לפניו? ועונה כי "בתחום החיפוש באינטרנט היה קיים כמובן גוגל. כמו כן היו קיימות חברות שהתמחו בחיפוש מידע בתוך ארגונים, אבל החיפוש היה איטי יותר ומסורבל יותר. אני רציתי לאפשר חיפוש במידע הארגוני, באמצעות תיבת חיפוש. זו חוויית החיפוש שגוגל חינכה אותנו לצפות לה, לטוב ולרע".

המטרה: להקים חברת בת בישראל

בנון שכבר חזר לארץ באותה תקופה והתגורר באשדוד החליט להתמסר לפיתוח המוצר לחברה וכך היה.

אז בעצם החברה הוקמה באשדוד?

"לא בדיוק. מאוד רציתי להקים את החברה בארץ, אבל זה היה קשה כי אנשים פחות הבינו את הרעיון של מוצר קוד פתוח. חברים שלי, שרציתי שיעבדו איתי, אמרו 'מה אתה אדיוט? למה אתה נותן דברים בחינם?', יש קסם בפרקטיות הישראלית, אבל לפעמים היא גם מגבילה".

החברה הוקמה בהולנד, בה עד היום המשרדים הראשיים, ביחד עם המשרדים בקליפורניה "בהולנד גר אחד החברים שלי, אורי בונס. לשנינו תמיד היו חלומות משותפים להקים חברה בתחום החיפוש. החלטתי להעביר את החברה להולנד, וייסדתי אותה רשמית יחד עם אורי, ואלינו הצטרפו כמייסד שלישי חבר הולנדי של אורי, סטיבן שורמן, וכמייסד רביעי סימון ווילנאור"

בנון מתגורר היום במאונטיינוויו, קליפורניה עם אשתו ושלושת ילדיהם, ומגיע לישראל כארבע פעמים בשנה. הוא שואף לחזור להתגורר בישראל יום אחד, אולם כיום תפקידו לא באמת מאפשר לו. החברה הפועלת ב- 35 מדינות מחפשת עובדים מישראל."יש לנו כעת 10 עובדים בישראל וכולם עובדים כפרילאנסרים. אנחנו רוצים להקים בישראל חברת בת כמו שיש לנו בעוד מדינות" הוא אומר ומציין לטובה את יכולתם של הישראלים בפיתוח בקוד הפתוח.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן