מכה לעיריית אשדוד: התכנית לבניית 3000 יחידות דיור בפארק לכיש הוחזרה לדיון

בית המשפט נעתר לבקשת חברת נמל אשדוד והתאחדות התעשיינים לא לאשר התכנית לבנות על שטחה אלפי דירות עד שייפתרו נושאים איכות סביבה. השופט גד גדעון: "יש לבטל את החלטת הותמ"ל, ולהחזיר אליה את הסוגיה לדיון מחדש"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

שלוש עתירות שאוחדו, באשר להתנגדות לבניית שכונה חדשה בפארק לכיש ועליה 3000 יחידות דיור, קרית ספורט מבני מסחר ותעסוקה, בסמוך לנמל 4 אשדוד ולעורף הנמל הדרומי המתוכנן וממערב לאזור תעשיה קלה באשדוד.

העותרים חברת נמל אשדוד, התאחדות התעשיינים נגד משרד האוצר, עיריית אשדוד והוועדה הארצית לתכנון ובנייה, שהתנגדו לתכנית ודרשו את ביטולה. בבית משפט המחוזי אתמול נתן השופט גד גדעון החלטה להחזיר את התכנית בחזרה לוועדה לתנכון מחדש.

העותרים טענו נגד סמכות הוועדה באשר לתכנון השכונה על המקרקעין ששייכים לחברת נמלי ישראל. עוד טענו כי חברי הותמ"ל וועדת המשנה להתנגדויות לא דנו בטענה בנושא הסמכות, ואימצו את המלצת החוקר לגביה שמדובר בעניין שאינו בתחום מומחיותו

השופט גדעון קבע כי :"סבורני, כי ההחלטה לאשר את התכנית ולדחות את התנגדויות העותרים בהעדר תשתית עובדתית כוללת ומלאה באשר לסיכונים העלולים לנבוע מפעילות הנמל, ללא התייחסות להרחבה הצפויה של פעילות הנמל ואזור התעשייה בעתיד מהווה חריגה ממתחם הסבירות. על כן יש לבטל את החלטת הותמ"ל, ולהחזיר אליה את הסוגיה לדיון מחדש"

יחד עם זאת קבע השופט :"סבורני כי אין להתערב בהחלטת הותמ"ל. בתחומי הריח, איכות האוויר והרעש, וכי בוצעו בדיקות בדיקות בהתאם להנחיות. העתירה מתקבלת אפוא באופן חלקי, כאמור לעיל. הדיון בתכנית מוחזר לותמ"ל, על מנת לבחון עמידתה בקריטריוניים הרלוונטיים לעניין השלכת פעילות בתחום החומרים המסוכנים בנמל בתחום התכנית".

LAMANI1

חבר המועצה, ד"ר אלי לחמני מסר בתגובה: "במשך תקופה טענתי כי האזור של פארק לכיש צריך להיות הריאה הירוקה של העיר – ולכן יש למנוע כל בניה באזור זה.הקירבה לאזור תעשייה שיש בו לא מעט חומרים מסוכנים עלולה לפגוע בבריאותם של אלו שיגורו במתחם זה. אגב, בתוכניות פינוי בינוי ברחבי העיר יש מספיק שטחים לבנייה לזוגות הצעירים ולהחייאת הרובעים הוותיקים וזאת מבלי לסכן את בריאות הציבור"

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן