מויאל נבחר לייצג את מדינות הים התיכון באירופה בתחום הבניין

יו"ר הסתדרות הבניין והעץ, יצחק מויאל נבחר פה אחד בוועידה האירופאית לבניין לתפקיד נציג אגם הים התיכון בוועידה. "נבחרתי בעיקר בעידוד הטורקים"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בעוד יחסי טורקיה ישראל מצויים במשבר ובעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו מתנגח עם נשיא טורקיה, ארדואן, היחסים בין שתי המדינות דווקא בפועל, לא רעים. בוועידה האירופאית האחרונה שהתקיימה בשבוע שעבר בטורקיה נבחר יו"ר הסתדרות הבניין והעץ, יצחק מויאל פה אחד לשמש כנציג המזרח התיכון בתחום הבניין והעץ. בחירתו נעשתה בעידוד ותמיכה של הנציג הבכיר הטורקי ובתמיכת יו"ר ההסתדרות הטורקי, ראמאזן בוועדה. יצויין כי בישראל עובדים מאות טורקים בענף הבנייה והעץ. מויאל אף סקר בפניהם את התנאים שהם מקבלים והזכויות שהם מקבלים .

מדובר בפדרציה הגלובאלית של עובדי הבניין והעץ (BWI) באירופה, שהתקיימה בעיר אדנה בטורקיה , במהלכה נבחר כאמור מויאל, להנהגת הארגון האירופאי וכנציג אזור המזרח התיכון, בהם המדינות: יוון, קפריסין, בולגריה, מלטה, אנדורה וטורקיה וכמובן ישראל.

מויאל שהדרישה למנותו לתפקיד הבכיר הזה היה מופתע לקבל את ההצעה, לה הוא נענה מיידית. "הופתעתי גם מהרצון של הטורקים בוועידה לקדם את מועמדותי ולחזק את הקשר בינינו. הסכמתי ואכן הבחירה הייתה פה אחד"

במהלך הועידה סקר מויאל את הנעשה בתחום זכויות עובדי הבניין בישראל וסיפר להם על הטיפול בעובדים זרים ישראלים ופלסטינים ועל הדאגה שלו לטפל בהם ללא אפליה. הוא הציג בפניהם לבקשתם את עיקרי הסכם הבטיחות בנוגע למאבק בשמירה על חיי הבטיחות העובדים וכל הסכם בטיחות שנחתם לראשונה בישראל מול הממשלה וכן הסכם עם ארגון המעסיקים, והתאחדות בוני הארץ, והמאבק של המנופאים שזכה להצלחה עולמית. "ההסכם" הוא ציין בפני באי הוועידה. "מכסה גם עובדים זרים שמצויים בישראל". בתוך כך נודע כי הועידה האירופאית הקימה ועדה מיוחדת לבטיחות לעובדי הבניין ומויאל נחבר גם לחבר בכיר בוועדה

באי הוועידה גילו עניין רב בהסכמים אלה וביקשו יותר פרטים. מויאל הזמין את כל מי שרוצה ללמוד על המודל הישראלי בנושא זכויות עובדים. "הייתה ממש התעניינות וכעת עם העובדה שאני מייצג מספר מדינות ובכוונתי לעשות הרבה למען שיתופי פעולה בנושאים אלו בין ישראל לשאר מדינות אירופה”.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן