עו"ד אריאלה אפריאט: "לא פוסלת השתלבות בפוליטיקה הארצית או המקומית"

עוד כשהייתה ילדה קטנה, עיצבה עו"ד אריאלה אפריאט בגדים, הייתה מלכת הכיתה, הדריכה חיילים בחיל האוויר, למדה שיווק ויחסי ציבור, המשיכה לתואר ראשון, למדה משפטים והוסמכה לעורכת דין. כיום היא משמשת סגנית יו״ר ועדת נעמ״ת ארצי והיא ממוקדת מטרה: העצמת נשים. פוליטיק

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

עו"ד אריאלה אפריאט היא אישה יפה ומרשימה, כריזמטית, ממוקדת מטרה. אין ספק שהיא יודעת מה היא רוצה, חרוצה, לא מפסיקה ללמוד (״אני תלמידה מתמדת״). בתפקידה הנוכחי כבגנית יו"ר נעמת ארצי היא עוסקת בתחום שהיא הכי אוהבת: העצמת נשים והיא עושה זאת בהמון הרצאות שהיא מעבירה.

בגיל 6, בטרגדיה נוראה. בתאונת דרכים. אימא שלה אספה את השברים וגידלה את אריאלה ואת 7 אחיה. "ראיתי בבית אימא לביאה״ היא מספרת. "שלא איבדה תקוה והייתה נחושה להצליח ולא ליפול. היא אימא טוטאלית שלא התחתנה לאחר מות אבא".

אריאלה, גרושה פעם שנייה. מבעלה הראשון מלכה יש לה שלושה ילדים דניאל רון ועמית ושתי נכדות אריאל וליאל. מבעלה האחרון, ח"כ לשעבר, יורם מרציאנו התגרשה לפני כשנה. הם היו זוג נוצץ ומתוקשר מאוד באשדוד. הגירושין לאחר 9 שנים ביחד היו הפתעה גדולה למקורבי בני הזוג.

אריאלה, את בזוגיות חדשה?

״כרגע לא. מבחינתי הכל פתוח. בינתיים אני מתמקדת בקריירה שלי ובעבודה שלי״.

את בקשר עם יורם, הגרוש?

״לא. זה היה פרק שתם ונשלם, ואני מאחלת לו רק טוב״.

את שלמה עם בחירותייך?

״הבחירות של האדם, זה האופי שלו. אני לא מלאך. אף אחד לא. אני בוודאי לא מושלמת. יכול להיות שהייתי בוחרת לעשות דברים אחרת, בדיעבד. אבל לומדים מכל הבחירות השגויות, וצומחים משם. רק מכישלונות צומחים ולומדים״.

אשה שהתגרשה נכשלה?

״ממש לא. צריך שניים לטנגו לא? אם לא טוב לך, במקום שאת נמצאת קומי ותלכי. ראה ערך המשפט הפותח את ההרצאה שלי".

לא במקרה את סגנית יו״ר נעמ״ת?

״הכי לא. לשם אני מתחברת. שם יש לי מה לתת ולתרום. אגב, ככל שאני נותנת לחברה, ככה אני מקבלת. אני מעצימה נשים ומתעצמת. זה כל כך הדדי. זה נותן לי כוח. זה ה״וויב״ שלי. אני חייבת אנשים מסביבי. אינטראקציה עם אנשים״.

על מה את מרצה בדרך כלל ?

״'העצמה נשית'. יש לי סדרה של הרצאות. הפיילוט היה מוצלח. הרצאה לנשים בלבד. גילאים 30-50. נשים שיודעות משהו על החיים״.

מה אישה שמגיעה להרצאה שלך, לומדת או ״לוקחת״ ממך ?

״אני רואה את עצמי כשליחה. זו שליחות עבורי. להסביר לנשים, שלפעמים, מרגישות שאין להן מה לתרום. שהן לא שוות, שאם הן לא למדו לימודים אקדמאיים, אז אין לאן להתקדם. וזו סטיגמה שאני חייבת להפריך".

את מדברת מניסיון?

״תראי. ראשית, כל מה שאני אומרת ומייעצת בהרצאות שלי: אלו דברים שיוצאים מהלב. אני לא אספר לקהל שבא לשמוע אותי, דברים שאני לא מאמינה בהם. אני, מביאה להן את הניסיון האישי שלי. לא הייתה לאמא שלי אפשרות לממן לנו לימודים אקדמאיים (אבא נהרג כשהייתי בת 6 ויש לי עוד 7 אחים). אז אני אומרת לבנות, בהרצאה שלא חייב ללמוד לימודים אקדמאיים. אפשר להתחיל בקורס קטן, העיקר שתתחילו במשהו״.

במה את התחלת ?

״למדתי תפירה. עשיתי הכל, עיצבתי בגדים, למדתי קוסמטיקה, אני כל הזמן לומדת לא עוצרת. אני עכשיו לומדת נומורולוגיה. רק לא לדרוך במקום. אין אדם, אישה או גבר, שלא מוכשר במשהו. בכל אחד חבוי כשרון״.

למה דווקא תפירה ?

״אימא שלי, שתחיה, תופרת מקצועית. אני תמיד ציירתי אופנה, עיצבתי שמלות על הנייר. אימא זיהתה את הכישרון, וביחד היינו משתפות פעולה. אני מעצבת, והיא תופרת. זו הייתה ממש יצירת מופת ״.

גם משפטים זו יצירה.

״לגמרי מסכימה איתך. יש ״קייס״ ואת צריכה לדעת איך לטפל בו במקסימום, ולצאת ממצבים בצורה הטובה ביותר. בהחלט יצירה״.

״העצמה נשית״ מתי זה התחיל אצלך ? החתירה לשוויון מגדרי.

״האמת, שמאז שאני זוכרת את עצמי, העצמה נשית, נשיות, פמיניזם, קיים אצלי עוד בDNA. התפנית והאישור כביכול לכך היו בעקבות הטרגדיה שפקדה אותי כשהייתי בת 6. אבי נהרג בתאונה קשה, אימא לקחה פיקוד, ראיתי בבית ״אמא לביאה״ אישה חזקה, לא כנועה. לאחר האסון היא אספה אותנו ותפקדה על תקן אמא ואבא".

אימא נישאה מחדש?

״לא. אימא היא טוטאלית. היא הקדישה את כל חייה לטיפול בילדים שלה. אנחנו היינו כל עולמה. לאבד אבא בגיל כ״כ צעיר ולדעת שיש לך משפחה תומכת ואימא שגילתה חוסן וחוזק. אני בטוחה שאבא רואה אותנו עכשיו ויש לו נחת. בהחלט יש לו נחת. זה ברור לי. יש לי 7 אחים, כולם אקדמאיים ושני אחיינים דוקטורים״.

מה לקחת מאימא מלבד חוסן וחוזק ?

״למדתי מאימא, שילדים ומשפחה זה ערך קדוש. אני ישנה עם מצפון נקי. אני יודעת שנתתי לילדיי (26,25,19) את כל מה שאימא יכולה וצריכה לתת"

97957686

אפרופו ילדים ומשפחה. איך בתוך כל המירוץ המטורף הזה, את מוצאת זמן לעצמך ולמשפחה?

״תראי. יש מחירים. בוודאי. אבל הכל תלוי במינון. כשהילדים היו קטנים יותר, עשיתי פחות. אז ההכנסה הייתה גם פחות. אני יכולה להגיד לך שכל מה שעשיתי ותכננתי, יצא לפועל. המינון היה בהתאם, ועוד דבר חשוב מאוד. עם כל זה שאני מאוד עסוקה, אני יודעת לשלב. הסוג הוא לשלב, לא לוותר על כלום. ובסופ״ש תמיד תמיד אני עם המשפחה. זמן שמוקדש למשפחה״.

מה היית מייעצת לבנותייך, כמו גם לנשים בהרצאות?

‫״חינוך מגיל צעיר מאוד. שהנשים – האימהות – יחנכו את הבנות שלהן שאשה היא לא פחות מגבר. שבנות תדענה לדרוש. אם אישה מקבלת משכורת פחות מגבר, באותה משרה, זה כנראה שהיא לא ביקשה. לא דרשה. הן צריכות להבין שהן שונות והן יכולות. אם זה מנטלית, והן בכישרון מעשי. יחד עם זאת, אישה לא צריכה להיות ״גבר״. אישה צריכה לשמור על קלאסה״.

יש כאן סתירה..

״זה לא סותר. כל אחד ישאר מי שהוא. אין צורך לשנות את הטבע. את החברה את התפיסה״.

לאורך כל השיחה, את משדרת עוצמה נשית, ומסר סמוי, שנשים טובות יותר מגברים. תקני אותי אם אני טועה.

״לא טועה. נשים הרבה יותר מוכשרות וחזקות מגברים. אנחנו הנשים, חייבות לשאוף לשוויון מגדרי״.

שיוון מגדרי ? זה לא יקרה.

״למה לא ? אמנם זה לוקח זמן זו תפיסה שצוברת תאוצה ב-10-15 שנים האחרונות. עובדה יצא חוק שהגבר רשאי לצאת לחופשת לידה. יש שינוי מגדרי. זה לוקח זמן. תהליך אבל מתקדם. הכנסת הנוכחית מיוצגת ע״י הרבה יותר נשים מאי פעם. התהליך באופטימיות. אין פתרונות קסם. והכל הכל, חינוך מהבית. זו מילת המפתח. חינוך הילדות מגיל צעיר שהן שונות ויכולות.

את נגד גברים ?

״אני לא נגד גברים, אני פשוט בעד נשים״.

כשיש לך משרה כ״כ תובענית, זה מרחיק גברים ?

״גברים חזקים ואמיתיים לא פוחדים מנשים חזקות״.

מה דעתך על זוגות שהגבר נשאר בבית אחרי חופשת לידה, והאישה יוצאת לעבודה?

״זה מעולה בעיניי. אם ישנה הסכמה הדדית ביניהם, למה לא ? כנראה זה משתלם כלכלית״.

06809066760

את מתייעצת עם משהו כשאת לא יודעת משהו ? את מודה בזה שאת לא מבינה משהו?

״אין מישהו שיודע הכל. היחיד אין לו יועץ זה בורא עולם. גם ביבי נתניהו וגם טראמפ. באופן מקצועי אני מתייעצת עם קולגות ויש לי אנשים שהם חברים טובים, והם בהחלט שם בשבילי. ואומרים לי את האמת. בסך הכל לומדים מטעויות״.

את חושבים להיכנס לפוליטיקה ?

״באופן כללי, לא פוסלת. אם תהיה הצעה קונקרטית, מעשית, אשקול״.

את מתכוונת כאן, בבחירות המוניציפליות?

״גם בממשלה, וגם כאן באשדוד. אם תגיע הצעה מוחשית, אשקול בחיוב״.

לסיום, מה המסר שלך לנשים קרייריסטיות ובכלל ?

״קודם כל להרגיש שווה. לא להפחית מהערך שלך. תעשי הכל, להגשים את החלומות שלך, כי אם את לא תגשימי, משהו אחר יגשים את החלומות שלך, על חשבונך. לא לחפש תירוצים למה לא ? לחפש את ה״כן״. תמיד אפשר לעבוד בערב ולדאוג להכנסה נוספת. להיות חרוצה. אומרים שלנשים יש תקרת זכוכית? אני אומרת שיש אפילו קירות בצדדים. והכי חשוב , עם כל הנתינה שלך למשפחה, חברים קהילה ועוד, תשאירי קצת לעצמך״.

יופי פותח דלתות?

״תשובתי תהיה מצחיקה, אז נוותר עליה".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן