הלן גלבר, מסורה, ישרה ולוחמת בשחיתות- צדיקה בסדום?

חמישה מועמדים מתמודדים לראשות העירייה: ד״ר יחיאל לסרי, שמעון כצנלסון, הלן גלבר, ד״ר אלי לחמני, אל״מ (במיל) אפרים מיכאלי. השיקולים לבחירת ראש העיר הם סביב בעיקר סביב פעילותו, השכלתו, מחדליו, הישגיו ועוד, וההתלבטות היא לא קלה. מכל המועמדים גלבר הייתה הכי פע

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כעורך עיתון שמלווה את פעילות האופוזיציה בעירייה בשנים האחרונות אני יכול לומר שגלבר ראויה להתמודד על תפקיד ראשות העיריה. את תפקידה עשתה במסירות רבה, ביושר, בעקביות רבה ולא נרתעה מבעלי ממון, מבעלי השפעה, מבעלי קשרים, וגם היו לה הישגים רבים כלוחמת בשחיתות.

גלבר כתבה תלונות למבקר המדינה ולמשרדי הממשלה, ולא מעט תלונות למשטרת ישראל. לא במקרה סגני ראש עירייה מואשמים בשוחד, ולא במקרה ועדי עובדים הואשמו ונשפטו. גם במאבק של תושבי רובע טו' היא אירגנה והפגינה עם התושבים הגישה שאילתות. באחרונה אגב, הודיע ראש העירייה ד״ר לסרי שברובע ייבנו רק 200 דירות.

גלבר נלחמה בטייקונים האשדודים ולא תמיד הצליחה במלחמתה הציבורית, כי את השחיתות אי אפשר לנצח אבל היא כן עיכבה לשנים פרויקטים, שלטענתה פוגעים באיכות התושבים. כמעט כל מחדל בעירייה, כל פגיעה בתושבים, במערכת החינוך, במינויים התפורים. לא תמיד מלחמתה נשאה פרי. היא זכתה להערכה רבה בקרב התושבים, ומנגד יזמים שנפגעו מפעילותה הכריזו עליה מלחמה. לא במקרה, לפי דבריה, ג׳קי בן זקן תובע אותה במילונים בגלל שלדבריה היא פעלה לבטל פרוייקטים שלו. היא אמרה לא אחת כי בן זקן הוציא מאות אלפי שקלים, שחברת חקירות תקליט אותה וכדי ״להפיל״ אותה בתקופת מערכת הבחירות, ולמנוע ממנה להיבחר. זאת כי מדובר ברווח כלכלי בפרויקטים שלו כמו ״סגול״ ועוד. אבל כמי שמכיר את גלבר מקרוב היא לא נרתעת לא מבעלי כוח וממון.

איני יודע מה מתחולל במחנה הפוליטי של גלבר. בחודשים האחרונים שוחחתי איתה פעמים בודדות ובטלפון ובעיקר בענייני עבודה כעורך עיתון. הבנתי שיש לה ״אסטרטג״ , שמנחה אותה על כל צעד ושעל. במשך השנים האחרונות אני מאמין שהיא שמעה עצות אסטרטגיות רבות וטובות, שאותן לא יישמה ככל הנראה.

אם בכל זאת בגלל הפילוג בין שאר המועמדים היא תיבחר לראשות העיריה, אין לי אלא להעריץ אותה על כך ואת התושבים שלא שכחו את פעילותה במשך כעשר שנים באופוזיציה. ואם לא תיבחר לראשות העיריה, ותיבחר רק למועצת העיריה, התושבים הרוויחו חברת מועצה לוחמת למענם מכל הלב.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן