לחמני עולה להתקפה: "גלבר, כצנלסון ולסרי לא ראויים לתפקיד ראש עיר"

הדיבורים בין ד"ר אלי לחמני לסניה כצנלסון על סקרים שיקבעו מי יסיר מועמדות לראשות העיר ויתמוך בשני, הגיעו כנראה למבוי סתום. ד"ר לחמני בטוח שבסקרים הוא יביס את כצנלסון וגם את גלבר ובבחירות הקרובות הוא גם היחיד שיכול לנצח את לסרי. וזה מה שהוא חושב על המועמדים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ד"ר אלי לחמני, אתה יכול לומר לבוחרים שלך האם אתה רץ לראשות העיר עד ל-30 לאוקטובר, האם אתה רץ עד הסוף?

"אני רץ לראשות העיר עד 31 לאוקטובר”.

לא מסיר מועמדות ולא מתחבר לאף אחד אחר?

"אני מבחינתי באתי ואמרתי שעל מנת להביא להחליף את ראש העיר צריך להפחית את מספר המועמדים ולכן אני אמרתי שכדאי ועדיף לעשות סקרים”.

ואיפה עומדת ההצעה שלך?

"אנחנו נמצאים בתוך תהליך ומשא ומתן על מנת הסקרים. אני מאמין שבסופו של התהליך אני אקח את הסקר ואני אהיה המועמד המוביל והכי רלוונטי שיהיה מול לסרי. הבעיה שסניה נוהג בספינים ועושה תרגילים ומתחמק מלעשות סקרים אמיתיים”.

סקרים זה מה שייקבע אם תרוץ או לא

"לצערי כן…".

WhatsApp Image 2018 08 29 at 14.09.36

אתה יודע שזה מבלבל, מצד אחד אתה רוצה לעשות סקר ומצד שני אתה אומר 'אני רץ עד הסוף'. אתה בכלל מאמין לסקרים?

"אני לא מאמין לסקרים שיש בעיתונות המקומית. אנחנו נעשה סקרים על ידי גורמים מקצועיים ואני אצטרך להתבסס עליהם בסופו של דבר. אני מאמין שבכל סקר שנעשה, אני רואה את הניצחון שלי, באופן גורף וחד משמעי. אני לא חושש מסקר. שלושה סקרים נעשה ואני בטוח שאני מביס את שמעון גם באוכלוסייה שלו. אני רצתי לבחירות האלה מתוך תפיסה וידיעה שאני אהיה ראש העיר".

מה אתה רוצה לשנות בעיר?

"הרבה דברים. חינוך למשל, אני רוצה להביא את החינוך לרמה הכי גבוהה במדינה. אני מדבר על איכות של תעודת בגרות ולא על כמות. בנושא של התעסוקה צריך להפסיק לשחק את המשחקים על בנייני הייטק. בנייני הייטק לא מביאים הייטק. צריכים להביא הייטק לפה לעיר הזו, הייטק מביא את התעסוקה, המושג של תיירות. התיירות בעיר הזו היא בדיחה עצובה. אין תיירות בעיר הזאת. תיירות לא באה אם לא יוצרים תשתית תיירותית, תשתית תיירותית צריכה לבוא מפיתוח מרינה למשל, תשתית תיירותית בחופי הים, יצירת אטרקציות ממשיות שיביאו עסקים והעסקים מתפתחים ומביאים גם תעסוקה. לעיר הזאת הנושא האקוטי הוא מבחינתי נושא הדיור. אני חושב שיש לי היכולת להביא לכך שהדירות באשדוד יהיו במחיר של פחות ממיליון שקל”.

איך עושים את זה בדיוק?

"מאוד פשוט. יש פרויקטים אין סופיים של ׳פינוי ובינוי׳ בכל מקום בעיר הזאת. מישהו צריך להיות מעורב בפינוי בינוי ולדעתי צריך להקים חברה עירונית שתעסוק בזה. חברה שתהיה נטולת אינטרסים ותיכנס לתחום הזה, ותייצר קבוצות של זוגות צעירים, שהזוגות יירשמו לפרויקט, ייעשה מפרט, החברה תבנה עבורם עבור אותה קבוצה את הבניין ותמכור להם. אין כאן רווח קבלני וזה החיסכון לזוגות וכך באשדוד דירה 100 מ"ר תהיה פחות ממיליון שקלים ואפילו 900 אלף שקלים. לסרי למשל רק דיבר ולא עשה כלום”.

 החרדים. נראה שאפילו סניה פחות קיצוני ממך בנושא?

"לא נראה לי. אל תשכח שהאנשים שלו הם שהציעו להכניס רכבים לרובע ז' בשבת במהלך ההפגנות. זה קיצוני יותר".

אם תיבחר לראשות העיר אתה מכניס את החרדים לקואליציה?

"מבחינתי הכי טבעי זה הסיעות הציוניות, שדוגלים בעקרונות של 'חיה ותן לחיות' של עיר שיודעת לגוון בין כל הגוונים. על זה אני אעמוד על כך”.

מה זה ציוניות?

"כל מה שלא חרדים. אם הם ירצו להיות איתנו הם יצטרכו ללכת בקווים שלנו ללא כפייה חרדית בנושאי שבת וכדומה. אני אומר שאני לא אפנה אליהם ראשונים כמובן והם לא השותפים הטבעיים שלי ואם במסגרת הזאת יקבלו את העקרונות שהשבת פתוחה, קולנוע ותרבות בשבת אז ברוכים הבאים”.

יהיו תחת הנהגתך מתנ"סים פתוחים בשבת?

"לא יודע אם כל המתנ"סים, אבל תרבות בשבת בוודאי. פארק 'אתגרים' יהיה פתוח הבריכה תהיה פתוחה, פארק אשדוד ים והכל שם כולל בית הקפה יהיו פתוחים ומופעלים בשבת”.

אתה יכול ומתאים להיות ראש עיר טוב?

"אומרים 'אין הנחתום מעיד על עיסתו' ובמלוא הצניעות אני סבור שאני יכול לשנות. היסודות של העיר מונחות על בינוניות. כל אחד שומר על הכיסא. נקודת המבט שלי היא שאני יכול לעשות והרבה בכל התחומים. רצתי לבחירות כי לא ראיתי מועמד ראוי. אף אחד לא ראוי מהם”.

כולל סניה כצנלסון?

"בוודאי וזה ביחס למה שאני רואה”.

הוא היה 20 שנה במועצה ממלא מקום מנכל מפעל הפיס. עשה משהו בחיים?

"נו ומה קרה היה 20 שנה השתנה משהו באשדוד?. אני חוזר ומדגיש שאם היה מישהו ראוי להיות ראש עיר באשדוד, לא הייתי מציג מועמדות כי כרגע מבחינת מועמדים, אין בעיניים שלי, מישהו שאני רואה אותו כראש עיר. אם היה כזה ראוי לא הייתי מציג מועמדות ותומך בו”.

הצלחת עוד הפעם לבלבל אותי. אתה עשוי לתמוך בו אם הסקרים יראו שהוא מוביל אותך בעוד אתה אומר שהוא לא ראוי. אתה חייב להסביר

"אחד התנאים של הסקר הוא שהעיקרון של ביחד יהיה היסוד של הדברים. אני רוצה להיות הכי ישר שבעולם ולומר שלא בדיוק הדברים מתנהלים במאה אחוז כמו שאנחנו רוצים. ההליכה שלי לתוך הבחירות האלה הם מתוך אמונה ברורה שאני מנצח וזה מה שיקרה".

WhatsApp Image 2018 08 29 at 14.09.361

בוא נדבר על הלן גלבר. האם היא ראויה להיות ראש עיר?

"אמרתי לך שאני לא רואה אף אחד ראוי מכל המועמדים”.

אז גם היא לא ראויה?

"אני חושב שמי שרץ מתוך אג'נדה מסוימת לא בדיוק מתאים. בהיבט הזה של חרדים לא חרדים"

אתה יכול לדבר יותר ברור, אתה מתכוון להתלבטויות של גלבר?

"דיברו על הסכמים חרדים. דיברו על המלחמה בשבת, דיברו על פתיחת הביג בשבת לא שמענו מה היא אומרת".

היא כנראה מתלבטת מה לא בסדר?

"מנהיג צריך להגיד את האמת שלו ולהעביר אותה לציבור. אם אתה מתלבט אתה לא מנהיג. מנהיג צריך לעשות את השיקולים שלו. לצאת לציבור עם אמירה בולטת, מה זה מתלבט, אתה יושב עם עצמך ומחליט, כמה מתלבט שנה שנתיים?. לא צריך להפוך את ההתלבטות לאג'נדה זה לא מתאים. ודבר שני, כל מה שהיה עם הסיפור הזה של מימון על ידי קבלנים. אני חושב שאחד הדברים זה השליטה הטוטאלית שלה הקבלנים בשלטון, ואני חושב שמנהיג צריך להגיע נקי”.

אתה רומז להקלטות של גלבר ?

"כן. וזה לא הקלטות, זה שפנתה וביקשה לקבל מימון מקבלן. זה מאוד מטריד אותי. זה לא נראה לי מקובל. זה לא נראה לי הדרך לגייס כספים, הלוואות מגורמים שיכול להיות להם אינטרס".

שמע דעתך על גלבר וכצנלסון היא כזו שאני לא מבין איך תלך איתם. ומצד שלישי אתה אומר שאתה תנצח ותהיה ראש עיר..

"נכון, זאת האמונה שלי, אני מאמין שזה בר ביצוע. כל אחד יש לו את היכולות שלו, הכוחות שלו לבצע ולעשות את השינויים, אבל להנהיג עיר לא. בשביל להנהיג עיר צריך מנהיג, ואני רואה את עצמי היחיד כמנהיג שיכול להנהיג את העיר ולהביא אותה למקום אחר. אם הייתי חושב שאני לא יכול מראש לא הייתי מתמודד. כואב לי לראות את העיר ככה, אסור לראות אותה שוקעת, אסור לראות מאבדת.."

למה שוקעת ? ובוא נדבר על לסרי, מבחינתו הוא עשה המון: ביה"ח, חוף ים מסודר, תשתית תחבורה חדשה וירוקה…

"העיר שוקעת כי 9000 זוגות צעירים איבדנו בעיר הזאת לטובת הגירה לערים אחרות, מכיוון שהוא נכנס להיות ראש עיר היינו העיר הרביעית בגודלה בארץ, העיר שוקעת מכיוון שאתה מדבר על חינוך בדרך של כמות ולא איכות. לבוא ולשחק במספרים זה מה שעושים כולם משחקים במספרים אין אמת בחינוך. רמת החינוך באשדוד נמוכה ושלא ישחקו במספרים. בן אדם שמסיים בגרות בממוצע 60 אין לו מה לעשות עם תעודת הבגרות. הוא יכול לתלות אותה על הקיר. שמדברים על בגרויות מדברים על תעודה איכותית להביא את הילדים עם הציונים הכי גבוהים שאפשר, שידברו על אשדוד בחינוך שידברו כמו העיר רעננה. העיר הזאת בינונית בכל פרמטר. עבודות התחבורה באשדוד הם אחת הטעויות הגדולות שנעשו בעיר הזאת. אני לא בטוח שלא נעשו מתוך אינטרסים ושיקולים זרים. זה סגר אותנו בתוך פקקים, ברח' הרצל יצר נתיבי תחבורה ציבוריים שרוב היום ריקים עם סכנת חיים. לסרי רצה לחנך את האשדודים שלא ייסעו ברכבים אלא באופניים או ברגל. היה צריך לפתוח לנו עוד שתי יציאות לעיר הזאת הוא מדבר תכניות על היציאות, זה דבר ראשון שהוא היה צריך לעשות. אני מאוד מקווה שאחרי הבחירות שאני אהיה שם, אני יצטרך לשנות את הדברים על מנת שנתיבי התחבורה הציבורית יהיו פתוחים רק בבוקר"

ואתה אומר שהוא לא הוביל בזמנו גם כמ"מ במשמרת שלו את הנושא של בי"ח זה לא נזקף לזכותו?

"ממש לא. בוא נראה כמה פעולות הוא עשה בשביל להקים את הבי"ח, הוא הביא את הבי"ח ?"

אז מי הביא ?

"מי שהביא והחליט זה ביבי נתניהו. הממשלה החליטה".

אבל שהממשלה מחליטה על בית חולים ולסרי במשמרת שלו מבצע.

"סליחה זו טעות לחשוב ככה. הבי"ח זה ביבי, נקודה".

אבל אתה יודע שהבי"ח היה מונח על השולחן גם 30 שנה אחורה ולא בוצע.

"לסרי היה בראש המטה של התקציבים כדי לעשות את השלטים. אבל להגיד שלסרי הביא את הבי"ח לאשדוד, זה בדיחה".

קשה לך לפרגן לו?

"לא נכון. לסרי הכשיל את העיר הזאת, הוא הביא אותה אחורה, לסרי הגיע הזמן שלו שיילך. הוא פגע בעיר הזאת, וגם אם לסרי היה הכי מוצלח בעולם אני חושב הוא אפילו אמר ,שראש עיר צריך להיות 2 קדנציות וללכת. לסרי בנה פה שלטון של פחד, אנשים מפחדים בעיר הזאת, מפחדים להגיד ולדבר, צריך לעבור לשלטון אחר שמותר להביע דעה שלא לפחד אם משהו יקרה ויפגעו בי".

״אין מצב שאשדוד תהפוך לבית שמש״

אני רואה שאתה אחד המובילים בשילוט ובמודעות, אתה משקיע הרבה כסף?

"אני משקיע הרבה כסף, הכסף הוא שלי אישי".

לא ממומן ע"י אף אחד

"לא ממומן ע"י אף אחד, רק כסף שלי"

שום תורם, אף אחד לא נתן לך אגורה?

"יש כמה בודדים שאפשר לספור אותם על כף היד וסייעו עד התקרה המותרת שהיא 5000 ₪"

קבלנים תומכים בך?

"לא"

שום קבלן?

"לא", לא פנוי אליי בכלל".

אפשר לשאול כמה עלה כל הקמפיין, או כמה יעלה לך בהערכה גסה

"יעלה לא מעט כסף"

אומרים המומחים שבשביל להיות ראש עיר צריך בין 5-7 מיליון שקלים.

"לא הם טועים, אבל זה לא מעט כסף, אבל אני מאמין שבסופו של דבר אנחנו נקבל גם החזרים מהמדינה. אני מאמין שבסופו של דבר נקבל את רוב הכסף".

למה אתה מעצבן את החרדים?

"אני לא מעצבן אף אחד. עכשיו לפני הריאיון ישבתי עם 2 בחורים צעירים. אחד מהם חרדי מרובע ז' והשני רוסי, ותאמין לי שאני לא מעצבן אף אחד ושניהם קיבלו את העמדה שלי ושניהם אמרו לי אתה צודק בגישה של 'חיה ותן לחיות'. אפשר לחיות ביחד בתוך תפיסה שאחד לא מפריע לשני, אז אני לא חושב שאני מפריע לאף אחד, אני אמרתי במפורש וחד משמעית אני לא נגד חרדים, אני נגד הכפייה החרדית, לא תהיה כפיה דתית בעיר הזאת נקודה. לא יהיה מצב שהעיר הזאת תהפוך לבית שמש”.

אם לסרי ייבחר תצטרף אליו?

"אולי הוא יהיה בקואליציה שאני ארכיב. אני אין לי יצר נקמני”.

ואם הוא ייבחר שוב ויקרא לך אתה תלך?

"אם הוא ייבחר הפוליטיקה באשדוד תהיה שונה ויהיה לי קשה להמשיך במסגרת הפוליטית הזאת אני אמשיך לשרת את הציבור בכל דרך”.

אתה עוזב?

"אני בא לצורך עשיה ציבורית. לא יודע אם אעזוב או לא אמשיך למען הציבור במצב כזה”.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן