צל"ש ללוחמת הדס מלכא: "הדס נלחמה עד שארית כוחותיה עם מחבל ומנעה מסע הרג"

השר לביטחון פנים ומפכ"ל המשטרה החליטו להעניק להדס מלכא הי״ד לוחמת מג"ב שנרצחה בפיגוע צל"ש. מלכא ז"ל נרצחה בפיגוע בירושלים ביוני 2017, תוך שהיא נאבקת במחבל שדקר אותה. את הצל"ש יקבלו הוריה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כבוד ללוחמת. המשטרה החליטה להעניק צל"ש ללוחמת מג"ב, רס"ר הדס מלכ"א הי״ד, שנהרגה בפיגוע בירושלים ביוני 2017 תוך שהיא נאבקת במחבל שדקר אותה. הצל"ש, יוענק להוריה, גאולה ודוד מלכא , בחודש אוקטובר הקרוב כחלק מטקס שבו יוענק גם אותות ללוחמי מג"ב ושוטרים. בנוסף למלכא יוענק צל"ש גם ללוחם מג"ב סמ"ר סלומון גברייה שנרצח אף הוא בפיגוע בירושלים. ההחלטה להעניק להם את הצל"ש המפכ"ל היא על גבורתם שהצילה חיי אדם.

ביוני 2017, הייתה מלכא בפעילות מבצעית בשער שכם בירושלים. הלוחמים שמעו דיווח על פיגוע במערכת צידקיהו הסמוכה, כשהגיעו למקום, התנפל המחבל ודקר את מלכא מספר פעמים עד שנורה על ידי חבריה הלוחמים. מלכא נפטרה מפצעיה והיא בת 23 בלבד. בתחקיר הפיגוע עלה כי היא נאבקה באומץ במחבל. בהחלטה להעניק לה צל"ש נכתב "הדס נלחמה עד שארית כוחותיה, קראה לעזרה ובכך חשפה את המחבל ומנעה את המשך מסע ההרג”.

"ההחלטה להעניק צל"ש לבתנו חשובה ברמה ציבורית וחברתית יותר מאשר ברמה המשפחתית" אביה דוד, אמר בתקשורת לאחר שקיבל את ההודעה."זה ביטוי להוקרה ומסר לחברה בכלל. הדס היא סמל לערכים של מנהיגות, נתינה, חברות, דבקות במטרה ואהבת ירושלים והארץ" אמר דוד וסיים בציטוט מדברי ביתו "ומלב אל לי אליכם, הכל בר הגשמה, אל תוותרו אנשים – הכל תלוי בכם!".

הדס נולדה באשדוד בת למשפחת מלכא משפחת אשדודית ותיקה ושורשית. בגיל צעיר עברה משפחתה ליישוב הקהילתי גבעת עזר הסמוך לבאר טוביה היא בוגרת תיכון באר טוביה. חבריה סיפרו על הדס כי הייתה חברותית, פעילה וספורטאית. כשהתגייסה לצבא היא שובצה תחילה לשרת בחיל הים, אך הייתה נחושה להיות לוחמת וכעבור מספר חודשים הצליחה להגשים את החלום ושובצה כלוחמת במג"ב.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן