נתוני משרד החינוך מצביעים: בעוד 5 שנים ייבחר באשדוד ראש עיר חרדי

על פי משרד החינוך יש 16,981 תלמידים חרדים (38.5 אחוז מתלמידי אשדוד), 6,254 תלמידים מהחינוך הממלכתי דתי, (14 אחוז), ו -20,815 תלמידים מהחינוך הממלכתי (47 אחוז). מדובר בעלייה גדולה במספר התלמידים החרדים . כוחם של החרדים הולך וגדל, ובעוד 5 שנים לא תהיה להם ב

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

שבועיים לפני פתיחת שנת הלימודים תשע"ט, כינסו ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי, וראש מינהל החינוך אריה מימון, מסיבת עיתונאים והציגו נתונים מרשימים על מערכת החינוך בעיר, הישגים בשנת הלימודים הקודמת לצד תוכניות לעתיד ועל המוכנות לשנת הלימודים הקרובה.

בפתיחת שנת הלימודים הקרובה ב- 2.9.18 יחבשו 56,346 תלמידים  את ספסלי הלימודים ב- 579 מוסדות החינוך באשדוד. תקציב מערכת החינוך העירונית השנה יעמוד על 565.5 מיליון שקלים, הגדול ביותר מסך התקציב העירוני הכולל. ובנוסף עוד 344.5 מיליון שקלים כתקציב פיתוח.

20180819 143612

השניים מימון וחסרי  באמצעות מצגת הציגו את כל הנעשה עד כה במערכת החינוך ואת מה שצפוי בהמשך, בשנה הקרובה. ברקע הנתונים, שהיו מרשימים במצגת, עמדה ברקע סוגיית החרדים. באשדוד, מספרם הולך וגדל ובמערכת החינוך נרשמה עליה במספר התלמידים החרדים. נרשם עוד נתון מדהים: רוב מוסדות החינוך בעיר שייכים לחרדים. לא מעט מוסדות של בתי ספר ממלכתיים עברו בשנים האחרונות לידיים חרדיות. רשימה חלקית: 'שקמים" "מירון", "עלומים" והיד עוד נטויה. נכון הוא שמדובר במוסדות המצויים באזורים חרדיים אבל המגמה ברורה.

הנתונים המרשימים שהוצגו כאמור עמדו ברקע החינוך החרדי שלא שותף לנתוני הבגרות של משרד החינוך. הם לא ניגשים לבגרות מצד אחד ומצד שני הם נספרים משקלול של סך התלמידים באשדוד. יוצא איפה שהנתון הרשמי של משרד החינוך האחרון מצביע על אחוז לא גבוה של זכאים: 67.3 אחוז. בעוד הנתונים שנמסרו במסיבת העיתונאים עמד על ממוצע זכאים של 92 אחוז. נתונים שמהווים את סך התלמידים שאכן ניגשו לבגרות, לא כולל חרדים. מה שהופך את העבודה במערכת החינוך באשדוד לקשה יותר.

כך או כך ברורה המגמה והיא העלייה של מספר התלמידים החרדים בעיר וקצב הצמיחה שלהם, ברוך השם, הוא מהגבוהים מול אוכלוסיות אחרות. המסקנה: בעוד מספר שנים או יתר מדויק בעוד 5 שנים בבחירות לעירייה, הם בקלות יוכלו להעמיד מועמד חרדי מטעמם לראשות העיר שגם ינצח בקלות כל מועמד אחר.

ד"ר לסרי ציין במסיבת העיתונאים כי הוקמו 12 כיתות גנים חדשות, נפתח בנין c בבית ספר ״רימונים״, הוקם מבנה מעבדות מדעיות- טכנולוגיות במקיף י"א כדוגמת המודל החדיש של "המדע ת"א" ומזנוני בריאות ונטען כי החל מהשנה הקרובה יפעלו 3 מזנונים במקיפים: ד', ז', ו-ח', אשר הוכשרו לפי תנאי משרד הבריאות.

עוד נמסר כי שופצו כיתות, אולמות ספורט, שירותים, חדרי מורים, מגרשי ספורט פיתוח סביבתי ועוד. לגבי תכניות לימוד סיפר ד"ר לסרי כי יש לא מעט תכניות לימוד שפועלות במערכת החינוך באשדוד, לכל אורך השנה ולכל הגילאים. בין היתר ציין כדוגמא בתחום השפה את התוכנית "רק מילה בעברית" שהורחבה לכלל תלמידי בתי הספר היסודי, או את התוכנית "מעברים" והרחבתה על ידי מורות להוראה מתקנת בבתי הספר ברובעי שיקום ורווחה, וזאת למטרת הקניית והטמעת הקריאה בכיתות א'-ב' וכן את התוכנית "תגבורים". אבל לא רק השפה העברית, גם השפה האנגלית תזכה לתגבור. "בהשקעה של כמיליון שקלים יהינו תלמידי כיתות א'-ב' מתגבור שעות ללימודי האנגלית. גם תלמידי חטיבות הביניים יקבלו תגבור והרחבת תוכניות וזאת כדי לבסס את התשתית החינוכית לקראת המעבר לחטיבה העליונה" אומר לסרי.

IMG 8664

עוד מסר ראש העירייה כי בנוסף למגמות אמנות בשיתוף 'מוזיאון אשדוד' שהיו נהוגות עד כה, החל מהשנה הבאה תופעל גם מגמת ארכיאולוגיה בשיתוף עם מוזיאון לתולדות הפלישתים, וכן יורחב תחום המחקר והפיתוח עם הקמתן של קבוצות מחקר ופיתוח בבתי הספר על בסיס מודל היי טיק. ד"ר לסרי גם הציג נתונים המצביעים לדבריו, את נתוני הישגי תלמידי אשדוד למן המיצ"ב ועד לתוצאות הבגרות לצד אחוז נשירה נמוך. לסרי: "אחוז הזכאות לבגרות עמד בתשע"ז על 92% , זהו הישג מרשים שמקדם אותנו עוד שלב קדימה. מטרת המערכת להביא את התלמידים ל- 95% זכאים".

יצוין כי על פי נתונים רשמיים של משרד החינוך אחוז הזכאים של השנה שחלה עומד על 67.3 אחוז מכלל בני ה 18 באשדוד. לשאלה איך הגיעו בעירייה לאחוז כזה גבוה הסביר ד"ר לסרי כי :"המספרים הם במנותק מהחרדים".

המשמעות, שמתוך התלמידים הלומדים במוסדות המפוקחים על ידי הרשות, רק 8% מכל התלמידים לא זכאים לבגרות לרבות בחינוך המיוחד. "משמעות הדבר, שכמעט כל תלמידי אשדוד מצליחים להגיע לבגרות". כן נטען כי חלה עלייה ביחס לשנה שקדמה לה בה 7.7% מהזכאים לבגרות, סיימו בגרות בהצטיינות. ראש מינהל החינוך מימון. "לתוכנית הזאת הצטרפנו רק לפני 3 שנים ואנחנו כבר רואים תוצאות". לדבריו, למי שמצטיין בבגרות נהנה מנקודות זכות אקדמאיות כמו הקלות בשכר הלימוד. בעירייה מציינים בסיפוק את ההישגים במתמטיקה של 5 יחידות לימודים ואומרים כי בעוד הממוצע הארצי עמד על 14% באשדוד 23% זכאים לבגרות עם 5 יחידות לימוד במתמטיקה. ההישגים לדברי לסרי ומימון הם גם במבחני המיצ"ב של בתי הספר היסודיים חלה עלייה הן בעברית, אנגלית ומתמטיקה בעברית כך למשל במבחני עברית לכיתות ה' בעוד הנתון הארצי עמד על 542 באשדוד 554 נקודות. גם במתמטיקה באשדוד קיבלו 591 נקודות לעומת 573 בארצי ובאנגלית קיבלו באשדוד 567 נקודות מעל הארצי עם 539 נקודות.

בנוסף מציינים בעירייה כי יש גם הישג במניעת נשירת תלמידים בשנת תשע"ח נשרו בעיר 1.39% בעוד הממוצע הארצי הוא 2.2% נשירת תלמידים. ראש העירייה התייחס גם לנושא המורים. לדבריו יוכשרו 25 מורים בתחום המתמטיקה שיזכו לתעודת הסמכה אקדמאית. לסרי ציין כי אשדוד נכללת בפורום הערים המצוינות שמדגישה את האקדמיזציה של המערכת וכן על התמודדת עם אתגר חמש יחידות הלימוד. לסרי אף שיבח את מימון ואמר כי הוא "נמנה על שלושת ראשי החינוך המגבשים את תוכנית הפורום". כן ציין לסרי את התכנית לפיתוח וליווי מנהלים ומחקר ופיתוח בית ספרי שבאה לידי ביטוי בפורום הגננות המובילות ועד להעצמת מנהיגות בתוך מוסדות החינוך. לסרי הדגיש את תהליך האיתור של מורים מובילים על מנת לשפר את האקלים הבית ספרי.

בנוגע לחינוך המיוחד טוען לסרי כי מערכת החינוך באשדוד הוכיחה עצמה כחלוצה וכפורצת דרך במערכת החינוך בכלל ובחינוך המיוחד בפרט. לדבריו, חל גידול משמעותי במספר התלמידים ובכמות המוסדות בחינוך המיוחד וכי למעשה באשדוד יש מענה לכל הגילאים ולכל סוגי החינוך המיוחד. "לא צריך לצאת מאשדוד. יש לנו מוסדות חדשים ומיוחדים שאין להם אח ורע במקומות אחרים, בהצטיידות, בתכנים ותוכניות ובהשקעות כספיות".

לסרי התייחס גם לצהרונים וציין כי הם מעניקים מענה להורים ומסגרת חשובה לתלמידים בשעות אחר הצהריים לדבריו המגמה שהחלה אשתקד תימשך גם השנה. "אין אף ילד שיישאר ללא מסגרת ואנו עוקבים ומוודאים שגם אוכלוסיות חלשות יזכו למסגרת זו"

לסרי גם סיפר כי 96% מתלמידי ז'- י"ב בעיר מתנדבים באופן קבוע במגרת עירונית.

רוב למוסדות חינוך חרדי

משרד החינוך פרסם השנה את נתוני "התמונה החינוכית" לשנת תשע"ז מהם עולה כי באותה שנה עמד מספר התלמידים באשדוד על 44,041 תלמידים ובגני הילדים 13,130 ילדים ב- 128 מוסדות חינוך ו- 517 גנים. על פי נתוני משרד החינוך, עולה כי המספר הרב ביותר של מוסדות חינוך קיים בזרם החרדי כי גם בגני הילדים מוביל הזרם החרדי. כך למשל בתי הספר מתחלקים: ממלכתי 40 מוסדות שזה 31.3% ממלכי דתי 21 שזה 16.4% וחרדי עם 67 מוסדות שזה 52.3% ובגני הילדים יש 185 גנים ממלכתיים שזה 35.78% גנים דתיים יש 78 שזה 15.09% ו- 254 גנים בזרם החרדי שזה 49.13%.

עוד עולה שמספר התלמידים שלומדים בחינוך הממלכתי בשנת תשע"ז הוא 20.815 שזה 47% בחינוך הדתי לומדים 6,254 תלמידים שזה כ- 14% ובחינוך החרדי 16,981 שזה 38.5% מתלמידי אשדוד.

מה באמת אחוז הזכאים לבגרות באשדוד?

במסיבת העיתונאים ציין לסרי בסיפוק כי אחוז הזכאים לבגרות עמד על 92% האומנם?  למשרד החינוך נתונים אחרים שכוללים גם את החרדים ואחוז הזכאים הוא 67.3. לסרי: זה לא הוגן לספור את החרדים שהם כלל לא ניגשים לבגרות

ביולי השנה פרסם משרד החינוך את נתוני הזכאות לשנת תשע"ז מהם עולה כי תוצאות הזכאות לבגרות באשדוד עומד על 67.3%. אמנם מדובר בעלייה של שני אחוז מהשנה שקדמה לה שהייתה עם 65.3% אולם עדיים האחוז לא גבוה במיוחד. בהתייחס לנתוני בגרות מצטיינת, על פי הנתונים האחרונים, אשדוד עומדת על 5.1%. עלייה של אחוז אחד מהשנה הקודמת.

אז נכון יש התקדמות וזה מבורך אבל זה ממש לא מתקרב לנתון המופלא של 92% שציין ד"ר לסרי, וזה, לפי הנתונים שפרסם משרד החינוך. אשדוד בכל מקרה מצוייה נמוך בהישגי הבגרות לעומת אשקלון שם אחוז הבגרות עומד על 78.9% עלייה יפה של כ- 4% בנתניה עם 72% זכאים חולון עם 76% רחובות עם 79.3% ראשון לציון עם 82% ורמת גן עם 91% גם בכפר הדרוזי בית ג'אן משאירים את אשדוד הרחק עם נתוני הצלחה של 99.2% של זכאים לבחינת בגרות שזה הכי גבוה בארץ. בכפרים דיר חנא עם 92.2% וחורפיש עם 91% זכאים לבגרות.

לסרי התייחס במסיבת העיתונאים לנתונים שהציג ואמר כי הם מבוססים על כלל ניגשי הבגרות וכי המגזר החרדי לא נספר מאחר והם לא ניגשים לבחינות בגרות. ההישגים שציינתי הם מייצגים כלל הניגשים מכל בתי הספר התיכוניים.

ד"ר לסרי משבח את המהפכה בחינוך המיוחד באשדוד, בהחלט ניתן לכנות "מהפכה" שעברה על ילדי 9 גני החינוך המיוחד שהוריהם גילו בסיום שנת הלימודים הקודמת כי ילדיהם יועברו ללמוד בתוך בתי ספר יסודיים. ההורים הקימו קול צעקה, עתרו לבית המשפט ואם לא יהיה חדש הם , או חלק מהגנים , יישארו ללא תשובה.

קבלו את התיכונים המצטיינים

משרד החינוך פירסם רשימה של 292 בתי ספר מצטיינים. ברשימה: מקיף דתי רוגוזין, מקיף ד', מקיף ז' מקיף י' ומקיף ג' ואורט ימי

כבוד . תשעה מקיפים מאשדוד נכללים ברשימת בתי הספר המצטיינים של משרד החינוך. לקראת שנת הלימודים פרסם משרד החינוך רשימה של 292 תיכונים ערכיים בארץ. הבחירה היא לפי הישגיים ערכיים וחברתיים לצד הישגים לימודיים.

IMG 9150

בחירתם של בתי הספר הללו התקבלה על סמך חישוב שורת מדדים בתחומים הערכיים, החברתיים והלימודיים, וכן בהתאם לשיעור השיפור המשמעותי ביותר שחוללו מוסדות החינוך בהשוואה להישגי שנת הלימודים תשע"ז. לאור הישגיהם, עובדי ההוראה שבבתי הספר הזוכים יתוגמלו בסכום כספי הנע בין 3,122 שקלים לכ-8,326 שקלים. משרד החינוך דירג את בתי הספר לפי סולם בין 1-4 כשהמורים בבית ספר המדורג 1 ייהנו מבונוס של 8,326 שקלים, דירוג 2 יזכה את המורים לבונוס של 6,244 שקלים .

בתי הספר מאשדוד: מקיף דתי ע"ש רוגוזין, מקיף ד', מקיף ז' מקיף י' ומקיף ג' דורגו ברמה הגבוהה ביותר. ואילו בתי הספר: האולפנא לבנות, מקיף ה' מקיף ו' ומקיף ח' דורגו ברמה 2 המכובדת.

"להעיף את נציגי האופוזיציה מהחיים הציבוריים בגלל התנהלותם המזעזעת"

במהלך מסיבת עיתונאים תקף ד"ר לסרי את המועמדים המתמודדים מולו על ראשות העיר וקרא להעיף אותם מהחיים הציבוריים. הם מסיתים ברשתות וגורמים לשנאה בעיר. זה מזעזע וחסר אחריות וצריך לסלק אותם מהחיים הציבורים. זה עאלק מנהיגות"

במהלך מסיבת העיתונאים תקף ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, את המועמדים לראשות העיר, שלדבריו מסיתים ברשתות נגדו. לסרי הודיע כי אם ייבחר יקיים במערכת החינוך שיח וחינוך למיגור הקיטוב בעיר וקידום סובלנות לקבלת האחר. "אני מאמין שאני אבחר לראשות העיר שוב ואני מתכוון להכניס למערכת החינוך את נושא הקיטוב. אשדוד היא עיר תרבותית וצריך להפסיק את השנאה. בחודשים האחרונים יש התפרקות ומי שעוקב אחר השיח ברשתות זה מזעזע. בכל קנה מידה".

לסרי שכיוון את הביקורת נגד אנשי האופוזיציה לא חסך מהם מילים קשות ויחד עם זאת הוא קרא לכולם להצטרף אליו. "אני קורא לכולם לבוא לקואליציה ולהיות ביחד. העיר אשדוד תמיד הייתה סובלנית והיא תימשך להיות כזו תחת הנהגתי. אני דוגל באימרה שכל אחד באמונתו יחיה. לא יכול להיות שיש מי שמעלה סרטון של אפלה וחושך וידרוש ממגזר מסוים שלא לבוא לפארק עירוני ולבקש לסלק אותם".

ד"ר לסרי אמר כי "אני אבחר לראות העיר ואעקוב באופן אישי ואדאג שמנהלים בבתי ספר יתנו חשיבות לחינוך לסובלנות, לקבלת האחר ולשיח של אי קיטוב. חינוך לערכים לדמוקרטיה לסולידריות ולא לשנאה".

לסרי הוסיף ואמר: "לא תיארתי שנגיע לזה, כמו שהיה לפני חצי שנה (משבר השבת). בכוונתי להחזיר את אשדוד למקום שבו הייתה ולהפסיק עם הפייק ניוז והפחדות לחרדיזציה וכן הלאה. אני אבחר ואדאג שהעיר לא תשתנה וזה מחלחל לצערי. לצערי, יש מנהיגים, עלאק מנהיגים, שמתסיסים ברשתות ובסרטונים וזה מזעזע. אין לכאלה אנשים מקום למנהיגות כזו. למי שאין די אין איי תרבותי לא יכול להיבחר לראשות עיר".

שאלנו את ד"ר לסרי למי הוא מכוון בביקורת שלו ומי הם אנשי האופוזיציה שהוא תוקף בחריפות. האם זה שמעון כצנלסון, אולי ד"ר לחמני. או הלן גלבר. בשם ראש העיר נמסר מתנועת 'אשדוד בתנופה' המסר כי ד״ר יחיאל לסרי, הפנה את דברי הביקורת לכל מועמד הרואה את האינטרס האישי-פוליטי שלו לפני טובת התושבים אותם הוא מבקש לייצג. "אדם כזה יש להוקיע ולא לבחור בו כאיש ציבור. וודאי לא כראש עיר". נמסר מהמטה של ד"ר לסרי. "למרבה הצער, חברי האופוזיציה (ונעים שומר אינו בתוכם) הוכיחו פעמים רבות שהם מעדיפים את טובתם האישית, ע״י הסתה של תושבים וניצול מצוקתם למען צבירת הון פוליטי. אין בדבריהם ביקורת עניינית על העשייה חסרת התקדים של ד״ר לסרי, ורובם ככולם מלאי שטנה וטינה אישית כלפיו, המביישת כל אדם באשר הוא אדם. כפי שאנו עדים, במערכת הבחירות הנוכחית מכונות ההסתה וקריאות השנאה הבוטים נגד ראש העיר ברשתות החברתיות, מטעם המועמדים לראשות העיר, עברו כל גבול ומסכנים את עתידה של העיר. אשדוד היא עיר עם הרכב אנושי מגוון, בה חיים ביחד בכבוד הדדי במשך שנים רבות אנשים בעלי רקע תרבותי ואורח חיים שונה, והיא דורשת מנהיגות עם דנ״א של אחדות ופשרה, ולא מנהיגות שדרכה היא דרך של פילוג, קיצוניות והסתה המסכנים את עתידה. כיון שלא מדובר בביקורת עניינית או במחלוקת פוליטית לגיטימית, ראש העיר קורא לכל מי שעתיד העיר וחוסנה חשוב לו, לא להיגרר אחרי ההסתה של מועמדים אלה, ולא לבחור בהם, וודאי לא לתפקיד המנהיגותי של ראש העיר, אשר לאופי המנהיגות שלו יש השפעה מכרעת על עתיד העיר וחוסנה החברתי".

גלבר: "לסרי יילך הביתה"

ממטה הלן גלבר נמסר: "על פי לסרי צריך לגרש את כל מי שתוקף אותו בחריפות כי הוא הרס את העיר. יש לנו חדשות ללסרי- אם נגרש את כל האנשים הללו אשדוד תהיה עיר רפאים. הצלחת להפוך לראש העירייה השנוא ביותר בישראל, ממש קונצנזוס, היחיד שאוטוטו הולך הביתה זה אתה”.

כצנלסון: "לסלק את לסרי"

שמעון כצנלסון מסר: "את מי שצריך לסלק מהחיים הציבוריים זה את לסרי עצמו. ככה מדברים דיקטטורים ולא ראשי עיר במדינת ישראל. השיח אותו מוביל לסרי בנוי על פייק ניוז ותרבות של רמייה. כאשר שקר הוא האמת, רע הוא טוב וכישלון הוא הצלחה. מה שייזכר ממנו זה הקרע שיצר בין התושבים כאשר במו ידיו יצר את משבר השבת על מנת לרצות סקטור אחד בלבד. הסקטור החרדי, בו הוא תלוי לגמרי".

לחמני: "לסרי נכשל"

אלי לחמני: "לסרי איבד את המנדט מהציבור ובדרך של הסתה פרועה נגד המתמודדים נגדו הוא חושב שיצליח להמשיך את כהונתו הכושלת. אלימות אינה מנת חלקי, לא נהגתי בה מעולם ולא אשתמש בה כעת. זהו לא סוד שקיים מהפך אמיתי בעיר, הציבור צמא לשינוי והעובדות הן ידועות: יחיאל לסרי נכשל ולכן הוא ילך הביתה. נמאס לציבור משלטון ההפחדה ומשלטון חשוך”.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן