"אבנה בריכות בכל רובע שיהיו פתוחות בשבת וברובע ז' החרדי שתהיה סגורה"

שמעון סניה כצנלסון מתמודד זו הפעם השנייה לראשות עיריית אשדוד מול ד"ר יחיאל לסרי .  בראיון עומק מציג כצנלסון את התכניות שלו לחינוך ' טוען כי הוא לא חושש להתעמת עם כרישי נדל"ן ויזמים ומתכנן לפסול את תכניות הבנייה על הפארקים באשדוד ולהוריד את מספר הדירו

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בתום הריאיון עם המועמד לראשות עיריית אשדוד, שמעון סניה כצנלסון, הוא ביקש להעביר מסר לציבור: "אני מאוד מבקש שתגיעו להצביע ביום הבחירות. זה מאוד חשוב לממש את הזכות הדמוקרטית להצביע ולהשפיע". בכך מנסה כצנלסון לתקן את אחד משני הדברים המרכזיים שעמדו בינו לבין זכייה בראשות העירייה בבחירות הקודמות: להעלות את אחוז ההצבעה. מבחינתו של כצנלסון אחוז הצבעה נמוך יפעל לרעתו ולטובת ראש העירייה הנוכחי, ד"ר יחיאל לסרי שזוכה לתמיכת החרדים. הדבר השני הוא איחוד מועמדים על מנת לנצח. בזה הוא עדיין לא מצליח. כל פניותיו לחברת המועצה, הלן גלבר להתאחד נענים לפי שעה בסירוב.

ש. שמעון סניה כצנלסון , ומה הסיכוי שתחבור דווקא ללסרי לקואליציה ?

״אין סיכוי כזה״

ש. גם אחרי הבחירות אין סיכוי כזה ?

״אין סיכוי כזה״

ש. תסביר למה במשפט אחד ?

״אני חושב שהקווים שלנו לא מקבילים. הקווים שלנו שונים לחלוטין. הוא בעד שיתוק התושבים ואני בעד שיתוף התושבים. הבדל של אות אחת אבל משדרת מה ההבדלים ביננו".

ש. ואני חשבתי שהחרדים הם באמצע והשוני בינכם ?

״הם לא באמצע. אנחנו רוצים את כולם, גם אם המסורתיים, גם הדתיים. שכולם יהיו ביחד ובסיסמא אחת פשוטה ״חייה ותן לחיות״.

ש. כלומר לסרי בעינך פסול. אין סיכוי לקואליציה או חבירה בינכם ?

״אני לא יכול לפסול אף אחד כי זה גזעני. אני לא פוסל אף סקטור. אבל, נכון לעכשיו, לקווים שלסרי מוביל את העיר אשדוד, להפוך אותה לבית שמש או בני-ברק אני לא יכול להיות איתו ולא רואה שום סיכוי כזה".

ש. אתה אומר אותם דברים גם על הלן גלבר ?

״לא דיברת על הלן גלבר. אני לא יודע מה המדיניות שלה. היא בכלל לא הייתה לא סגנית ראש העיר ולא ראש העיר. אנחנו לא יודעים מה המדיניות שלה?. כשאני אדע מה המדיניות שלה אנחנו יכולים לשבת ולסגור, את הקווים האדומים. מה מותר ומה אסור. הקווים שלי מאוד ברורים, הם בתוך המצע וכל אחד יכול לראות".

ש. אתה יודע מה הקווים שלה ~?

״עדיין לא״.

ש. אם אתה לא יודע מה הקווים שלה, אז למה אתה מציע לעשות איתה איחוד וחבירה ?

״אני אומר עוד פעם. איחוד שלנו זה בריצה לראשות העיר. אמרתי, המטרה שלנו, שלי לפחות, אני חושב שזה גם של כל האופוזיציה, זה להוריד את השלטון שקיים היום. לסרי מוביל את אשדוד לכיוון של כמו בית שמש ובני ברק ועל זה אני מתנגד. אם גלבר חושבת שזה מה שצריך לעשות להוריד את ראש העיר, בוודאות של 100% לא של 99% אז אנחנו יושבים ואומרים אלו הם הקווים שלנו, זאת הקואליציה".

ש. בעוד שלושה חודשם מי יהיה ראש עיריית אשדוד ?

״אני משוכנע שהתושבים איתי ואני אהיה ראש העיר״.

ש. נניח אתה עכשיו ראש עירייה, מה תעשה עם החרדים ?

״לא צריך לעשות איתם כלום. הם תושבים של העיר אשדוד והם יקבלו בדיוק מה שהם שווים באוכלוסייה: 18%, והם יקבלו 18% ואף אחד לא הולך לעשות כפייה חרדית, ולא כפייה חילונית. אנחנו נגיע למצב של חייה ותן לחיות".

ש. גם בתקופת לסרי וגם בתקופת צילקר ואיתך כממלא מקום החרדים קיבלו. הם 18 אחוז מה תתן להם או לא תתן להם?

"תראה, אני אתן לך דוגמא הכי פשוטה וזה כתוב במצע שלי. התוכנית שלי להקים בריכה בכל רובע, כולל ברובע ז׳. בריכה ברובע ז׳ תהיה סגורה בשבת וכל הבריכות האחרות יהיו פתוחות, וזה לא צריך להפריע לאף איש. כמובן אם יש שכונה דתית אולי רובע ג׳, ח׳, א׳ שזה מפריע לא ניפתח אותה בשבת. אבל אני בטוח בזה שרוב התושבים רוצים וצריכים בריכה ציבורית בשביל, שייצאו עם הילדים ולהנות. התוכנית שלנו זה לכלל התושבים ולתת פרופורציות לכל מגזר. מי שילך עם התוכנית שלנו 'חייה ותן לחיות' אנחנו איתם מי שרוצה להחזיר אותנו לכך שנהיה כמו בית שמש אנחנו נגד"

ש. כיום מתקני העירייה והמוסדות כמו המתנ"סים סגורים תשנה את זה?

"בוודאי. נפתח בשבת את המשכן לאומניות הבמה שנמצא במערב העיר ולא מפריע לאף אחד. נפתח את של כל מתקני הספורט שלילדים יהיה להן ללכת בשבתות ואיפה להתאמן ואני אומר זה לא בגלל השבת, אני חושב שבגלל התיירות זה צריך פתוח 7 ימים בשבוע. גם פארק אשדוד ים צריך להיות פתוח בשבת. אלה מתקנים שנמצאים במערב העיר ולא משפיעים ולא מפריעים לאף תושב. כיום המתנס״ים סגורים, המשכן סגור כל מתקני הספורט סגורים. מוסדרות עירוניים סגורים, זה מה שלא יקרה, לא יכול להיות בגלל שחלק קטן מתנגד הכל סגור. הם גם מתנגדים לפארק אתגרים, מי גר שם? שהם מתנגדים לו. הם מתנגדים כי הם רואים שראש העיר הוא סקטוריאלי ומוכן לתת להם הכל. זה מה שהם לוחצים עליו עכשיו, לא תתן לנו את זה לא תקבל את הקולות שלנו"

ש. בוא נדבר על מערכת החינוך. איזה מודל אתה מביא אותך ? מה אתה הולך לשנות ?

״אני מביא איתי מודל שכתבתי יחד עם יעקב לוי שמבוסס על כמה דברים בסיסיים, אחד מהם הוא 'בגרות לכולם'. שכל תלמיד בביה״ס יהיה לו בגרות אנחנו נדאג לזה.״

ש. היום זה לא הולך כך ?

״כמובן שלא, מי שיש לו הורים מאוד עשירים לוקחים לו שיעורים פרטיים, אז הוא עובר בגרות, מי שאין לו אז אין. אנחנו ניתן שיעורים פרטיים לכולם, אנחנו ניתן את הכרטיס כניסה לחיים עתידיים לכל מי שמבקש. לא יכול להיות בגלל שמי שנולד למשפחה ענייה יכול לעשות בגרות. בשביל לעשות את זה צריך שני תנאים: אחד שהכיתות יהיו יותר קטנות, כיתות של 25 תלמידים, לא כמו היום שיש בכיתה 33. ודבר שני, שהכי מרגיז אותי ועשיתי את זה ב-2002. לגרום לכך שלא יהיה ילד רעב בביה״ס. אין דבר כזה. נספק לאותם בתי ספר שיש שם ילדים רעבים עוד כמה סנדוויצ׳ים. ילד רעב לא יכול להיות קשוב ללימודים. ותהיה תכנית למוזיקה"

ש. מוזיקה? מה התכנית?

"מי פתח את האופרה פה, איפה היא נעלמה? אין אופרה״

ש. יש אנדלוסית…

״אנדלוסית זה קונצרטים, אני לא מדבר על זה. אני רוצה שייכנסו לבתי ספר, שיראו גם את המוזיקה גם מצד הזה וגם מהצד הזה. כל אחד יבחר מה הוא אוהב. למה שהוא רוצה להתחבר. לכלל התושבים, אני רוצה ללכת עם התושבים"

ש. מה עמדתך בנוגע לבנייה של 4200 יחידות דיור במע״ר דרום ?

״אני חושב שמס׳ הדירות שמה הוא מוגזם וצריך להוריד את מספר הדירות וצריך לעשות את זה פרופורציונלי.

ש. מה זה בעיניך פרופורציונלי ?

"אולי צריך רק 2400 אולי צריך 1600 דירות במע"ר דרום. אני חושב שצריך להוריד מספר יחידות דיור לכמה? אני צריך לעשות חישוב".

ש. אתה טוען שלא תתן לבנות על פארקים תוריד במספר הדירות במע"ר. אתה לא חושש להתעמת עם קבלנים ויזמים בעלי כוח?

״אין לי בעיה להתעמת עם קבלנים. אני עושה מה שטוב לעיר אשדוד או לתושבים קודם כל. אני לא שייך לאף אחד. אני לא משרת אף אחד, לא רוצה להיות עם זה ברוגז או עם אחר טוב. מה שמעניין אותי, זה מה שטוב לתושבי אשדוד. אם זה לא טוב לתושבי אשדוד לא נבנה שמה, לא בגלל שצריך לתת לקבלן הזה או אחר. שאלו אותי האם אני הולך להילחם בשחיתות בעירייה. אמרתי שהשאלה פשוטה. אם אני אהיה ראש עיר לא תהיה שחיתות. הכל שקוף כולם יראו למנ נתנו לזה, למה הסיבות ואותו דבר יתנו לאחר. הוא לא יכול להגיד לקבלן הזה למה הוא קיבל ואני לא קיבלתי אין דבר כזה. לא קיים. כל הזמן אני מדבר על ועדת בניין ערים אם אתם מאשרים לזה, אני רוצה לדעת שזה לכולם. לא יכול להיות שאחד יקבל והשני לא."

ש. לך יש חברים קבלנים יזמים?

״יש לי הרבה חברים ואני מאמין שיש לי גם חברים יזמים. אני לא חושב שאני צריך לעשות להם משהו אחר למישהו שהוא לא חבר שלי. אין דבר כזה. כולם ילכו באותה דרך שהיא הדרך של שקיפות ולפי החוק"

ש. קבלנים אוהבים לתמוך במועמדים לראשות העיר. יש קבלן שתומך בך, יזם כלשהו ?

״אני הלכתי לבנק, ביקשתי הלוואה״.

ש. כמה הלוואה לקחת ?

״הרבה כסף״

ש. כמה אתה משקיע בבחירות ?

״בערך 3 מיליון״

ש. אתה במערכת יחסים חבריים עם ג'קי בן זקן ?

״ אין לי שום יחסים איתו. לא צלצולים, לא טלפונים ולא נפגשים. אז כל מי שמספר עלי ועל בן זקן סיפורים. זה לא קיים. איך אומר ראש הממשלה 'אין שום דבר כי לא היה שום דבר'״.

ש. למה החשש הזה להיות חבר שלו. תראה את לסרי לא חושש אומר בגלוי ג'קי חבר שלי. מזיק ללסרי ?

״אני חושב שכן״

ש. למה ?

״תשמע, החברות עם קבלנים, מזיקה לראש עיר, שצריך להיות נייטרלי ולא בחברות עם קבלן כזה ולא עם קבלן אחר. אבל באותו רגע שאתה נתפס עם אחד וכל האחרים לא חברים, אז כאילו אתה מרמז שיש לך חבר אחד וזה מזיק לו״.

ש. אתה רוצה לומר משהו לסיום ?

״דבר אחד אני מבקש מכל תושבי אשדוד להגיע ב-30 לאוקטובר ולהצביע למי שהם רוצים למה שהם רוצים אבל שכולם יצביעו זה לא זכות זה חובה דמוקרטית להגיע ביום הבחירות ולהצביע ביום הזה זה יום שבתון״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן