מי רצח את שוסטר? אין חשודים ברצח והמניע לא ברור

שנתיים לרצח דורון שוסטר ז"ל מאשדוד בידי מתנקש מקצוען ואיש לא נעצר או נחשד במעשה. 4 יריות של מתנקש סיימו את חייו הסוערים של שוסטר, איש עסקים שנולד וגדל באשדוד והיה מקורב לשועי הארץ, פוליטיקאים ואנשי עסקים ולקח אתו לקבר הרבה סודות וגם את פתרון התעלומה. שנתי

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

השבוע עלו בני משפחתו של דורון שוסטר ז"ל לבית העלמין באשדוד לקברו לאזכרה השנתית. בדיוק לפני שנתיים הוא נרצח. ביא' באדר 20.3.2017 היא נורה למוות בידי מתנקש, שירה בו 4 כדורים בפתח דירתו בבניין בראשון לציון. הוא נורה בחלק גופו העליון וכעבור זמן קצר נפטר מפצעיו. כך סיים את חייו האיש שגם בחייו היה תעלומה וגם במותו נותרה התעלומה: מי רצח אותו ומדוע עד כה לא נעצר חשוד במעשה. דובר משטרת מחוז מרכז נצ"מ עמי בן דוד מסר כי :"החקירה עדיין מתנהלת". כל הניסיונות לדובב את הדובר: 'האם החקירה במבוי סתום? מדוע לא נעצר עד כה אף חשוד במשך שנתיים?' ודובר בשלו: "החקירה מתנהלת". מתנהלת או לא, העובדה מצמררת. שום חשוד לא נעצר במעשה הרצח המסתורי הזה ולא ברור עד כה מדוע הוא נורה למוות בשיטה מקצוענית מאוד. הרוצח בכל מקרה מסתובב לו עדיין חופשי.

שוסטר גדל באשדוד והיה לדמות צבעונית תוססת ומלאת סתירות, תמיהות וסימני שאלה לגבי עיסוקיו האמיתיים. רבים חשבו כי למרות שהיה אחד שעסק בתחומים שהם על קצה הגבול הפלילי הוא היה אדם חביב, מצחיק ועם הרבה הומור שהיה שייך רק לו. על דבר אחד כולם מסכימים גם אלה שהיו חבריו שהם מעולם לא הבינו במה בדיוק הוא מתעסק ומהיכן המרצדסים וחיי הפאר שלו? רבים מסודותיו הוא לקח איתן מן הסתם לקבר.

הרצח בוצע בצורה מקצוענית ביותר על ידי מתנקש מנוסה. זה קרה ביום ראשון בשבוע של ה יא' באדר 20.3.2017 סמוך לשעה שבע בערב. רוכב אופנוע, המתין לו ליד פתח הבניין בו התגורר בתקופה האחרונה בחייו בבניין ברחוב הקוקיה בראשון לציון עם בת זוגו לחיים. מחקירת המשטרה ועדויות אזרחים עולה התמונה הבאה: שוסטר הגיע עם מכונית המרצדס השחורה שלו ירד ממנה ופסע לכיוון דלת דירת הגן בבניין בו התגורר. רוכב אופנוע אלמוני, שהמתין לו שלף לעברו אקדח וירה בו 4 כדורים ונמלט מהמקום. המתנקש ככל הנראה מקצוען, שכיר חרב הגיע לחסלו. שוסטר הובהל לבית החולים 'אסף הרופא' כשהוא פצוע קשה אך הוא נפטר מפצעיו.

שכן ששמע את היריות הזעיק את כוחות ההצלה. המשטרה החלה לחקור את נסיבות הרצח ופתחה במצוד אחר המתנקש שנמלט. כך מסר אז דובר מחוז המרכז במשטרה, סגן-ניצב עמי בן דוד: "בסמוך לשעה 19:00 התקבל דיווח על שמיעת ירי ברחוב קוקייה והייתה קריאה למוקד 100. אדם בן 50 ירד לחניית הבית, שם המתין לו אדם שככל הנראה ארב לו ירה בו, פצע אותו אנושות וברח על אופנוע. על השאלה אם יש לו קשר לארגוני פשע, השיב: "כל הכיוונים נבדקים". השבוע, כאמור, לאחר כשנתיים נשאל דובר המחוז בן דוד מה מצב החקירה והאם יש חשודים הוא השיב בלקוניות ובחוסר סבלנות: החקירה עדיין מתנהלת" וסירב לאשר או להכחיש שמדובר בחקירה במבוי סתום. אחרי הכל שום חשוד לא נעצר עד כה מאז הרצח שאירע לפני כשנתיים.

בני משפחתו סיפרו השבוע כי מהמשטרה לא נמסרים להם פרטים ולא מדווחים להם על החקירה. "כשאנחנו שואלים הם אומרים שהעניין בחקירה" סיפר בן משפחתו. "אבל לא מנדבים פרטים. עד כמה שידוע לנו לא נעצר שום חשוד בפרשה. על פי מה שכן נראה לנו שלמשטרה יש קצה חוט או מידע על הרצח".

גרושתו של שוסטר ואם בנו מירב, סיפרה לאשדוד10: "מדובר באמת במקרה קשה והזוי. דיברתי עם דורון באותו יום בצהריים. הוא היה אמור לבוא אלינו בערב. היינו בקשרים טובים והיה מגיע לראות את הבן שלנו פעמיים בשבוע והיה יושב אתו ואוכלים ומדברים. מאוד קשה עצוב וכואב . אני ממש לא מאמינה שהוא נעלם לנו למרות שעברו שנתיים"

"ילד הפלא" של הליכוד

שוסטר נולד וגדל באשדוד, בן למשפחה טובה ומוכרת. היה גרוש פעמיים ואב ל- 3 ילדים. בתקופה שלפני שנרצח הוא חי עם בת זוג חדשה בראשון לציון ועזב את אשדוד אותה פקד מעת לעת, בעיקר כדי לראות את ילדיו איתם שמר על קשר. חבר לשעבר של שוסטר שהכירו היטב סיפר "זה מאוד עצוב ומאוד מפתיע. נכון שהוא היה כזה בן אדם שעסק על הקצה בכל מיני תחומים, אבל קשה לי להאמין שבגלל זה נרצח. הוא היה אדם עם לב רחב. יכולת לשבת איתו בבית קפה ומסעדה ובחיים לא היה נותן לך לשלם. הוא לא אחת גם סייע לנזקקים. במו עיני ראיתי בסופר אין הוא ממלא עגלות למסכנים ומשלם על הכל. הוא היה איש חסד ותרם הרבה בסתר מסכנים". החבר לשעבר מספר עוד כי "מדברים על חובות שהיו לו לשוק אפור או לכל מיני גורמים. על חובות לא רוצחים. מה זה יעזור? רוצחים את החייב ומה עם החוב? לכן זה מאוד לא הגיוני בעיני שהוא יירצח על חובות, אם היו כאלה. דורון היה תעלומה בחייו והתעסק בפוליטיקה, בשוק אפור, בכריית חול ובכל מיני תחומים שונים שהפתרון לרצח יכול לבוא מכל מקום".

אבל ככל הנראה שום כיוון לא הוביל לשום חשוד או חשודים ברצח או לפחות הכיוון והרקע לרצח המסתורי הזה, שסיים את חייו של איש סוער מאוד שעסק כמעט בכל: כיזם נד"לן, יזם בספנות, עסק בחקירות פרטיות, מסעדנות בארץ ובחו"ל וכעסקן פוליטי בתנועת הליכוד והיה למקורב לבכירים בתנועה, אז נחשב ל"ילד הפלא" של מרכז הליכוד. הוא נחשב מקורב, בין היתר: לחבר הכנסת בעבר, עומרי שרון, הבן של ראש הממשלה אריאל שרון ז"ל ,לשר לביטחון פנים לשעבר, גדעון עזרא ז"ל, לשר צחי הנגבי, לנשיא המדינה לשעבר משה קצב, בהיותו שר העבודה והרווחה, וכן מקורב ל יו"ר ש"ס חבר הכנסת אריה דרעי וכן לניר חפץ יועץ התקשורת של ראש הממשלה לשעבר, שכעת מסובך בחקירות.

שוסטר אף נטל חלק בעסקי נפט ברוסיה ופעם אף רכש את השליטה בחברת הספנות הישראלית ואת אוניית התענוגות וההימורים, ריו. זה קרה בשנת 2010 ששוסטר הפך לבעלים של חברת כספי קווי נוסעים, והחזיק ב- 87.5% ממניותיה. בנובמבר 2010 החליט שוסטר למנות את חברו הטוב ניר חפץ, שפרש באותם ימים מתפקידו כדוברו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. שוסטר הציע את התפקיד לחפץ, שעזב בדצמבר 2010 את תפקיד ראש מערך ההסברה של ראש הממשלה, אולם המינוי לא יצא אל הפועל.

שוסטר עצמו היה מוכר וידוע באשדוד בזכות היותו איש צבעוני האוהב את החיים הטובים. שאהב להסתובב עם רכבי יוקרה בעיקר רכבים מסוג מרצדס הכי משוכללת וחדישה. כאיש שמח הנוהג להתלוצץ עם מכריו. חבר שהכיר את שוסטר אמר כי "דורון היה אדם שחי תמיד על הגבול. לא ברור אף פעם מה הוא עושה ובמה הוא עובד. אבל היה לו לב רחב וסייע הרבה לאנשים שהיה חסר להם. היה ממלא לאנשים עגלות בסופר. היה מחלק כסף לאנשים. ממש איש עם הרבה חמלה ורגש. הוא עשה הרבה דברים כאלה. חבל עליו וכואב הלב".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן