אין חניה: הקימו חניון למשאיות והשכירו לחברת מכוניות פרטית

נהגי משאיות באשדוד טוענים כי כשליש מהחניון למשאיות שהוקם על ידי העירייה בעלות מיליונים הושכר לחברת מכוניות. התוצאה: אין מספיק מקום חנייה למשאיות, שחלקם נאלצים להחנות בעיר אשדוד

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כ 6 שנים לאחר שנחנך חניון לכלי רכב כבדים באזור התעשייה נוצר מחסור בחנייה למשאיות. לטענת נהגי משאיות העירייה שהקימה את החניון השכירה כשליש מהחניון לחברת מכוניות ולמשאיות ולא נותר מספיק מקום לחניית משאיות. "מאז שכשליש מהחניון מושכר לחברת מכוניות 'כלמוביל' למכוניות פחות מעשר טון, יש מצוקה של חניות לכלי רכב כבדים שלמענם הוקם החניון. כל הקודם זוכה בחנייה ואילו נהגי משאיות שמגיעים לחניון אחרי השעה 20:00 או 21:00 לא מוצאים מקום ונאלצים לחנות בשורה שלישית ולחסום משאיות. הנהגים שלהם בבוקר לא יכולים לצאת כי חוסמים אותם" מספר אחד מנהגי המשאיות.

כזכור, באוגוסט 2012 נחנך החניון שהינו אחד הגדולים בארץ. מדובר בחניון שבנתה העירייה בהשקעה של כ-15 מיליון שקלים והוא משתרע על שטח של 43 דונם. יש בו מקום ל-450 משאיות ול-120 מכוניות של נהגי המשאיות. בנייתו נועדה לפתור את בעיית חניית משאיות וכלי רכב גדולים בתוך העיר, שנועד להפחית את זיהום האוויר באשדוד וגם לשמור על ביטחון הציבור. עיריית אשדוד חוק עזר שאוסר על חניית משאיות ברחובות אשדוד והקמת החניון נועד למצוא למשאיות מקום מוסדר. "אם אני מגיע אחרי נסיעה ארוכה לחניון ואין לי חנייה אני פוגע בנהגים אחרים וחונה וחוסם להם את היציאה, זה בלגאן שלם" אומר נהג המונית.

״חפ"א גאה על תפוסתו המלאה של החניון״

מנכ״ל חפ״א יהודה אבידן מסר בתגובה כי ״חניון המשאיות כהגדרתו בחוק הינו לרכב משא כבד ולפי החוק, זה מ-4 טון ומעלה. החניון אינו מושכר לאף גוף אלא רק לרכבים מעל 4 טון וכל הקודם זוכה. חפ"א גאה על תפוסתו המלאה של החניון, מה שמוכיח כי הקמתו באשדוד, שהיא החלוצה בארץ בהקמת חניון כזה, הייתה החלטה נכונה וחשובה. על אף האמור לעיל, חפ"א דואגת שגם מי שמגיע בשעות המאוחרת יקבל מקום חניה, גם אם זה בחניה כפולה ובלבד שייהנה מהשירות. לצורך כך ישנו מנהל משמרת שמכוון את הנהגים ודואג למצוא מקום ראוי גם בשעות כאלה. לצערנו החוק אינו מאפשר לעשות סלקציה על מקום מגורי בעל הרכב ו/או משקלו, ולכן גם אם התחושה שהחונים במקום אינם תושבי העיר היא תחושה מובנת, היא אינה חוקית כי לפעמים בעל המשאית גר בבאר שבע ואילו הנהג תושב אשדוד. לכן בלתי ניתן לאכוף בעיות כאלה. חפ"א תמשיך ותפעיל את החניון בצורה הטובה ביותר תוך מתן שירות מקצועי ויעיל כפי שנעשה עד היום.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן