ashdod10 logo

מונית הכסף של מרק און שמכניסה מיליונים

מארק און, מנכ"ל חברת 'Gett', (בעבר נקראה ״גט טקסי״) תושב העיר אשדוד, הפך לאחד האנשים החזקים בחברת המוניות בארץ, לאחר שהקים את החברה שעשתה מהפך בכל הקשור לשירות מוניות מיוחדות. השבוע, און וחברת 'גט' השיקו תעריף נסיעות אחיד בגבולות העיר אשדוד, מכל יעד בעיר לכל נקודת איסוף ישירה בתוך העיר, במחיר חסר תקדים של 20 שקלים בלבד
מערכת האתר | חמישי, 16 נובמבר 2017 20:38

השירות החדש של חברת ״גט״ שהושק באשדוד, מאפשר ללקוח להזמין מונית באמצעות לחיצת כפתור באפליקציה ואף לראות את פרטי הנהג ואת מיקומו אונליין. כאשר ניתן לשלם על השירות בכרטיס אשראי ללא עמלה. השירות של חברת Gett כולל הזמנת מונית בלחיצת כפתור באפליקציה, ממוצע של כ- 3 דקות עד להגעת המונית, תשלום באשראי ונסיעה בטוחה ובטיחותית תוך אפשרות לצפות בפרטי הנהג : שם, תמונה, מספר הרכב, מספר הנייד שלו ועוד.

החברה מאפשרת לדרג את הנהגים לפי מדדי שירות כך שבצי החברה תמיד יהיו רק הנהגים הטובים ביותר. החברה מתפעלת מוקד שירות הפועל 24/7 כולל שישי שבת. בנוסף, מפעילה החברה מספר שירותים ייעודיים כגון: גט אקסל - הזמנת רכבים גדולים לאירועים ולטיולים וגט מהדרין - מוניות שלא נוסעות בשבת. המחיר תקף לכל שעות היממה והאותיות הקטנות אומרות שהוא אינו כולל תשלום עבור מזוודות או עבור נוסע שלישי. הלקוח יזמין את המונית באמצעות האפליקציה ויזין את יעד הנסיעה. התשלום יתבצע בכרטיס אשראי כאשר החברה עצמה תממן לנהגים את ההפרש על פי מחירון מונה.
און, מסר בתגובה למהלך: "מטרותיו העיקריות של המהלך באשדוד הן הפחתת העומס בכבישים, לצד הורדת העלויות והעדפת הנסיעה במונית על פני הנסיעה ברכב הפרטי. זהו מהלך חסר תקדים ואנו צופים כי הוא יגרום לנוסעים רבים להשתמש בתחבורה הציבורית ובכך להקל על עומסי התנועה ובעקיפין גם להפחית את רמת זיהום האוויר בעיר. בנוסף, המהלך צפוי להגדיל את משמעותית את ההכנסה של נהגי המוניות בעיר".

ילדות בצל הגלים

און עלה בגיל 12 ארצה מאלג'יר היישר לטבריה. אביו, בחר לעסוק כמו אבותיו במקצוע המשפחתי והפך לחייט שעסק בעיצוב אופנה ובהמשך התמחה בעיצוב בגדים, אמו הייתה דוגמנית של גוטקס ולאחר מכן אף היא עשתה את המעבר לעולם התפירה. קצת לאחר מכן הוא עבר עם משפחתו לעיר אשדוד והפכו לראשוני המתיישבים בעיר.

און היה ילד שאהב להתפרע ולהשתולל, אך לא העז להתמרד נגד הוריו. את הפורקן שלו הוא מצא בין הגלים של חופי העיר. שגדל מעט, בחר יחד עם חבריו לספסל הלימודים להמשיך יחדיו למסלול גרעין במסגרת צבאית והוא התגייס לגדוד 50, נח"ל מוצנח. לאחר ההכשרה הוא חווה תאונת דרכים לאחר שהתהפך יחד עם חיילים מהצוות שלו בלבנון ושבר את שתי הכתפיים שלו. הוא עבר 8 חודשים של שיקום, סיים את השירות ולאחר מכן המשיך לשנת השירות שלו, שם שירת לא תאמינו כרועה צאן. יחדיו הם ניסו לתכנן עתיד ורוד דווקא בבית ג'וברין. בסופו של יום הגעגועים לחוף הים ולגלים הכריעו אותו ואת חבריו והם חזרו להתגורר באשדוד.

לאחר הצבא הוא נרשם ללימודי תואר ראשון בחשבונאות ומנהל עסקים אך בסופו של דבר החליט לעסוק במנהל העסקים ולנטוש את החשבונאות אליה לא התחבר. הוא נאבק ב-1,000 אנשים על משרה בבית המשפט ולאחר שהתקבל הפך לעובד מדינה, זה הפך אמא לגאה אבל הוא עצמו לא התחבר. ארשת הפנים הריקה משמחת חיים של עובדי בית המשפט והעבודה החד גונית גרמו לו לעזוב את המשרה, הקליק בעיניים עוד עתיד לעשות עבורו החלטות חשובות בחיים.

הוא עזב את הארץ ועלה על מטוס שלקח אותו עד קוסטה ריקה הפסטורלית, שם העביר את זמנו בגלישה, בין היתר גם עם כרישים ובמקביל עבד לבדו כגזלן שמוכר אוכל ושתייה במשך כחמישה חודשים. הזמן לבדו בניכר עשה את שלו ואון חש שהוא אט אט הופך להיות בודד ונדכא, דבר שלא התאים לאופי השמח של האיש. הוא חבר לחבר ישראלי שהכיר בקוסטה ריקה ופתחו מסעדה שמתמחה באוכל ישראלי בעיר חאקו, עד שבחר לעזוב הכל ולחזור ארצה וחזר לאשדוד.

כאשר חזר ארצה, הוא פגש את כנרת, שלמדה איתו מכיתה ז' ועד סוף הלימודים, אך לא היו ממש בקשר. יתרה מכך היא הילדה השקטה בכיתה לא אהבה את און המופרע מהספסל האחורי, שגם הציק לה פה ושם בתמימות ילדותית משהו. היא חזרה הביתה וציינה זאת ביומן שלה. המפגש המחודש גרם לניצוץ מחודש כאשר נפגשו העיניים של השניים, שהתבגרו ועברו כברת דרך מאז סיימו את מבחני הבגרות. כיום השניים נשואים כבר 12 שנים ויש לשניים בת ובן.

הוא החל לעבוד כאיש מכירות בחברת פלאפון. מנהליו אהבו את התוצרת של און ואט אט הוא התקדם לניהול מגזר לקוחות בינוניים וגדולים ורפרנט הרכש. הוא עסק במגוון תיקים וראה את עתידו בחברה עד שיום אחד העבודה זימנה לו פגישה שחר וייסר מבעלי חברת 'גט טקסי' שניהלה משא ומתן עם פלאפון. שוב היה זה מבט חטוף בעיניים, בעקבותיו נוצר הקליק ווייסר מינה את און לסמנכ"ל מכירות ועסקים עד אשר התקדם לתפקיד מנכ"ל החברה. במקביל הוא ואשתו עברו למושב 'גן הדרום' הסמוך לאשדוד.

העבודה ב'גט' הפכה להיות עבורו למעין בית, פרויקט חדש שיש לו הזדמנות לעצב אותו ולא רק אמצעי להרוויח כסף. המנטרה שמנחה אותו היא "מי שנכנס לחברת היי-טק כדי לעשות אקזיט, לא יצליח". הוא מאמין כי כישלון היא דרך לצמיחה אמיתית, "מי שמפחד מכישלון, לא ייקח סיכון ויתקע במקום", אמר לא פעם לעובדי החברה. הוא ניהל מאבק ממושך בנהגים במטרה לבטל את דמי ההזמנה ובכך להוריד עלויות שלטענתו הצליחו להגדיל את הביקוש לנהגי המוניות של החברה ולהגדיל את העבודה.

הוסף תגובה

תגובות לא ראויות תוך שימוש בביטויים העולים כדי לשון הרע יימחקו מהאתר.