עבודות התחבורה באשדוד: פקקים, עומסי תנועה וכעת כורתים עצים

במסגרת העבודות בפרויקט התחבורה באשדוד לא רק פקקים ועומסי תנועה גם כריתת עצים ברובע הסיטי. התושבים זועמים: "למה לכרות? אפשר להוציא ולשתול במקום אחר כמו בעיר רחובות". העירייה: "לא הייתה ברירה"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

במשך עשרות שנים היו העצים חלק מהנוף של שדרות הרצל. עצים גדולים שנשתלו לפני שנים רבות. בשל עבודות על פרויקט התחבורה, שגורמים לפקקי ענק, לתסכול התושבים ולעומסי תנועה גם עצים נכרתים. המראה של העצים זרוקים על הארץ גרם לאנשים רבים לכעס רב. "אהבתי ללכת עם אמי לאורך השדרה וליהנות ממראה העצים שנתנו צל”, מספרת בעצב אחת מתושבות העיר. תושבת אחרת שהסיעה את בתה לבית הספר התקשרה לעיתון 'השבוע באשדוד' ושאלה בכעס "למה לכרות? למה לא לעקור ולשתול שוב במקום אחר כמו שעשו בעיר רחובות”. "נסעתי עם בתי וזה היה מחזה עצוב לראות שכרתו את העצים" היא אומרת.

תושבים ניסו למנוע את רוע הגזרה לפני שהעירייה החלה בכריתת העצים. רבים חתמו על עצומה ברשת הפייסבוק. ״מדובר בעצים בני 20 שנה שהפכו לנוף קבוע לתושבי רובע הסיטי" נכתב בין היתר בעצומה. כותבי העצומה אף טענו כי "הפרויקט אמור להיות למען איכות הסביבה והגברת השימוש בתחבורה הציבורית, איזה פרויקט למען איכות הסביבה כורת עצים בוגרים ובריאים? לעצים הקיימים לקח הרבה זמן להתאקלם באזור והם מעניקים צל לעוברים והשבים, וכמובן עושים עבודה הכרחית בסינון זיהום האוויר מהכביש הסואן. לעצים חדשים ייקח מספר שנים עד שיתייצבו באזור, אם בכלל, וסביר להניח שלא יטילו צל על הרחובות באותה צורה" , למרות הקריאה הנרגשת כאמור נכרתו העצים.

העירייה: "לא הייתה ברירה במקרה הזה"

עיריית אשדוד מסרה בתגובה כי "בקטע הכביש שבין מנחם בגין לשדרות ירושלים נעשו עבודות מורכבות, שכללו בין היתר שדרוג תשתיות, הזזת תוואי הדרך והסדרת התנועה. במסגרת העבודות בקטע הכביש הסמוך לסיטי נדרש להחליף את העצים על ציר הרצל ובמקומם יינטעו עצים בוגרים וחזקים בשתי שורות. ההחלטה על החלפת העצים, לצערנו, נעשתה מאחר שלא ניתן היה לשמר את העצים ולהעתיקם למקום אחר. כל ההתייעצויות עם המומחים בנדון הובילו למסקנה זאת, ולכן קרן הקיימת לישראל, האמונה על הנושא, נתנה את אישורה לכריתה. כמדיניות, עיריית אשדוד נמנעת מכל פגיעה בצומח ועושה ככל הניתן על מנת לשמור את הצומח. לצערנו, במקרה זה לא הייתה כל ברירה".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן