מערכת החינוך נכשלה: להעיף את כל צמרת החינוך באשדוד

נתוני הבגרויות שנחשפו השבוע על ידי משרד החינוך מציבים את אשדוד עם אחוז זכאים של 67 אחוזים בלבד, כפי שהיה בשנה שעברה. אשקלון השכנה עם מחצית מהתקציב של אשדוד, בהישג מדהים קפצה ל 77.6 אחוזי זכאות לבגרות. עם השקעה של מיליוני שקלים על ציוד ובניית מוסדות חינוך

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כל עוד יחיאל לסרי ראש העירייה, לא יהיה כלום במערכת החינוך, כי אין כלום. למרות ההשקעה הפיזית במוסדות חינוך והכספים הרבים שנזרקים על המערכת בתחום הציוד, הבנייה והצד הפיזי, אשדוד לא מצליחה להתרומם ולהעלות את ההישגים במערכת החינוך. אחוז הזכאים לתעודת בגרות לשנת תשע"ו כפי שהתפרסם השבוע על ידי משרד החינוך עומד על 67 אחוז בלבד. כמו בשנה שעברה. מה שאומר שמדובר בכישלון חרוץ, נוכח העובדה שהעירייה משקיעה מיליוני שקלים וזה לא עוזר כלל ועיקר. וגם בעיקר כי ראש העיר הקודם, צבי צילקר הותיר מערכת חינוך עם נתונים של זכאות לבגרות שעמד על 72 אחוזים. במקום שתהיה עלייה מהנתון הזה, חלה הידרדרות קשה מאוד במערכת החינוך. זאת על פי פרסום נתוני החינוך של משרד החינוך השבוע.

נתון מדהים לא פחות שמפרסם משרד החינוך הוא, כי אחוז התלמידים החרדים באשדוד עלה ל38.9 אחוזים מסך התלמידים באשדוד (ראה מסגרת) עוד הוכחה כי גם מערכת החינוך בדרך להפוך לדתית חרדית באשדוד כמו בבני ברק ואלעד. אחוז התלמידים החילוניים הולך ומתמעט ועומד על 47.64 אחוז בלבד.

לסרי שמתגאה ב"הישגי" מערכת החינוך בוודאי רואה את הנתונים ותופס את הראש ואיר לעצמו 'איך זה יכול להיות אחרי כל הכספים הגדולים שאני שופך על בניית בתי ספר, גנים וציוד'. אז כנראה הגיע הזמן, מר לסרי, להחליף את כל צמרת מערכת החינוך אצלך במינהל החינוך ובראשם, ראש מינהל החינוך, אריה מימון, שאותו מר לסרי הביא והתעקש עליו למרות שבמכרז הראשון הוא נפסל בבית המשפט בשל העובדה שלא הייתה לו תעודת הוראה. לסרי המתין לו עד שישלים את לימודי תעודת ההוראה לפני כמה שנים, גם במחיר שאשדוד נותרה תקופה ארוכה ללא ראש מינהל חינוך.

אז על מה התעקש לסרי ועל מי סמך שיעלה את הרמה החינוכית באשדוד? על מי שאחרי 5 שנים בתפקיד, מערכת החינוך רק הולכת ומדרדרת ונתוני הזכאות שפורסמו השבוע חושפות את האמת בפנים של תושבי אשדוד. צריך להודות כי לסרי נכשל במינויו של אריה מימון לראש מינהל החינוך. והגיע כנראה הזמן והרגע שראש העירייה צריך להעלות על עצמו ולהודיע על החלפת כל צמרת מערכת החינוך באשדוד ולהחליף בראש ובראשונה את ראש המינהל אריה מימון שאחראי בפועל יחד עם ראש העירייה כמובן לכישלונות במערכת החינוך.

בכיר מאוד אשדוד שעוסק בתחום החינוך ברמה הארצית (שמו שמור במערכת) אמר השבוע למערכת "השבוע באשדוד: "רמת החינוך באשדוד, לצערי, מאוד נמוכה. לא צריך בשביל זה נתוני משרד החינוך קרואים זאת גם בלי. הנתונים צריכים להדליק 10 מנורות אדומות, ושהאחראים על מערכת החינוך באשדוד יתעוררו ויעשו מהלכים שיחזירו את אשדוד לימיה הטובים. אשדוד תמשיך לדשדש במקומות הנמוכים וחבל. צריך לחולל מהפיכה"

אשקלון השכנה: 77.6 אחוזי בגרות

די לו ללסרי אם יביט על השכנה מדרום, העיר אשקלון, וללמוד ממנה עיר עם מחצית מתקציב העירוני של אשדוד, עם 140 אלף תושבים איך מחוללים מהפכות ואיך מקדמים את מערכת החינוך. אשקלון שנמצאת במגמת עלייה כל השנים באחוזי הזכאות רשמה הישג חסר תקדים ועלתה בשנת תשע"ו ב 4.6 אחוז נוספים באחוז הזכאים לבגרות. על פי נתוני משרד החינוך אשקלון הגיעה לאחוז זכאות של 77.6 אחוז זכאות לבגרות. בשנה שקדמה לה עמד אחוז הזכאים על 73 אחוזי זכאות לבגרות

מהנתונים שפורסמו השבוע עולה עוד פרט מעניין. ההשקעה בתלמיד באשדוד של משרד החינוך היא מהנמוכות בארץ. על פי משרד החינוך שפרסם השבוע את התמונה החינוכית הכוללת בכל עיר ועיר עולה כי אשדוד מתוקצבת על ידי משרד החינוך באופן נמוך מאוד. רק 17,646 שקלים לתלמיד, כאשר ערים אחרות זוכות להשקעה גדולה יותר.

בתחום הזכאות לבגרות, עומדת מערכת החינוך באשדוד, במקום ולא מצליחה להתרומם מזה מספר רב של שנים. כמו בשנה שחלפה גם בשנת תשע"ו עומד אחוז הזכאים על 67 אחוז בלבד. עוד עולה מהנתונים כי רק 4 אחוזים ממקבלי תעודות הבגרות באשדוד זכאים לתעודת בגרות מצטיינת.

בסוף השבוע שעבר, כינס לסרי מספר עיתונאים ממספר כלי תקשורת מוגבל (כתבי ״השבוע באשדוד״ לא הוזמנו) כדי למסור להם נתנוי מערכת החינוך לקראת פתיחת שנת הלימודים. בהודעה של דובר העירייה שנשלחה לאחר מכן כותב הדובר כי לסרי הציג את מערכת החינוך העירונית כחלוצה וכפורצת דרך וציין כי הרבה לפני שאשדוד בחרה להיות עיר חכמה, מערכת החינוך פתחה את מוסדותיה לפני חידושי הטכנולוגיה והיתה למערכת חינוך חכמה באמצעות תוכניות התקשוב הדיגיטליות, הטמעת תוכנות מיחשוב מתקדמות, שימוש במחשבים ניידים, השקת מסלולי לימוד המקדמים טכנולוגיה ורובוטיקה, השתלבות בתכנית התקשוב הלאומית ועוד.

עוד מצטט הדובר את לסרי כמי שהצהיר כי "91% הצלחה בבגרות בקרב תלמידי בתי הספר המפוקחים ע"י הרשות הם עדות להישגי המערכת ובהם מקום ראשון בארץ בציוני בגרות במתמטיקה 5 יח"ל".

אלא שהצהרתו של לסרי עומדת בסתירה גמורה לנתונים הרשמיים של משרד החינוך שקובעים כי אחוז הזכאים לתעודת בגרות באשדוד הכוללת 5 יחידות במתמטיקה עומד על 12.8 אחוזים. אחוז הזכאים של מקבלי תעודת בגרות עם 4 יחידות מתמטיקה 14.3 אחוזים. (ברמה הארצית מובילה קרית אונו עם 30.4 אחוזים זכאים לבגרות 5 יחידות במתמטיקה).

ההצהרות הללו של לסרי עומדות בסתירה גם לגבי אחזו זכאי הבגרות. במפגש העיתונאים הוא מוסר לפי הדובר כך : "ד"ר לסרי עמד על כך כי מול ההישגים המרשימים בבחינות הבגרות (91%), בדגש על 5 יח"ל במתמטיקה, נרשמה ירידה משמעותית בנתוני הנשירה והם מהנמוכים בארץ (1.41% בלבד!!). כך גם נתוני המיצ"ב המלמדים על שיפור תמידי משנה לשנה בכל קטגוריות וקבוצות הגיל הנמדדות, ובסה"כ התמונה החינוכית של אשדוד כפי שהיא משתקפת בנתונים של משרד החינוך, מציבים את העיר במקום הראשון מבין הערים הגדולות בישראל"

MOL 2105

שוב סתירה ודברי קשקוש. לסרי אומר שהתמונה החינוכית של משרד החינוך מציבה את אשדוד במקום הראשון מבין הערים הגדולות?. חבל שלסרי לא המתין 4 ימים לניתוח העמוק של משרד החינוך שמציב את אשדוד במקום נמוך מאוד עם 76 אחוזי זכאות לבגרות בלבד. 4 אחוזים של בגרות מצטיינת, 12.8 אחוזים של הצלחה ב5 יחידות מתמתיקה והשקעה נמוכה של משרד החינוך בתלמידי אשדוד

ביום שלישי בבוקר כותרות העיתונים יצאו מגדרם להלל כפרים ערבים ישראליים כמו בית ג'ן עם הצלחה של כמעט 100 אחוזים בבגרות ואחרים שנמצאים בצמרת רשימת המצטיינים, או כמו כבר כאוכב עם הצלחה של כ-98 אחוז בבגרות או היישוב קרית עקרון הסמוך עם הצלחה של 93.2 אחוז בבגרות. עם אחוז זכאים של 67 אחוז באשדוד כמו בשנה שעברה ונתון שלאורך השנים ירד זה לא הצלחה זה כישלון מהדהד. רק להזכיר כי בתקופתו של צילקר לפני 10 ו15 שנה אחוז זכאי הבגרות הגיע ל 72 אחוזים משם היה ניתן רק לעלות.

אז למי להאמין לנתונים של משרד החינוך על 67 אחוזים או לנתונים שמסרה העירייה והעומד בראשה לפיה אשדוד עם 91 אחוזי הצלחה בבגרות. התשובה ברורה. ברשימת משרד החינוך בטבלת אחוז הזכאים לתעודת בגרות עולה שבמקום הראשון נמצאת בית ג'אן עם , דיר חנא עם 91.2 אחוזי בגרות וחורפיש עם 91 אחוזי בגרות אשדוד הרחק הרחק עם 67 בלבד בלבד.

אז איך הגיע לסרי לנתונים של 91 זכאים לתעודות בגרות? פשוט מאוד. מחשבים את הנתונים רק של התיכונים הממלכתיים וממלכתיים דתיים בלבד המפוקחים בעירייה ואז, הפלא ופלא הנתונים משתפרים פלאים ומסך התיכונים בעיר עם נתונים מרשימים כמו למשל של מקיף ט' עם 98.2 זכאות לבגרות ושאר התיכונים בעיר הנתונים משתפרים. מין ישראבלוף, או אשדוד בלוף נוסח לסרי. ראש העירייה הכי ידידותי למגזר החרדי שהיה אי פעם באשדוד, שדואג לציבור החרדי בכל תחום, פשוט מוציא את המוסדות החרדיים מהחישוב היישובי של הזכאים לבגרות באשדוד במקרה הטוב ובמקרה הרע הוא מאשים אותם בהורדת אחוז הזכאים באשדוד.

בפועל, הידרדרות קשה ויש סיבה ללסרי לתפוס את הראש בשתי ידיו נוכח הנתונים השליליים.

מה יש בנתונים של משרד החינוך?

לראשונה, נתוני בתי הספר בכל הארץ כולל באשדוד מופיעים על פי עשירון טיפוח וכן בהשוואה לתמונה הארצית ולבתי הספר הדומים להם. כמו כן, כולל האתר "שקיפות בחינוך" חיתוכי נתונים ברמה הארצית והמחוזית. יצוין כי "התמונה החינוכית" כוללת 21 מדדים המחולקים לארבעה אשכולות: ערכים ואקלים חינוכי, למידה והישגים, התמדה ונשירה והצוות החינוכי. כמו-כן, כוללת התמונה מאפיינים נוספים בהם: השכלת המורים, שיעור התלמידים המאובחנים, מספר כיתות האתג"ר והמב"ר, שיעור תלמידי החינוך המיוחד ושיעור התלמידים העולים. לצד כל אלה, כולל האתר את ההשקעות התקציביות של המשרד ברמה הארצית, המחוזית, הרשותית והבית ספרית, וכן את מפת התקצוב הדיפרנציאלי אשר יישומה נכנס לשנה הרביעית. בכך, חובק האתר מסד רחב היקף של נתונים.

השקעה נמוכה בתלמידי אשדוד

כאמור: עלות התקציב הממוצעת של משרד החינוך לתלמיד באשדוד עומדת על 17,646 שקלים מהנמוכות בארץ. התקציב הגבוה ביותר של משרד החינוך בתלמידים בארץ לפי ישובים: מרום גליל (כ45000 שקל), זבולון (כ44000 שקל), בית שאן (כ-39000 שקל) וקריית שמונה (כ36000 שקל). התקציב הנמוך ביותר של משרד החינוך בתלמידים בארץ לפי ישובים: אבן יהודה (16900 שקל), אלעד (16500 שקל), ביתר עילית (15000 שקל) ומודיעין עילית ( 11,505 שקלים) עלות התקציב של משרד החינוך בתלמיד אשדוד מהנמוכים בארץ (17646 שקלים)

כישלון בחינוך למרות מיליוני השקלים שנשפכים

מיליונים משקיעה העירייה במערכת החינוך, בבנייה ובציוד והנתונים החינוכיים של משרד החינוך מראים על כישלון ודריכה במקום

תקציב עיריית אשדוד למערכת החינוך בעיר עומד על מעל לחצי מיליארד שקלים ועוד 309 מיליון כתקציב פיתוח. מנגד, ההשקעה של משרד החינוך בתלמיד באשדוד מהנמוכות בארץ.

התפלגות למגזרים התמונה החינוכית של תלמידי אשדוד: חטיבה עליונה 17'875 תלמידים לומדים בכיתות י'-יב' (חטיבה עליונה) באשדוד. 10,734 תלמידים בחינוך הממלכתי; 4,686 תלמידים בחינוך החרדי; 2,455 תלמידים בחינוך הממלכתי דתי. עוד כ-700 תלמידים בטווח כיתות אלה אינם לומדים במוסדות החינוך באשדוד.

128 בתי ספר באשדוד ו-504 גני ילדים. מספר התלמידים בבתי הספר הוא 43,833 תלמידים, ובגני הילדים ישנם 12,812 ילדים. עלות כל תלמיד בבתי הספר היא 17,646 ש'לים (מהנמוכים בארץ) לעומת 12,868 שקלים בגני הילדים.

ממוצע התלמידים בגן ילדים ובבית הספר כמעט זהה ועומד על כ-25 תלמידים. 452 מורים מלמדים בבתי הספר 2600 מורות. בגני הילדים יש 334 גננות וגנן אחד.

השנה ייפתחו 12 גנים חדשים ובכל הגנים הקיימים שופצו החצרות והותקן דשא סינטטי חדש. כן נבנו כיתות נוספות בבתי ספר חדשים, נבנו שני אולמות ספורט, נפתח בית ספר יסודי חדש, מקיף ב' הוסב לבית ספר טכנולוגי ונבנה מרכז למצוינות ברובע ט"ז. בתוך כך נקלטו 8 מנהלים חדשים ואל ארון הגביעי וההישגים של מערכת החינוך העירונית, נוספו השנה עוד הרבה מאוד פרסים והישגים לגאוות העיר ותושביה.

הדתיים והחרדים 53.17 אחוז מסך התלמידים באשדוד

החרדים כבשו את אשדוד והפעם גם את מערכת החינוך. שיא של כל הזמנים באשדוד יש 38.9 אחוז חרדים מסף הלומדים בעיר/ ביחד עם תלמידי הממלכתי דתי (14.27 אחוז) מגיעים ל-53.17 אחוזים

עוד הוכחה על כך שאשדוד נכבשת על ידי החרדים. הפעם מדובר במערכת החינוך. בשנה שעברה כבר פורסם כי אחוז התלמידים החרדים העולים לכיתה א' עובר את ה-50 אחוז. הפעם על פי נתוני משרד החינוך הרשמיים עומד אחוז החרדים באשדוד על. 938 אחוזים.

מהנתונים עולה התפלגות התלמידים באשדוד לפי פיקוח עולה כי באשדוד יש 38 אחוז תלמידים חרדים בחינוך הממלכתי דתי אחוז התלמידים עומד על 14.27 אחוזים. ביחד 43.17 אחוזים של תלמידים דתיים וחרדים גם יחד. סך התלמידים החילוניים הלומדים בבתי ספר חילוניים באשדוד עומד כיום על 47.64 אחוזים בלבד.

אז אחרי שכבשו את הפארקים באשדוד, שחלקם נותרים סגורים בשבתות בלחץ החרדים, ואחרי שכבשו את תחום הדיור, בהקצאה של אלפי יחידות דיור מהסכם הגג באשדוד, גם במערכת החינוך יש מגמת השתלטות ושלא נתפלא יום אחד נתעורר ונקבל מערכת חינוך חרדית בחסות עיריית אשדוד.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן