ashdod10 logo

ועידות כמו חול ואין מה לאכול: ועידות ״השופוני״ של ראש העיר לסרי

ב- 9 השנים בהם מכהן יחיאל לסרי כראש עירייה, הוא הספיק לקיים לא מעט ועידות עם מוזמנים רבים מחוץ לעיר שעולות למשלם המיסים מיליוני שקלים. פעם זה היה פרויקט למיחזור שנחל כישלון וכ-70 מיליון שקלים הושלכו לפח הזבל ופעם זה היה ועידת קיימות לאיכות סביבה, שגם עלתה הרבה מאוד כסף. לועידות האלה אין תרומה משמעותית ישירה לתושבים העניים באשדוד, לא למערכת החינוך, ולא לזוגות הצעירים שעוזבים את העיר באלפים אבל יש לה משמעות של תרבות "השופוני" של לסרי. לסרי שמתרוצץ בחודשים האחרונים בין פתח תקווה, טורקיה, שוויץ, ברצלונה וגם אשדוד, העיר אותה הוא אמור לנהל כנראה מנותק מתושבי אשדוד ומבעיותיהם. במקרה הטוב, לסרי הוא כמו בסיפור הילדים האגדי של 'דנידין' והוא ראש עירייה "רואה ואינו נראה״, ובמקרה הרע ״הוא לא רואה ולא נראה״. העיקר ששמו ותמונתו של לסרי התנוססו בעמודי הפרסום במאות אלפי שקלים על הפרויקט שתוקע את תושבי אשדוד בפקקים, ככל הנראה לנצח
מנחם גלילי | חמישי, 01 יוני 2017 16:46

פרסום רב ליווה במשך שבועות את דבר קיומה של ועידת אשדוד לתחבורה 2017. יום יום בעיתון ״דה מרקר״, בעיתון ״ישראל היום״ במקומון של רשת שוקן ״כאן דרום״. לסרי, כנראה, ניסה דרך הוועידה הזו באשדוד להמתיק את הגלולה המרה ש"בולעים" תושבי אשדוד מייד יום על אותם פקקים בלתי נסבלים ואת ההתמרמרות של תושבי אשדוד על הנזקים שיש להם כתוצאה מאותם פקקים, שנגרמו בשל אותן עבודות תחבורה בפרויקט התחבורתי Reway שלא ברור מי צריך אותו באשדוד. גל השנאה נגד לסרי אולי נחלש מעט מאוד בחודש האחרון, אבל התושבים שנתקעים בפקקים אינם מפסיקים לקלל לגדף ולחרף את ראש העיר ואת העירייה ודורשים את הדחתו מראשות העיר ושילך הביתה.

לסרי סומך כנראה על הזיכרון הקצר של התושבים, ותולה תקוות ביום שהפרויקט יסתיים, דרכי התנועה ישתפרו, והתושבים ״ישכחו״. על פי הערכת יודעי דבר, רוב התושבים שנוסעים בכלי רכב פרטיים חייהם יהיו יותר קשים מאשר לפני שהחלו העבודות שסתמו את הרחובות ושיבשו את חיי התושבים. מומחים טוענים כי הפקקים יוותרו לנצח באשדוד. העיר אשדוד שלא כמו העיר פתח תקווה שלסרי עבר אליה זמנית בשל נישואיו עם רעייתו הטרייה, עירית‪, היא עיר מתוכננת מאוד, שמתכנניה, בראשותו של ראש העירייה הקודם, צבי צילקר, תכננו מערכת כבישים המתאימה לשלוש מאות וחמישים אלף תושבים, וזה בניגוד לעיר פתח תקווה שהיתה מושבה והתפתחה לעיר.

לסרי אוהב לקיים ועידות באשדוד שעולות מיליוני שקלים. בפני האורחים שבאים מחוץ לעיר הוא יכול לספר להם ״סיפורי מעשיות״ ו"סיפורי עלי באבא". התוצאה: הפסד כספי לתושבים. העיר אשדוד לצערי, ממוקמת במקום השלישי בטבלת העוני במדינה, וזה לא מונע מלסרי לקיים ועידות בצורה של ״שופוני״. אולי זה מרשים את האורחים שבאים מבחוץ שלא מבקרים ברובע ב׳, ו׳, ורובע ז׳, שחלקם של הגרים שם עניים מאוד, וחלקם מחטטים בפחי אשפה. תושבים אלה לא מבינים מה לסרי רוצה בוועידות הסרק היקרות האלה, שלא יוצא מהן תועלת ביחס להשקעה הכספית הגדולה לא לעיר ולא לתושביה.

719236 copy

אתם זוכרים את פרויקט הפרדת הפסולת במקור? הפרדה בין פסולת רטובה לפסולת יבשה? היה הרבה פרסום היו הרבה ״דאווינים״, לסרי התפאר בכל מקום שאשדוד היא דוגמא למופת בפרויקט הפרדת האשפה, שבאים מהארץ ללמוד מאיתנו וכו וכו. בפרויקט הזה הושקעו כשבעים מיליון ששקלים ולאחר חודשים מעטים ״בהתגנבות יחידים״ ביטלו את הפרויקט, ושבעים מיליון ששקלים ירדו לזבל ולטמיון. מי שנהנה מכך הוא אותו שר לאיכות הסביבה, באותה עת, שזכה למיקום גבוה בפרימריס באשדוד.

אני חושש מאוד שגם פרויקט התחבורה באשדוד סופו יהיה בזבוז של כחצי מיליארד שקלים ויהיה כסופו של פרויקט הפרדת הפסולת, שהותיר אחריו תאים מכוערים ליד הווילות, שעלו מיליוני שקלים. גם כאן מה שיישאר בפרויקט התחבורה יהיו כבישים צבועים, תחנות נוסעים עם לוחות ממוחשבים. במילים אחרות יישאר רק ״השופוני״ של לסרי. הרי מי שמשתמש בתחבורה ציבורית מוניות ואוטובוסים, רובם מעטי יכולת, ומבוגרים, המתגוררים בשכונות הפנימיות כדי להגיע לעורקים הראשיים צריכים לנסוע בעוד אוטובוס. רוב התושבים משתמשים בכלי רכב פרטיים, שמידי שנה יותר ויותר רוכשים כלי רכב פרטיים, כך שפרויקט זה ״יגזול״ מבעלי הרכב הפרטיים מסלול אחד בצירים הראשיים וייווצרו פקקים יותר קשים. הפקקים ישארו לנצח באשדוד.

בוועידה עצמה שהתקיימה בשבוע שעבר האולם של המשכן היה בחציו ריק בתחילה, וככל שהתקדמה הוועידה התרוקן האולם מיושביו. עשרות בודדות נותרו באולם לשמוע את הניתוחים על התחבורה באשדוד, הוצגו מצגות, נטענו טענות שניתחו את המצב באשדוד. תושבי אשדוד בודדים ששמעו את הדברים התפרצו על הנואמים. הפקקים והסבל של התושבים לא תאם את מה שנאמר בפועל באולם. ואני שואל את עצמי לא יותר פשוט שלסרי יפנה לתושבים לשמוע מה מציק להם, מספיק שיקרא מה כותבים לו בדף הפייסבוק וכמה כאב ועצבים יש לתושבים על הפקקים. בשביל זה הם לא זקוקים למהנדסים ומנתחי מערכות ונאומים ארוכים ומתישים שיסבירו שהפרויקט הוא טוב. בפועל התושבים סובלים, יש פקקים וכנראה הם יישארו לנצח באשדוד.

דווקא האדריכלית עירית סולסי שהשתתפה בכנס הביעה באמת את הקושי ושיבוש סדר היום של תושבים בלהיות תלויים במערך אוטובוסים: ״רובנו משתמשים ברכב כי זה הכרח המציאות. להמתין לאוטובוס שלא עומד בזמנים, מה שמוביל לשיבוש סדר יום תקין איחור לעבודה איחוד בחלוקת הילדים לבתי הספר - כל אלו נראים בלי אפשריים במתכונת הנוכחית של התחבורה הציבורית הנוכחית". במילים אחרות גם אנשי מקצוע בתחום סבורים שהפרויקט הזה הוא גרוע ומשבש לאזרחים את החיים.

סדר העדיפות הפגום של לסרי

כאשר תכננו את הקמת אשדוד בסוף שנות החמישים והמתכננים חשבו על הכל. על מערכת כבישי אורך ורוחב שיתאימו לעיר שתאכלס בעתיד כשלוש מאות וחמישים אלף תושבים. לפני תחילת פרויקט התחבורה כמעט לא היו פקקים בעיר, למעט מקומות בודדים כמו הגישה לתחנת הרכבת ועוד. אלא שמישהו שיש לו ״פנטזיות״ של ״שופוני״ במקום להשקיע בביעור העוני באשדוד, להשקיע במערכת החינוך שהעיר תופיע במקום מכובד בזכאי הבגרות, שנזכה שבסיום קורס טייס אחד צעירים אשדודים מניפים אל על את כובעיהם, במקום להשקיע בהקמת בריכות שחייה, ברכישת קרקע עבור בנייה זולה לזוגות צעירים, שבורחים מהעיר במקום לפתור את מצוקת הדיור לחלשים, משקיעים בתוספת בנייה ובשדרוג בעשרות מיליונים על לשכות ראש העירייה ולשכות סגניו. צריך לציין שקבלת קהל אצל לסרי רחוקה מזו שהיתה אצל צילקר. מי שרוצה להיפגש עם לסרי, שיקח בחשבון שמדובר בחודשים רבים. אז לשם מה הא מרחיב ומשדרג את לשכתו ולשכת סגניו בעשרות מיליונים? בשביל ״השופוני״.

695649449פ98

אני רוצה להבהיר לקוראים הנכבדים, שלא תבינו מכך שצילקר היה צדיק וראש עירייה לתפארת. את צילקר ביקרתי קשות במשך כארבעים שנות כהונתו על התנהלותו. אבל על צילקר אפשר להגיד מילה טובה בתחום הוצאות הכסף הציבורי. צילקר מוכר כאיש חסכן מאוד ואפילו על גבול הקמצנות. וכך נהג בכספי ציבור. צילקר והתכונה ״שופוני״ רחוקים מזרח ממערב ואילו בתקופה של לסרי יש רבה פרויקטים של "שופוני״, כאמור כמו פרויקט הפרדת האשפה שעלה כשבעים מיליוני שקלים, פרויקט התחבורה שבהתחלה הודיעו על עלות של כחצי מיליארד שקלים ממשרד התחבורה, שלא יועיל לבעלי הרכב הפרטיים, אלא יגרום להם יותר לפקקים עצומים. בפועל כפי שחושפים חברי המועצה, עו"ד נעים שומר והלן גלבר, העירייה מקופת משלם המיסים מאשדוד הוציאה עשרות מילונים להשלמות הפרויקט, שרוב תושבי העיר סולדים ממנו, פגועים ממנו והיו מאושרים אם לא היה בא לעולם בכלל ולאשדוד בפרט.

לסרי אוהב פעולות של ״שופוני״ שעולים מיליוני שקלים וזה על חשבון גם של העניים, העובדים הפשוטים שעמלים מבוקר ועד ערב לשלם את מיסי העירייה. פעולות שבאות על חשבון פריחה ומסעודה מרחוב משמר הירדן או זוהרה מרחוב הרב מימון, וזה גם על חשבון לובה, שקמה בחמש בבוקר כדי לנסוע למקום עבודה במרכז, כדי לעבוד כקופאית ולהרוויח שכר מינימום. לסרי, מיום שנבחר קיים כמה ועידות באשדוד שנועדו יותר בשביל ״השופוני״ פחות בשביל התושבים וצורכיהם ובמיליוני שקלים שהיה טוב אם היו מושקעים בסבסוד קייטנות לילדי אשדוד, בימות החופש והקיץ.

במשך כ-9 שנים שלסרי משמש כראש עירייה התקיימו באשדוד ועידות שונות כמו ועידות 'קיימות' ועידה 'להורות' ועכשיו ועידת אשדוד לתחבורה, שהתקיימה בשבוע שעבר, ועלתה כמיליון שש'לים. במשך כחודש ימים התנוססה תמונתו של לסרי ושל מנכ״ל העירייה אילן בן עדי בעיתונות הכלכלית של דמרקר ששייך ל'הארץ'. האשדודים לא ראו את המודעות בעתון ״דה מרקר״ ומאחר ויש באשדוד כמה עשרות בודדות של מנויים של עיתון ״הארץ״ ואני ביניהם. מי שראה את המודעות האלה יום יום על שני עמודים, היו קוראי 'הארץ' ברחבי הארץ, בעיקר בעלי מנויים שנחשבים לקובעי המדיניות והכלכלה במדינה, שכנראה לעניות דעתי ״יתרשמו״ מלסרי שבראש העיר אשדוד עומד ראש עירייה והוא ״איש חזון״. הם רק לא יודעים שבאותו בוקר שהתקיים ״כנס אשדוד לתחבורה״ חיטטו רעבים ללחם על בפחי האשפה באשדוד, כדי למצוא שיירי מזון. מיליון השקלים שהוציאה העירייה על ועידת ה״שופוני״ יכלה לסבסד חבילות מזון לכמה שבועות אולי חודשים ולחלק אותם בין עניי העיר.

לסרי הפך את המימונה ל "שופוני"

וזה לא ״השופוני״ הראשון של לסרי. אני רוצה להזכיר שבתקופה של צילקר כראש העיר הוא היה מקיים קבלת פנים בליל המימונה במתנ״ס, ואחרי שנים קיים קבלת פנים של אלפי תושבים בביתו. אלפים זרמו לביתו של צילקר, מכל העדות. כשלסרי נבחר הוא המשיך את המסורת הזו שנה ראשונה ואולי שנייה, ואחר כך הוא ביטל את זה. במקום לארח את תושבי העיר הוא ייסד יום מימונה ״אקדמי״ במשכן לאמניות הבמה, לשם כמעט ״אותם מוזמנים״, ושם מקיימים ״דיונים אקדמיים״. שוב פעולה של ״שופוני״ מבית מדרשו של לסרי.

בנושא ״ועידת אשדוד לתחבורה״ שהתקיימה לפני כשבוע פנינו לד״ר לסרי וביקשנו לדעת ״דבר אחד קטן״ כמה עלתה לפריחה, זהרה, סעדה ולובה המתגוררות ברח׳ משמר הירדן, ורח׳ הרב מימון ואשר מזיעות כדי לשלם מיסי העירייה ״ועידת אשדוד לתחבורה״ באשדוד שנמשכה כחצי יום. לדעתי זו זכותם של תושבי אשדוד משלמי המיסים, לדעת כמה שילמה בדיוק העירייה על ״ועידת השופוני״.

תקראו את השאלות ששלחנו, את התגובה של עורכת הדין טלי בן סימון מתל אביב שעולה עשרות אלפי שקלים מתשלום המיסים של פריחה, סעדה, זהרה ולובה מרח׳ משמר הירדן, ומרחוב הרב מימון, בתגובה שלו אין תשובה לשאלות שלנו שהן פשוטות מאוד.

להכניס כאן את המכתב של מנחם ללסרי

יד' באייר תשע"ז

10/5/2017

לכבוד

ראש עירית אשדוד

ד"ר יחיאל לסרי

הנדון: תגובתך

1. לאחרונה יש באמצעי התקשורת פרסומים רבים על "ועידת אשדוד לתחבורה 2017" שתעסוק "במודל לשדרוג התחבורה" זאת על רקע עבודות התחבורה באשדוד, שגורמות לסבל ונזק רב לציבור משלמי המיסים, שלא בטוחים שיש בכך צורך.

2. אחת הטענות המרכזיות נגדך ונגד העיריה, שלא היתה מספיק הסברה באמצעי התקשורת הקשורים לאשדוד, והם קיבלו את הפקקים כרעם ביום בהיר. לעומת זאת על פי הפרסומים ברשת שוקן "דה מרקר" ואחרים, יש שלל פרסומים על וועידה שתתקיים ב-22/5/17.

3. מעיון בתוכנית "המפוצצת" שכוללת פרופסורים, עיתונאים, מנכ"לים (כולם לא מאשדוד) נשאלת השאלה מהי התרומה של הוועידה הזו לתושבי אשדוד ?

4. מי משלם עבור הפרסומים לוועידה עצמה ?

5. מה העלות של הוועידה עצמה שמופקת ע"י עתון דה מרקר.

6. בעבר התקיימו באשדוד ועידות מסוג זה, כמו "ועידה לקיימות" שעלתה למשלם המיסים האשדודי מאות אלפי שקלים.

7. האם בעיניך ראוי שעיר שבה יש תושבים רבים המחטטים בפחי אשפה כדי למצוא אוכל, ועיר שהוכרזה כעיר הענייה השלישית בארץ, ראוי שמליונים יוצאו עבור ועידות שלא מעניינות את הציבור באשדוד.

8. לסיום, שאלה מסקרנת, כמה עירית אשדוד תשלם לעו"ד טלי בן סימון מתל-אביב, עבור תגובה למכתב הזה ?

בכבוד רב,

השבוע באשדוד

כותרת מתחת למכתב: לסרי מתחננים בפניך תגלה לציבור כמה עלתה ועידת אשדוד לתחבורה

תשובת לסרי

תקראו את התגובה של לסרי לשאלותיי ותזדעזעו

לכבוד

מנחם גלילי

מקומון השבוע באשדוד

הנדון: מענה לשאלות מיום 10 במאי 2017

בשם מרשתנו - עיריית אשדוד, ובשם ראש עיריית אשדוד - הד״ר יחיאל לסרי, אנו פונים אליכם כדקלמן

1. כמה צפוי...

2. כאשר אתה סבור שאין די הסברה על תכנית כזו או אחרת של העירייה, אתה עושה שימוש במקומון שבבעלותך כדי להלין על כך בשם הציבור שאתה סבור שאתה מייצג.

3. כאשר יש הסברה בדרך של כינוס ועידות מומחים מנכ״לים עיתונאי (במקור) ואנשי ציבור, בנושאים על סדר היום הציבורי בעיר אשדוד גם אז אתה עושה שימוש במקומון שבבעלותך כדי להלין על כך בשם הציבור שאתה סבור שאתה מייצג.

4. מידי שנה, במהלך השנים האחרונות, זכתה העיר אשדוד לקיים וועידות רבות משתתפים בנושאי קיימות, כאשר בכל שנה נבחר נושא מוביל אחר בתחום כל כך חשוב זה, לעתידה של העיר ולעתיד תושביה. כל עוד פורסמו ועידות אלה במקומון שבבעלותך - לא מצאת לנכון, ולו פעם אחת, לבקר את עצם קיומן ואת תקציבן, באמצעותו נרכשו, בין היתר, עשרות מודעות פרסום במקומון שבבעלותך, ורק משהעירייה המעיטה את הפרסום המנותב למקומון שבבעלותך, הפכת עורך ונהייה למגינם של ה״מחטטים בפחי האשפה״ - לכאורה.

5. הביקורת הבלתי מובחנת שאתה מעביר על העירייה ועל העושים במלאכה מטעמה בכל מצב נסיבות שהוא, משעה שהפרסום המקומון שבבעלותך הומעט, רק מדגימה את טענת העירייה מזה שנים ולפיה אין מאחרי ביקורת זו דבר פרט לעשיית שימוש בריוני וסחטני במקומון ככלי ניגוח של כל מי וכל מה שנעשה על ידי העירייה מטעמים אינטרסנטיים, מבלי שיש מאחרי הדברים מהות ציבורית ולו בדוחק.

6. תכנית ״ועידת אשדוד לתחבורה״ אכן מלאה וגדושה והיא מעידה על שמתעתדת להתקיים בעיר ועידה ברמה ארצית, במהלכה יועברו מידע וידע החדשניים ביותר בתחומי קיימות ותחבורה לטובת ציבור תושבי אשדוד, שנבחרה להוות עיר מודל בנושא זה. העובדה שהמשתתפים בוועידה, אינם אשדודים ברובם, אף היא ידועה ואינה שנויה במחלוקת, משעה שדוברים אלה נבחרו על סמך תרומתם הפוטנציאלית להסברת הנושאים הנדונים הוועידה, ולא על סמך כתובתם.

7. לא ברור מי שמך לקבוע כי לא ״ראוי״ לכנס ועידות ברמה ארצית בעיר אשדוד. העירייה וראשיה סבורים כמובן שאין יותר ראויה מהעיר אשדוד לארח כנסים הממצבים את העיר במרכז העשייה המוניציפאלית בנושאי קיימות - ועל עוד בהם בחר הציבור להנהיג את העיר על פי חזונם - כך גם יהיה. לא למותר לציין כי על פי מספר התושבים שנרשמו כדי לשמור לעצמם מקום במושבי הוועידה, ההנחה ולפי הכנס אינו מעניין את תושבי אשדוד אין לה בסיס. לחלק ממושבי הוועידה - כבר היום - לא ניתן להירשם עוד.

8. השאלה כמה תשתכר עו״ד בן סימון אינך מעניינך, מסקרנת ככל שתהיה, ולכן לא מצאנו לנכון, גם הפעם, להשיב עליה.

בכבוד רב

עו״ד טלי בן סימון

לאחר תשובתו של לסרי שלא השיב לנושא העלויות פנינו אליו שנית בשאלות הבהרה נוספות, שעד כה לא קיבלנו, מה יש לדוקטור להסתיר.

המכתב השני

16 מאי 2017

כ' באייר תשע"ז

לכבוד

ראש עיריית אשדוד

דר' יחיאל לסרי

1. לצערי השאלות המרכזיות הציבוריות העולות מן השאלות הראשונות ששלחתי לך בעניין ועידת התחבורה, נותרו ללא מענה. להזכירך, מדובר בכספי ציבור, והדבר הכי מעניין את הציבור על מה אתה "זורק" את כספם.

2. עבודות התחבורה גורמות נזק לציבור ותסכול, וזעם בלתי נפסק על פרויקט שלא בטוח שיצליח, ויש הגורסים כי הפקקים יישאר לנצח, בגלל שיהיו נתיבים שיוקצו לאוטובוסים בלבד.

3. אתה התהדרת מעל כל במה כי הכסף מגיע ממשרד התחבורה כחצי מיליארד שקל לדבריך, והנה בשבוע שעבר אישרתם 35 מיליון מכספי משלמי המיסים, לטובת אתר הפרויקט שאתה טוען שכולו ממומן ע"י משרד התחבורה.

4. ההתחמקות שלך מלפרט כמה עלתה הוועידה שמופקת ע"י העיתון דה מרקר, ועידה שלא תועיל ולא מועילה למצוקת הפקקים ממנה סובלים תושבי אשדוד. אני חושש שהתועלת היחידה מאותה ועידה שאתה מסרב כמה עלתה למשלם המיסים נועדה ליחסי ציבור אישיים ארציים, כאשר תמונתך ותמונת מנכ"ל העירייה מתנוססת במודעות ברשת שוקן.

א. כמה הערות על תגובתך באמצעות עו"ד טלי בן סימון מתל אביב, ששכרה משולם על חשבון הציבור באשדוד, ועוד יש לה את החוצפה לומר ששכרה ממשלמי המיסים אינו מענייני, להזכיר שאני עיתונאי ומייצג את האינטרסים של הציבור, ושכרה שמשולם ע"י משלם מהמיסים כן מעניין.

ב. מעולם עיריית אשדוד לא פרסמה בעיתון "השבוע באשדוד" על ועידות של רשת שוקן ועיריית אשדוד.

ג. אני שוב שואל כמה עלתה לעיריית אשדוד הוועידה לתחבורה, האם מדובר בהוצאה של כמיליון שקלים? וכמה עירית אשדוד שילמה לרשת שוקן על הוועידות שהתקיימו באשדוד מיום שנבחרת משנת 2008 ?

ד. להזכיר לך שאתה לא נמצא לא בצפון קוריאה, ולא בסוריה, לא בתורכיה, לא ברוסיה, אנחנו לא ג'קי בן זקן האסיר והעבריין, שהחינמון שלו מתחנף לך אפילו כשהוא בכלא. להזכירך כאשר צבי צילקר היה ראש העיריה, בן זקן התחנף אליו אישית וגם בעיתונו, ובן זקן "תוגמל" גם בתקופת צילקר וגם בתקופתך.

ה. אנו נמשיך לסקר את עיריית אשדוד ואת התנהלותך כראש העיריה, כפי שעשיתי במשך כחמישים שנה, החל מתקופת אבנר גרעין, צבי צילקר, אריה אזולאי, וגם הבא אחריך, בצורה הוגנת ועניינית לציבור תושבי אשדוד.

ו. אני מקווה שהפעם תענה על השאלות בצורה מסודרת, אנו מציעים לך כדי לחסוך כסף לציבור האשדודי, תעשה את זה דרך מחלקת הדוברות של העיריה.

 

הלן גלבר: תוכנית התחבורה של לסרי נכשלה. התושבים משלמים את המחיר

לסרי תובע מתושבי אשדוד לזנוח את כלי הרכב שלהם, ללא חלופה הולמת חברת האופוזיציה, הלן גלבר: יש חלופות טובות ומתקדמות מהתוכנית הכושלת של העירייה. בתקופת כהונתו של לסרי, רמת היוצאים מחוץ לעיר לפרנסתם 45% מכלל הכוח העובד בעיר. לסרי נכשל ביצירת מקורות תעסוקה, חינך ועכשיו הוא מבקש לסגור את הכניסות והיציאות

לא לחינם התקוממו התושבים בזמן הכנס, וביקשו להפנות שאלות לראש העיר, שחתום על אחד הכישלונות הגדולים בשלטון המקומי - תוכנית תחבורה בתקציב של מאות מיליונים שיצא משליטה, אשר תובע מהתושבים לוותר על כלי רכבם, בלי להעניק להם חלופות כלשהן.

לסרי הודה בכנס, שכרגע לא ״כיף״ אך בעתיד צפוי להיות ״כיף״. ״החזון הוא שתושבי אשדוד יזנחו את הרכב הפרטי שלהם״. כל זאת, בלי להעניק לתושבי העיר תחבורה חלופית נוחה מחד, ובלי לייצר מקורות תעסוקה מאידך. ״תוכנית התחבורה הכושלת של לסרי היא מסחטת כספי ארנונה, סיוט מתמשך לתושבים וללא מחשבה קדימה״, מסבירה חברת המועצה הלן גלבר.

גלבר מוסיפה, פתרונות תחבורה לעיר מתוכננת כמו אשדוד קלים להשגה ללא הצורך להרוס את הקיים. אך כאשר יוצרים תוכנית, ללא רקע מתאים, ללא מבט על המכלול הרצוי, ובלי לשתף את הציבור, יוצרים כאוס תחבורתי, שאיתו התושבים לא מוכנים להשלים.

אשדוד היא עיר שתוכננה היטב, עם צירי תנועה רחבים לארכה ולרחבה. במקום שהתוכנית תנצל את הנכסים התכנוניים של העיר, ותעשה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת שתכיל את הגידול במספר כלי הרכב בעיר, היא הפכה מעיר לא פקוקה לעיר פקוקה. זאת ועוד, התוכנית גם פגעה בתושבים ברובעים הוותיקים המוחלשים, בשל ויתור על הציר המזרחי, אשר היה אמור לשמש אותם.

התוכנית המוצעת שבה תחנות האוטובוס נמצאות באמצע הנת״צ עלול להביא לסכנת חיים כפי שאירע בפתח תקווה - בכביש המוות שנאלצו לסגור אותו. לא זו אף זו, התוכנית אמנם צומצמה, בשל הביקורת הציבורית נגדה, אבל היא כבר חרגה באופן מעורר ביקורת מהתקציב המקורי שלה, כאשר תושבי אשדוד נדרשים לממן אותה בסכומיםשל 43 מיליון שקל מכספי הארנונה שהם משלמים. מהו תקציב התוכנית? לאף אחד אין תושבות, וכל מספר נכון מ-220 מיליון שקל ועד לחצי מיליארד שקל.

לסיכום, לדברי גלבר: ״בעוד מספר שנים אנו צפויים לאוס תחבורתי, שכל כולו הירושה של לסרי: מספר התושבים יגדל, ובעקבותיו מספר כלי הרכב בעיר. הנתיבים לכלי הרכב ידוללו, והעורך הראשי של העיר יבוטל. במקום לחשוב קדימה לעתיד, ולהוביל תכנון נכון של פרויקט תחבורה שמתחשב ולוקח בחשבון את הפרמטרים שמאפיינים את תושבי העיר, ראש העיר בוחר לתת יד לתכנית כושלת שאינה משרתת את הציבור״.