ashdod10 logo

'מובילאי תקים באשדוד מעבדת תחבורה חדשנית'

כך הוכרז בועידת התחבורה שהתקיימה השבוע באשדוד. בוועידה התקיימו מספר פאנלים אשר עסקו בנושאי תחבורה וטכנולוגיה
ענת ביגר | שבת, 27 מאי 2017 10:02

מובילאיי תשתף פעולה עם MIT, מייקרוסופט וחברות נוספות, ותקים באשדוד מעבדת פיתוח ומחקר לתחבורה עתידנית( (ASHDOD TRANSPORTATION LIVING LABׂ, כך הוכרז השבוע בוועידת התחבורה אשר התקיימה באשדוד. מדובר על מעבדת תחבורה חדשנית, אשר תאסוף נתונים ממספר מקורות, ותייצר Data Base Open עצום בגודלו וחשיבותו. הנתונים ישמרו במערכת מידע פתוחה, שתעמוד לרשות משרדי ממשלה, חברות טכנולוגיה ומומחי אקדמיה, ויאפשרו פיתוח ומחקר שישפרו באופן מתמיד את שירותי התחבורה הניתנים לאזרחים, וכן את תשתיות הרכב ."הטמעת הטכנולוגיה תסייע לאשדוד להגשים את החזון ולהפחית למינימום האפשרי את מספר תאונות הדרכים" ציין באירוע אלעד צרפתי, משנה למנכ"ל מובילאיי.

לפי הודעה של דובר העירייה על הוועידה, אשדוד נבחרה בזכות מס' פרויקטים חדשניים המבוצעים כיום בעיר, ביניהם פרויקט REWAY, הכביש החכם בארץ לתחבורה עתידנית, שכולל: הטמעת סנסורים חכמים בכבישי העיר, תשתית מתקדמת של סיבים אופטיים, מצלמות חכמות אשר יותקנו על האוטובוסים החדשים שיפעלו בעיר וכן בצמתי העיר, תחנות אוטובוס דיגיטליות ומרכז פיקוד ובקרה שיאוחד עם מוקדי החירום והפיקוח בעיר.

בוועידה התקיימו מספר פאנלים אשר עסקו בנושאי תחבורה וטכנולוגיה, רכב אוטונומי ודרכי התניידות חלופיות, תשתיות וצדק תחבורתי. בפאנלים השתתפו, בין היתר, אלעד צרפתי, משנה למנכ"ל מובילאיי; מיטל להבי, סגנית ראש העיר תל אביב; גיל יעקב, מנכ"ל ארגון 15 דקות; ד"ר שי סופר, המדען הראשי במשרד התחבורה; עו"ד איתן אתיה, מנכ"ל פורום ה-15; אילן בן עדי, מנכ"ל עיריית אשדוד; מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ; מנכ"ל רכבת ישראל, שחר איילון; סגן הממונה על התקציבים באוצר, אודי אדירי ובכירים נוספים.

719236

את הועידה פתח ד"ר יחיאל לסרי, ראש עיריית אשדוד, שהתייחס למשבר התחבורתי בו נמצאת ישראל ותפקידם של ראשי הרשויות. "המשבר התחבורתי הגיע למימדים של משבר לאומי, אובדן התוצר למשק עלול להגיע לכ-40 מיליארד שקל בשנה. לרשויות המקומיות יש תפקיד קריטי כזרוע ביצועית של המדינה. יש לאפשר לראשי הרשויות סמכויות ביצוע".

אמיר לוי, הממונה על התקציבים באוצר, עסק במדיניות הממשלה בנושאי התחבורה ובאמצעים לעידוד שימוש בתחבורה ציבורית. "לממשלה לא הייתה מדיניות מכוונת של העדפת רכב פרטי, אך לא הושם דגש מספק על פיתוח תחבורה ציבורית. תקציב לא היווה מגבלה, אלא מיעוט של פרויקטים מתוכננים. לפני שמטילים על האזרחים קנסות בדמות אגרות גודש ואמצעים אחרים, יש לאפשר אלטרנטיבה אמיתית לרכב פרטי״.

הוסף תגובה

תגובות לא ראויות תוך שימוש בביטויים העולים כדי לשון הרע יימחקו מהאתר.