ashdod10 logo

בית הדין הורה לעובדים לפרוק קרונות הרכבת

בית הדין לעבודה קיבל עתירה של הנהלת נמל אשדוד והורה לעובדים שלא לנקוט בעיצומים. סלע המחלוקת היה על פירוק אוניה עליה הוטענו קרונות רכבת
ענת ביגר | שישי, 07 אפריל 2017 23:01

ביום רביעי השבוע הגיעה לנמל אוניה גדולה Normed Antwerpen ועליה הוטענו קרונות דו קומתיים של רכבת ישראל. הקרונות הם מתוצרת בומברדייה. יצרן חשוב שבנמל מעוניינים לעבוד איתו. זאת הפעם הראשונה מאז 2011 שבה נפרקים קרונות רכבת בנמל אשדוד - לאחר שנים שאלה נפרקו בנמל חיפה. בשל גודלם ומשקלן הכבד של הקרונות לא ניתן לפרוק אותם באמצעות המנופים בנמל אלא בעזרת מנופים מיוחדים שהותקנו באוניה. לכן לא נדרשת העסקת מנופאים ואתתים של הנמל. הנהלת הנמל בסידור העבודה בשבוע שעבר הציבה ביום הגעת האוניה מנהל עבודה, מלגזן ו- 4 סוורים. אבל אז קיבלה פניה מועד התפעול שטען בפני ההנהלה שהיות ובעבר העסיק הנמל עבור פריקת קרונות רכבת 13 עובדים במשמרת, זהו נוהג מחייב ועל כן יש להציב עוד 5 עובדים שיקבלו פרמיה גם אם לא יעבדו. ההנהלה טענה שלא תסכים להביא עובדים "פיקטיביים" ובתשובה מסרו העובדים כי אם לא יוצבו 13 עובדים במשמרת הם ימנעו את פריקת הקרונות.

לאחר שמו"מ בין הצדדים לא צלח פנתה הנהלת הנמל עתרה ביום חמישי שעבר לבית הדין האזורי לעבודה בעתירה באמצעות עו"ד יעקב מלישקביץ, שותף במשרד נ. פינברג ושות', טענה חברת הנמל כי הוועד מושך זמן כדי ש"הנהלת הנמל תמצא עצמה לפני שוקת שבורה עם הגעת האונייה לנמל, ותיאלץ להיכנע לדרישות הבלתי חוקיות והמופקרות של נציגות העובדים לשיבוץ פיקטיבי של עובדים ".השופטת יעל אנגלברג מבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע קיבלה את עתירתה של חברת נמל אשדוד ואסרה על עובדי סקטור התפעול בנמל לנקוט עיצומים בפריקת אוניות הקרונות.

הוסף תגובה

תגובות לא ראויות תוך שימוש בביטויים העולים כדי לשון הרע יימחקו מהאתר.