אדווה בן ישי מאשדוד: השם החם בתעשיית עיצוב השמלות

בטרם סיימה את לימודי האופנה שלה ב״שנקר״, הספיקה אדווה בן ישי מאשדוד לככב בתערוכת האופנה הנחשבת בישראל "גינדי TLV 2017" עם עיצוביה, שזכו לשלל מחמאות מהעוברים ושבים. השיא: כתבה במגזין ״ווג״ איטליה על תוצרתה של בן ישי ושבחים בינלאומיים . קבלו את מעצבת העל הח

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אדווה בן ישי (25) מהסטודנטיות הבולטות של ״שנקר״ ייצגה את העיר אשדוד בגאווה ובגאון בפריים טיים של עולם האופנה הישראלי. כל העיניים של גדולי המעצבים בישראל נשאו לשבוע האופנה הישראלי.

בן ישי נולדה בירוחם וגדלה באשדוד. היא למדה במקיף ט' בעיר ומעידה על עצמה שכבר מגיל קטן היה לך את היצירתיות שטמון בכל מעצב. "בתור נערה תמיד ידעתי שיש לי את החוש היצירתי הזה, אבל הייתי בזמנו במחשבה ללכת על תחום האדריכלות ובגלל זה גם עשיתי 5 יחידות לימוד מתמטיקה בבגרות" סיפרה.

החיים מלאי שינויים ואחרי שנת קבע בחיל האוויר, החליטה שהיא הולכת למכינה לעיצוב, שם כל יצר היצירתיות שלה התפרץ. "נרשמתי למכינה לעיצוב ובמהלך הקורס פותחים לך את המחשבה וגורמים לך להוציא את כל היצירתיות שיש בך. אנשים אולי לא יודעים, עיצוב זה לא מקצוע קל כי כל הזמן אתה צריך להמציא מחדש דברים שלא היו קודם. במכינה היה ברור לי שאני הולכת לכיוון של אופנה. ניגשתי למבחנים של 'שנקר' והמבחנים שם מאוד קשים ומספר המקומות מאוד מוגבל לעומת הביקוש. בסופו של דבר, התקבלתי ואני נהנית מכל רגע".

f 0Wdxduj9rd8oTilRzOGAKjG2K pYTtHwNMjDZ0imQH1RYeMD5j8Mid9gMKI2D7YoW VKDBi5Xk6Ksw1172 h884

 מה עושים בלימודי אופנה?

"הלימודים מאוד אינטנסיביים, אני כבר בשנה ג' מתוך ארבע שנים. בשנה האחרונה זה פרויקט גמר. לא הכל רק פרקטיקה, יש המון קורסים עיוניים על תולדות הביגוד ונושאים שונים. משלבים הכל מהכל. הלימודים מאוד מגוונים".

 איך הגעת לתערוכת האופנה המדוברת?

"במהלך הלימודים אתה נדרש להכין פרויקט ובסופו של דבר אתה מציג את התוצר הסופי שלך בתערוכה פנימית במכללה. כחלק מפרויקט שהכנתי בשנה שעברה, המרצים והמעצבים שבדקו מאוד התרשמו מהתוצר שלי והדרך לתערוכת האופנה של גינדי הייתה קצרה".

 מה הצגת?

"יצרתי בד מיוחד שלא ניתן לקנות בחנות וגם לא ניתן להדפיס עליו. ההשראה שלי הייתה אומנות גוף אפריקאית. מצאתי טכניקה מיוחדת בשילוב חום להכנת הבד. עברתי אין ספור ניסיונות עד שהגעתי לבד הסופי ויצרתי הבלטות על גבי הבד. הייתי צריכה לנסוע לדרום הארץ כדי למצוא קיבוץ שיוכל לתפור לי כמות גדולה. בשבוע האופנה ל״שנקר״ יש להם תצוגה של תוצרים של תלמידיהם. שנקר החליטה להציג את התוצר שלי".

 קיבלת מחמאות ממבקרי אופנה?

"לפני שהחל שבוע האופנה בתל אביב, הגיעו אלינו משלחת מאיטליה ואחד המעצבים מפירנצה אמר לי שהתוצר הזה ייחודי ומאוד מתוחכם. קיבלתי המון מחמאות מכל מי שביקר. אתר מאקו שם את התוצר שלי בתמונה הראשית שלו בכתבה על שבוע האופנה. השיא שהתוצר שלי הופיע במגזין ווג איטליה".

 מה מקור ההשראה שלך באופנה?

"אני תמיד מסתכלת מה עושים סביבי, אני מתעסקת בהמון תופעות טבע ומשלבת דרכם את העיצוב שלי. אני באה מבית מאוד סביבתי ואוהבי בעלי חיים, אז אני מניחה שזה השפיע עלי".

 אז עוד סלון כלות לא יצמח לנו באשדוד, ממה שאפשר להבין ממך

צוחקת… "אי אפשר לדעת לאן מובילים אותך החיים. אני מעצבת גם שמלות ערב לחברות, וכן גם מתעניינת בתחום אבל הלימודים גורמים לך לחשוב מחוץ לקופסה ואף פעם כשאני מתחילה משהו, אני לא יודעת איך אני אסיים".

לאן לדעתך הולך שוק האופנה עכשיו?

"בישראל עיקר ההתעסקות הוא בשמלות כלה וערב. מה גם שהכסף הגדול נמצא שם. רוב עסקי האופנה בישראל בתחום הזה".

איך אשדוד במפת האופנה הארצית? יש לאן להתפתח?

"אני מאוד מאמינה באשדוד. יש מודעות גבוהה לאופנה בעיר הזאת מצד בנות וגם בנים. לא סתם אשדוד מוזכרת בעולם האופנה. המון מעצבות יצאו מאשדוד והתפתח, יש לאן להתפתח ללא ספק".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן