עוד עיכוב בבניית בית הלוחם באשדוד: דיון שלישי בוועדת הביקורת בכנסת

נכי צה"ל מאשדוד ומאזור השפלה זועמים על החלטתה של ח"כ קארין אלהרר, לקיים רגע לפני סיום תפקידה ויציאת הכנסת לפגרה, דיון שלישי במספר, בנוגע להקמת בית הלוחם באשדוד .נכי צה"ל אומרים: "עצוב ומכעיס מאוד שיו"ר הועדה לביקורת המדינה מאפשרת לגורמים פוליטיים להתערב ב

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

"הליך קבלת ההחלטות לגבי הקמת בית הלוחם הוא מהמסודרים שיש ומעידים על כך דוחות של גורמים חיצוניים. עצוב ומכעיס מאוד שיו"ר הועדה לביקורת המדינה מאפשרת לגורמים פוליטיים להתערב בהחלטה פנים ארגונית. אנו מבקשים מארגון נכי צה"ל שלא להכנע ללחצים ומבקשים להמשיך בפרוייקט", במילים אלה פנתה קבוצת נכי צה"ל באשדוד ליו"ר ארגון נכי צה"ל, חיים בר, על מנת לחזק את ידיו. בארגון נכי צה"ל סיימו זה מכבר את תהליך תכנון בית הלוחם באשדוד אשר מיועד ל-7,000 נכי צה"ל ולבני משפחתם ואף גייסו חלק ניכר מתוך תקציב בניית המתקן שעלותו למעלה מ-130 מיליון שקל, כל כולו מכספי תרומות.

נכי צה"ל שמעורים בנושא מציינים כי בשנת 2014 הורה מבקר המדינה לארגון נכי צה"ל לערוך מספר בדיקות נוספות לפני קבלת ההחלטה הסופית לבניית בית הלוחם באשדוד, לרבות ביצוע סקר סיכונים. כלל הבדיקות בוצעו. גם רשם העמותות שבחן שאת הנושא, קבע באחרונה כי לארגון נכי צה"ל איתנות פיננסית, סבר כי מדובר בהחלטה פנימית של הארגון ומשום שלא נמצא כל דופי בתהליך עצמו, אין להתערב בו. התהליך החל עוד ב-1999 וקיבל בעבר את ברכת ראש עיריית אשדוד לשעבר, צבי צילקר. "בדיון שנערך זה מעבר בכנסת נכנסה ח"כ אלהרר לשיקולים פנימיים של הארגון ושאלה למה לא להקים את בית הלוחם בראשון לציון או ביבנה", קבל אחד מנכי צה"ל, "זאת לא הסמכות שלה. ההחלטה עברה ברוב של 47:37 בעד, יש לנו שטח של 30 דונם באשדוד והיא בוחשת בקלחת ללא סיבה. זה יכול להוביל לדחיה של עוד כמה שנים בהקמת בית הלוחם ואנו לא נסבול זאת גם אם יהיה צורך להפגין מול ביתה. זאת ועוד, לדבריהם, דרשה ח"כ אלהרר, באופן תמוה, גם מרכז המידע והמחקר של הכנסת לערוך בדיקה בנושא, אבל גם הממצאים שלהם כי ההחלטה עומדת במתחם הסבירות – לא מספקת אותה. "היא נחושה לעצור את הפרוייקט בכל מחיר, אפילו שלחה את מבקר המדינה לעשות ביקורת נוספת, "תיארו נכי צה"ל את התהליך, "העובדה שהועדה מתכנסת שוב ועוד על נושא כל כך שולי ביחס למה שעומד על הפרק, מעלה הרבה מאוד תהיות לגבי התנהלות העומדת בראשה ואנו לא ניתן לה לעכב ולו ביום אחד בית שיקומי לנכי צה"ל, וזאת ללא סיבה".

במשרד הביטחון הודיעו זה מכבר כי אינם מתערבים בהחלטות פנימיות של ארגון נכי צה"ל ואינם מתנגדים להקמת בית הלוחם. עוד נודע כי בעיריית אשדוד תומכים בהקמת בית הלוחם בעיר. ראש העירייה, יחיאל לסרי, נמצא בקשר הדוק עם ארגון נכי צה"ל ופועל לסייע בתחום.

מארגון נכי צה"ל נמסר: "קיבלנו זימון לדיון בועדה לענייני ביקורת המדינה ב-21/3/2017. נציגנו יציגו את עמדתם באופן רשמי בפני הועדה. אנו רואים חשיבות אדירה להקים בית לוחם לאלפי נכי צה"ל במחוז השפלה וליצור שיוויון ביניהם לבין חבריהם מאזורים אחרים בארץ. התחושות הקשות, כפי שעולות מהשטח, מנכים צה"ל באזור השפלה – מובנות. הם, בראייתם, רוצים בית לוחם כאן ועכשיו. אנו מבקשים מהם לנהוג באופן ממלכתי וראוי ובטחונו כי העבודות להקמת בית הלוחם יחלו בתקופה הקרובה".

חברת הכנסת קארין אלהרר מסרה בתגובה: "בהמשך לדו"ח הממ"מ, ולבקשת הארגון, נקבע הדיון בועדה. הודענו לארגון כבר בדצמבר על הכוונה לקבוע את הדיון ויו"ר הארגון או אף נציג מטעמו לא הביע שום התנגדות. בדיון יוכלו הארגון ונציגיו להציג את כל הממצאים של כל הדו"חות."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן