סקר שביעות רצון מעיריית אשדוד: בתחתית רשימת הערים בישראל בציון נמוך ועלוב

תושבי אשדוד לא מרוצים מתפקוד עיריית אשדוד ודירגו אותה במקום הלפני אחרון ברשימת הערים הגדולות בישראל. את הסקר המקיף ערף אתר 'מידרג' המתמחה בסקרים של שביעות רצון שבדק ב-19 ערים עד כמה התושבים מרוצים מתפקוד העירייה ועד כמה הם מקבלים תמורה לארנונה. עיריית אשד

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

זה לא רק הביקורת על פרויקט התחבורה באשדוד, שבגינה נחסמה אשדוד והפכה לעיר פקוקה ביותר. בימים האחרונים, פרסם אתר 'מידרג' סקר שביעות רצון התושבים מתפקוד העיריות ב- 19 ערים בישראל. מהתוצאות עולה כי תושבי אשדוד אינם מרוצים באופן כללי מתפקוד העירייה וחשים כי אינם מקבלים תמורה לארנונה שהם משלמים. אשדוד מדורגת במקום ה- 18 מתוך 19 ערים עם הציון 2.51 מתוך 5 אפשרויות. הסקר התבסס על 5,500 נשאלים בחלוקה לפי עיר מגוריהם ובוצע על ידי אתר מידרג והתבסס על שאלונים אינטרנטיים. התושבים השיבו ודרגו את תיפקוד העירייה בכמה פרמטרים.

התוצאות של סקר "מידרג" מציבות את עיריית אשדוד בתחתית הטבלה בשביעות הרצון של התושבים. מקום אחד לפני אחרון. לפני ירושלים. עיריית אשדוד קיבלה רק 2.51 נקודות מתוך 5 ב בדרוג הכללי של תפקוד העירייה. לשם השוואה, רעננה ומודיעין דורגו במקומות הגבוהים עם דירוג של 3.74 ו- 3.72. תל אביב במקום השלישי עם דירוג של 3.45. הרצליה במקום רביעי עם דירוג של 3.45 גבעתיים במקום חמישי עם 3.38 אחרי העיר כפר סבא עם דירוג 3.37, ראשון לציון עם 3.36 באר שבע עם 3.18, נתניה עם 3.15 לרמת השרון וקרית אונו 3.05, חולון עם דירוג של 2.93 רחובות עם דירוג 2.92 רמת גן עם 2.85 ירושלים עם 2.74 חיפה עם 2.69 פתח תקווה עם דירוג של 2.62 אחריה אשדוד עם 2.51 מידת שביעות רצון כללית מתפקוד העירייה וסוגרת הטבלה הוד השרון עם 2.46 בלבד.

תקשורת עם העירייה: נמוך ביותר

מדד חשוב שבחן עד כמה התושבים מתקשרים עם העירייה והתייחס לדירוג המוקד העירוני, הטיפול בתלונות והתקשורת באופן כללי. בשאלה על המוקד העירוני קיבלה אשדוד 3.37 כשהיא מקדימה את הערים נתניה, הוד השרון, חולון, ירושלים ופתח תקווה. כידוע, העירייה השקיעה רבות בשיפור תפקוד המוקד העירוני, כשחלה עלייה של 15% במספר הפונים למוקד. בפרמטר טיפול בתלונות של התושבים קיבלה אשדוד 2.86 נקודות, כשהיא מקדימה את הוד השרון, חולון, ירושלים ופתח תקווה. בתקשורת הכללית קיבלה עיריית אשדוד 2.65 כמו לפתח תקווה והיא מקדימה את הוד השרון.

המוקד העירוני

ניקיון העיר: ככה ככה

נושא הניקיון הינו אלמנטרי וחשוב. כל אזרח מצפה לתמורה בעד הארנונה שהוא משלם לניקיון העיר בכלל ולניקיון ברחוב בו הוא גר. בניקיון ומיחזור קיבלה אשדוד 3.28 נקודות, כשהיא מקדימה את קרית אונו, באר שבע, הוד השרון, חולון, רחובות, רמת גן, ירושלים, חיפה, פתח תקווה ותל אביב. בקריטריון פינוי הזבל מדורגת אשדוד עם 3.49 לפני באר שבע, הוד השרון, חולון, רחובות, רמת גן, ירושלים, חיפה פתח תקוה ותל אביב. נושא חשוב וכאוב הינו הטיפול בפינוי צואת כלבים. גם אם אתה חובב כלבים, זה ממש לא נעים לדרוך על צואת כלבים שהבעלים לא ניקה. אשדוד דורגה עם 2.51 נקודות לפני רמת השרון, באר שבע, הוד השרון, חולון, רחובות, רמת גן, ירושלים, חיפה ופתח תקוה.

אשפה רחוב הצוללים 5 7 אשדוד copy

תחזוקה ואיכות בפארקים: טעון שיפור

כל עיר ניכרת גם בפינות הירוקות שלה הפארקים ואחזקתם. אשדוד דורגה עם 3.35 נקודות לפני באר שבע, הוד השרון, רחובות, רמת גן, ירושלים, חיפה ופתח תקווה. האשדודים גאים בפארקים שבעיר. לעיר מגיעים מידי יום מערים אחרות משפחות רבות שנהנות לנפוש ולבלות בפארקים היפים של העיר.

בנושא תרבות ופנאי ודירוג המרכזים הקהילתיים אשדוד קיבלה 3.24 כשהיא מקדימה את הוד השרון, רמת גן, ירושלים, חיפה ופתח תקווה. ובנושא פיתוח אזורי בילוי לאשדוד 2.45 נקודות לפני קרית אונו, רמת השרון, הוד השרון ורמת גן.

מערכת החינוך: גרוע מאוד

ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי וראשי אגף החינוך בעיר מציינים בכל מקום אפשרי עד כמה חשוב בעיניהם טיפוח מערכת החינוך באשדוד. האם תושבי אשדוד מרוצים? אשדוד דורגה עם 3.23 נקודות לפני באר שבע, הוד השרון, חולון, רחובות, רמת גן, ירושלים, חיפה ופתח תקווה. לא פלא, נוכח נתוני הזכאות בבגרות שלא מתרוממים באשדוד והיא נמצאת במגמת ירידה. תלונות רבות מאוד יש להורים על מערכת החינוך באשדוד ובעיקר נגד התנהלות מינהל החינוך בראשות אריה מימון.

MOLD0933חינוך

עידוד זוגות צעירים לגור בעיר: קטסטרופה

אחד מהבעיות הכואבות באשדוד הגירה של זוגות צעירים, שגדלו באשדוד, אוהבים אותה ובכל זאת נאלצים לעזוב את העיר ולעבור למקומות כמו אשקלון שם מחירי הדיור זולים ואפשריים כמו גם המחיה לעומת אשדוד. רק באחרונה פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על הגירה שלילית של צעירים מאשדוד. קרוב ל-7000 אלף אשדודים עזבו את העיר כאשר נכנסו אליה כ-3000 אלף תושבים חדשים. בנושא זה אף עירייה לא הצטיינה בעידוד הזוגות הצעירים, ועיריית אשדוד במיוחד. אשדוד דורגה במקום האחרון עם 1.5 נקודות בלבד.

אז ממה מרוצים האשדודים?

בסקר נשאלו העונים לא רק על מה שהם לא אוהבים בתפקוד העירייה אלא גם ממה הם מרוצים? 29% מהעונים מאשדוד הביעו שביעות רצון לגבי הפארקים באשדוד, 17% היו מרוצים מרמת הניקיון, כשלעומתם 12% מתושבי העיר הביעו את אי שביעות רצונם מרמת הניקיון בעיר.

אתר "מידרג" שמתמחה בסקרי שביעות רצון:  אשדוד לראשונה נכנסה השנה לסקר

אתר 'מידרג' מתמחה כעשור שנים בדירוג בעלי מקצוע. בעקבות דירוג בעלי העסקים ושיפור התפקוד שלהם בעקבות הדירוג, החל האתר לדרג תפקוד עיריות בשנה שעברה. אשדוד נוספה השנה לדירוג. "כאזרח ותושב אני מוטרד מהפער ביעילות הסקטור העסקי לעומת הציבורי. אחת הסיבות לפער היא שאין שום מדד ליעילות. בעסקי יש מדד ברור: רווחיות ומי שלא מרוויח לא שורד. בסקטור הציבורי התושבים במובן מסוים הם צרכנים שבויים של השירות כשאין מדד לערך ולתמורה לכספי הציבור – מה שכאן אפשרנו לתושבים בעצמם להגדיר מי מהעיריות מספקת תמורה לארנונה ומי לא”, מסביר נוחם אוחנה, מנהל אתר מידרג, "אם נדרג באופן שיטתי את תפקוד העיריות ונשקף את התוצאות לתושבים ולעיריות לאורך שנים זה יעשה שינוי".

שלט מאשקלון

אשדוד על מפת השחיתות המקומית

העיתון ׳דה מרקר׳ פרסם בסוף השבוע את מפת השחיתות המקומית. אשדוד נזכרת בעקבות הכוונה של הפרקליטות להגיש כתבי אישום נגד סגן ראש העיר עמרם כנפו ו- 2 חברי מועצה לשעבר, בחשד לקבלת שוחד לכאורה

השבוע, בעקבות המעצר בעיריית כפר סבא והגשת כתב אישום כנגד ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני, מה שיצר את התחושה העובדתית הנכונה כי בחלק גדול של הרשויות המקומיות יש גל גדול של שחיתויות, פרסם כתב ׳דה מרקר׳ , שוקי שדה את מפת השחיתות המקומית. מפה המתפרסת מקרית שמונה בה חשוד ראש העירייה ניסים מלכה לכאורה, בעבירות של חוק מימון הבחירות, שוחד ועוד, דרך חצור הגלילית, נצרת עילית, עפולה ועוד ערים לרבות ירושלים עם הרשעת ראש העירייה לשעבר אורי לופוליאנסקי בקבלת שוחד, תל אביב, רמת השרון, רעננה נתניה, קריית מלאכי, שדרות ועד אילת לאחר הגשת כתב אישום נגד שני חברי מועצה בקבלת שוחד לכאורה.

גם העיר אשדוד נמצאת ברשימה הלא מכובדת ומככבת בה. זאת לאחר שבדצמבר 2015 הודיעה הפרקליטות על הכוונה להגשת כתבי אישום כפוף לשימוע נגד סגן ראש העירייה עמרם כנפו ושני חברי מועצה בחשד לכאורה לקבלת שוחד מקבלנים. על פי הודעת הפרקליטות מ- 8.12.15 הפרקליטות תגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד ממלא מקום ראש העיר אשדוד, עמרם כנפו, וחברי מועצת העיר לשעבר, שלמה אלבז ויצחק דרי, זאת, בחשד לעבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, הפרת חובת גילוי בפני ועדת התכנון והלבנת הון. השלושה מכחישים את הטענות כלפיהם.

כזכור, במרס 2012 התחוללה רעידת אדמה בעירייה לאור המעצרים והחשדות. זאת לאחר חקירה סמויה. ביוני 2014 המליצה המשטרה להגיש כתבי אישום בפרשה והתיק הועבר להכרעת הפרקליטות. חקירת המקרה החלה לאחר תחקיר בתוכנית "עובדה" ששודר בשנת 2011 וחשף התנהלות של שחיתות מאורגנת לכאורה, במסגרתה קבלנים משלמים לבכירים בעירייה בעבור זכויות בנייה באשדוד.

לאחר ההחלטה מסרו השלושה תגובות לעיתון ״הארץ״: עמרם כנפו מסר בתגובה: "אני חושב שזה עוד שלב בתהליך של הוכחת החפות שלי, ואני מאוד מקווה שבהליך הזה של השימוע אצליח לשכנע ולהסביר את יושרי ואת ניקיון כפיי. צריך להבין שכל כתב החשדות שקיבלתי היום מתבסס על שלוש מתוך 12 חשבוניות שקיבלתי. לא קיבלתי אגורה במחשכים, הייתי מתווך בתקופה שלא הייתי סגן ראש עיר, לא הייתי עובד ציבור וכל הכנסה שלי דווחה לרשויות ושולמו בגינם המסים הנדרשים. במסגרת החקירה המשטרתית לא שמרתי על זכות השתיקה ועניתי על כל השאלות בפירוט רב. או שאני לא מסביר נכון, או שהצד ששמע אותי לא הבין נכון".

יצחק דרי אמר כי "על העובדות של הפרקליטות אין לי חילוקי דעות. הכספים התקבלו בצורה רשמית, חלקם כהלוואה וחלקם מול חשבוניות כדת וכדין בשותפות עם עורך דין וליווי צמוד של רואה חשבון. השאלה המתעוררת היא האם אני כחבר מועצה בעבר, מותר לי לתת ייעוץ ליזמים או לא, גם כשאנני משתתף בוועדות תכנון".

ואילו עורך הדין עופר ברטל, המייצג את שלמה אלבז, מסר: "אנחנו שמחים על ההזדמנות להשמיע את טענותינו בפני הפרקליטות במהרה".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן