ashdod10 logo

מכתב גלוי לעובדי נמל אשדוד

אני חושש שתוך שנתיים תקומו יום אחד והנמל יהיה עובדה מוגמרת בשטח, ואתם תישארו עם רבע משכורת בתלוש, ואדון חסן יישאר עם מליונים רבים  שעשה בהיותו עובד בנמל. אני קורא לכם תתעוררו ושלחו את חסן הבייתה עכשיו
חן בוקר | שבת, 15 מרס 2014 18:17

יש לי נטייה כעיתונאי מזה עשרות שנים, מיום שהתחלתי לכתוב לתהות על קנקנם של האנשים שאני כותב עליהם. המקורות שלהם: איפה נולדו, איפה גדלו, איפה התחנכו כי זה מוסיף לי ותורם יותר להבנת האיש והמניעים שלו ועל הביקורת שלו כלפיו.

להקדמה שלי יש הסבר פשוט: במקרה של האדונים, אבינועם שושן ואלון חסן, ראשי הוועד בנמל אשדוד הם עובדים בזכות  העובדה שהיו להם הורים עובדי נמל ויתרה מזאת, הם גם היו משמשים בתפקיד מפתח בוועד העובדים.  

עובדי נמל יקירים, בתקופה ההיא, ראשי הוועדים בנמל שלטו ברוחם ובנפשם של מי שהיו שרי התחבורה לדורותיהם. לא בגלל שראשי הוועדים הללו היו 'גדולי הדור', אלא פשוט בגלל חולשתם של שרי התחבורה וכמובן בגלל 'קללת הפריימריס' שהפכה כל  זב חוטם למשפיע גדול.

 חסן ושושן, השתמשו ב'זכות האבות' שלהם, כדי להגיע למה שהגיעו היום. תחילה להתקבל לנמל ואחר כך להתחזק ולשמש בוועד, והם אפילו שיכללו את השיטה. אלון חסן למשל התעשר מאוד מעסקים שונים ומשונים וזה צריך להדליק נורה אדומה אצל ראש העיר יחיאל לסרי. כי כוונותיו של חסן ומקורביו, מלחכי הפינכה,  הם לא לטובת תושבי העיר אשדוד, אלא לטובתו האישית והוא הוכיח זאת בעסקיו הפרטיים כאשר הוא משמש כנציג עובדים במקביל.

תרשו לי לספר לכם שני סיפורים קצרים: כשחברת 'שמן' לחיפושי גז חיפשה מקום לאחסן ציוד לקידוח,  יו"ר הדירקטוריון, גבי אשכנזי רמטכ"ל בדימוס, פנה לכמה גורמים כמו קצא"א וחברת חשמל על מנת לקבל הצעת מחיר לאחסנת הציוד הוא פנה בין היתר להנהלת נמל אשדוד לקבל הצעה. הוא פנה למנכ"ל המתפטר שוקי סגיס, שעל פי הפרסומים הוא אחד האנשים האשמים בהידרדרות של הנמל והיה לאיש הבכיר ביותר, שהעלים עין ממעשיו של חסן וחבריו. סגיס באופן תמוה הפנה את אשכנזי ואמר לו שיש חברה בשם 'דנה' 'תפנה אליהם והם יתנו לך את השירות הדרוש'. לימים התברר לכולי עמא שחברת 'דנה', על פי פרסום בערוץ 10 על ידי הכתב, מתן חודורוב גבתה  סכום פי 9 ממה שהנמל גובה בדרך כלל. חברת 'דנה' השיייכת ונמצאת בבעלות, יניב בלטר ,שותפו וחברו לעסקים של אלון חסן. 


 סיפור נוסף. יש בנמל יצואני גרוטאות לחו"ל שנאלצו לעבוד עם חברת 'דנה'. כשלא הייתה להם ברירה הם שכרו את שירותי 'דנה' כמעט בכפייה וגילו לחרדתם כי על כל טון של גרוטאות 2 דולר וזאת על מה? על הנחת פח שסיפקה חברת 'דנה' מהאוניה לרציף, כדי שלא יפלו שיירי גרוטאות על המים.  נמל אשדוד שמגלגל מליארדי שקלים יכול היה לעשות זאת כמובן ולהרוויח את מיליוני השקלים שהלכו לכיסה של חברת 'דנה'.  ואלא סיפורים בודדים ועל קצה המזלג ובוודאי שיש עוד לא מעט פרשיות שנמצאות כעת בבדיקה ובחקירה של רשויות בישראל, אשר בשלב זה אני מנוע מלחשוף אותם. אגב, כל מה שחסן עשה, הוא עשה בגיבוי שושן, שמפיץ לשון הרע, בשעה שהוא מגדל זקן, חובש כובע שחור ומתפלל מידי פעם. ולמה הזכרתי את הרקע על חסן?, כי אני רוצה להודיע לכם ולבני משפחותיכם, העובדים לפרנסתכם כי חסן ושושן משחקים באש בעתיד הכלכלי שלכם. כמי שמכיר היטב את שר התחבורה, ישראל כץ, כאשר היה עוזרו של אריק שרון ז"ל יודע על מה אני מדבר. אני  ליוויתי את כץ פוליטית ועיתונאית כמה עשרות שנים ואני יודע שכשהוא מבטיח, הוא מקיים, ואני אומר לכם הנמל החדש, קום יקום. ההחלטה נפלה ואין מי שישנה אותה, וחסן ושושן מוכרים לכם סיפורי 'עלי באבא' ואני מבקש מכם אל תאמינו להם. תמיכתו הנחושה של ראש העיר יחיאל לסרי מאוד מוסיפה לנחישות הבלתי מתפשרת של השר כץ.

כידוע אני וראש העיר חלוקים בלא מעט נושאים ואני מכירו באופן אישי ואת אופיו. אם הוא החליט להוביל את בניית הנמל ולסייע בהוצאת ההיתרים, התחייבויותיו היא ברזל. הוא מסוג האנשים שקורצו מחומר קשיח ועקשני כמו של ישראל כץ. עובדים יקרים, במצב הדברים הללו נמל חדש ייבנה. ההחלטה נפלה ומה שצריך כעת יהיה שאתם תדאגו לקבל את הטוב ביותר. ההתנגדות לרפורמה ולבניית הנמל החדש היא טריגר עבור חסן ושושן שלא יוכלו להביא את הסחורה. אחרי בניית הנמל הם ייחלשו ולא יהיו שווים הרבה.

אתם, עובדים קשה ומתפרנסים בכבוד ואני חושש שיום אחד תקומו הנמל יהיה עובדה מוגמרת בשטח ואתם תישארו עם רבע משכורת. חסן יצחק עליכם. הוא איש עשיר ומסודר ואם אתם רוצים לוודא זאת רוצים להיות בטוחים תגיעו לקפה 'גרג' או למסעדת "ציפורה" ולחברות המשאיות שלו, שם הוא מסתובב וכל היום מעשיר את קופתו ובדרך לבנק הוא לא מפסיק לצחוק בוודאי כל הדרך...

הוסף תגובה

תגובות לא ראויות תוך שימוש בביטויים העולים כדי לשון הרע יימחקו מהאתר.