ashdod10 logo

"יובלים" המבולבלים: גובים מים מדירה ריקה וסגורה

כבר מספר שנים שהדירה של עליזה פירוז עומדת ריקה ואיש לא גר בה עליזה עצמה עברה להתגורר בתל אביב לאחרונה היא קיבלה דרישה מ"יובלים" לשלם סך 1,437 שקלים עבור צריכת מים בדירה הריקה". הלכתי ליובלים ואמרו לי ' את תשלמי, לא מעניין אותנו כלום' חברת "יובלים": " נתוני הצריכה שנרשמו הינם מדויקים ואמינים"
ענת ביגר | שני, 29 יולי 2013 00:18

 לא אחת פונים תושבי אשדוד לעיתונות, בטענות על דרישה לתשלום מופרז על המים שהם צורכים. אך נדמה שהפעם טענותיה של עליזה פירוז לחברת "יובלים" הגיעו לשיא חדש. היא קיבלה בתיבת הדואר דרישה לתשלום בסך 1437 שקלים, עבור שימוש במים בדירה שכבר שנים עומדת ריקה, ואיש לא פותח בה ברז. בעלת הדירה ברחוב יוספטל, עליזה פירוז, הייתה המומה כשהגיעה לה לאחרונה דרישה לתשלום בסך 1,437.10 שקלים על מים בדירתה העומדת סגורה מספר שנים. עליזה מתושבי העיר הוותיקים שגדלה בעיר, היא בעלת הדירה.

לפני מספר שנים היא עברה להתגורר בתל אביב. "לא רציתי להסתבך עם השכרת של הדירה שלי והחלטתי לסגור אותה. ניתקתי את זרם החשמל לדירה. כשהגעתי לנתק את המים בדירה אמרו בעירייה לי שלא מומלץ לנתק את המים, מאחר והתשלום היה נמוך השארתי את השעון של המים", היא מספרת. במשך שנים קיבלה חשבון מים שכלל בעיקר את חלקה בהוצאה המשותפת של הדיירים וכן אגרת מים. בממוצע היא שילמה כ- 25 שקלים. אולם כשקיבלה את תשלום המים האחרון חשכו עיניה. "פתאום הגיעה דרישת תשלום מופרזת. על מה לשלם 1,400 שקלים? אפילו כלב לא גר בבית? אני קוראת בעיתונים על מה שעושים לאנשים מאז שהגבייה של המים עברה מהעיריות לחברות חיצוניות הוא בלתי נסבל, אבל לא תיארתי לעצמי שגם ממני ידרשו כסף שלא מגיע להם. זו ממש שערורייה".

עליזה הביאה אינסטלטור פרטי, שבדק את הצינורות שקבע כי אין נזילת מים. היא הגיעה לאשדוד וניגשה לחברת "יובלים", סמוכה ובטוחה שמדובר בטעות וכאשר יראו כי הדירה ריקה יתנצלו בפניה ויבטלו את הדרישה לתשלום. "אמרתי להם שהם רשמו לי שבבית חיים 4 נפשות, אבל אני לא זכיתי להתחתן ואפילו חבר אין לי. ושאני בכלל לא באשדוד והבית ריק ומנותק מחשמל. הם דרשו ממני לבצע דרכם בדיקה של השעון כדי להוכיח שאין נזילת מים. נאלצתי להסכים ולשלם עבור הבדיקה למרות שהיה אצלי אינסטלטור, שילמתי להם 118 שקלים" . 

yuvalim2

 

בעלת הדירה - עליזה פירוז

ב- 27.6.13 הגיע בודק מטעם חברת שח"מ מקורות לפי הזמנת חברת "יובלים" וביצע בדיקה למד המים. הבודק מצא שהשעון תקין. "אני מצהיר שמד המים נבדק בהתאם להוראות בדבר בדיקת מדי מים ונמצא תקין", כתב הבודק בתעודת הבדיקה, אבל זה לא הספיק ל"יובלים", הם מתעקשים שאני אשלם. הם גם החליפו את שעון המים למרות שהיה תקין, ועכשיו הם דורשים שאשלם את החוב. אמרו לי שלא יעזור לי כלום ושאני אשלם את החוב. ואם לא אשלם מיד הוא יצבור ריבית".

עליזה אזרחית טובה ושומרת חוק אשר מקפידה לשלם את התשלומים במועד אולם היא שואלת, ואין תשובה. "על מה אני אשלם? על מים שלא צרכתי? הם אומרים שאולי גנבו לי מים. מי יגנוב מים? הכל נעול וחתום. אני מבקרת בבית ובאה לאסוף דואר ותמיד בודקת שהברז סגור ושהכל בסדר. מחייבים אותי שלא בצדק ועל זה אני לא אעבור בשתיקה".

מחברת "יובלים" נמסר בתגובה: "במשרדי התאגיד, נערך ברור מקיף באשר להתנהלות התאגיד במקרה של הגב' פירוז ונמצא כי התאגיד פעל כדין. ביום 17.6.2013 , הגב' פירוז פנתה למרכז שירות הלקוחות וטענה, כי חיובי המים בגין חודשים 3-4/2013 , הינם מופרזים ועל כן ביקשה לשלוח את מד המים לבדיקת מעבדה חיצונית על מנת לוודא את תקינותו. כחלק ממתן השירות הניתן לתושבים, מיד באותו יום התייצב בביתה נציג מטעם התאגיד, לצורך לקיחת המד לבדיקה. מד המים שהוחלף נשלח למעבדה לצורך בחינת תקינותו עוד באותו היום. יודגש, כי נתוני הצריכה של מד המים בטרם ניתוקו והחלפתו צולמו ותועדו במלואם. עם קבלת התשובות מהמעבדה, התברר, כי מד המים נמצא תקין וכי נתוני הצריכה שנרשמו הינם מדויקים ואמינים.

gabi knafo new

 

הממונה על "יובלים" - גבי כנפו

עפ"י כללי המים ניתן לזכות תושב רק במידה והוכיח כי התקיימה בבתו נזילה, או לחלופין במקרה של מד שאינו תקין. במקרה דנן הצהירה התושבת כי לא קיימת נזילה בביתה. לאור האמור לעיל לא נוכל לתקן את חשבונה. לידיעתך, אנו במרכז שרות הלקוחות עומדים לרשות הצרכנים ובמידה והגב' פירוז מתקשה לשלם את חשבון צריכת המים, נשמח לראותה במרכז שירות הלקוחות לצורך סיכום הסדר תשלומים לנוחיותה. יחד עם זאת, לתושבת קיימת הזכות לפנות לרשות הממשלתית למים וביוב בעניין זה."