ashdod10 logo

הסניף באשדוד סגור, סעו לאשקלון

התושבים באשדוד, העיר החמישית בגודלה ממשיכים לכתת רגליהם לסניפי משרד הפנים בערים שכנות, כדי לעמוד בתור זמן רב ולקבל שירות.  מאז יוני הסניף באשדוד בשיפוצים, ולא ברור מתי הם יסתיימו. המייל האדום של 'אשדוד 10' מוצף בפניות של תושבים כועסים ששואלים מתי כבר יסתיימו השיפוצים? ואיך זה שלא דאגו מראש למשרד חילופי זמני באשדוד, במקום לטרטר את התושבים מחוץ לעיר. דובר העירייה "השיפוצים יסתיימו עד סוף אוקטובר"
ענת ביגר | חמישי, 11 ספטמבר 2014 19:51

כמה זמן לוקח לבצע שיפוצים במשרד הפנים? כך שואלים רבים מתושבי אשדוד, שבשל שיפוצים נרחבים בסניף משרד הפנים בבית צימר באשדוד, הם נאלצים בחודשים האחרונים לנסוע מחוץ לעיר, לסניפי משרד הפנים בערים שכנות. 'המייל האדום' של "השבוע באשדוד" ואתר 'אשדוד10' מוצף כבר שבועות ארוכים בפניות של תושבים זועמים, שמבקשים לברר מתי כבר יפתח מחדש הסניף?
לטענתם של התושבים, מדובר בטרטור של אנשים שנזקקים לשירותי משרד הפנים. הם נאלצים לנסוע מחוץ לעיר לסניפים אחרים של משרד הפנים, בעיקר לאשקלון. לטענתם הם מגיעים לסניפים עמוסים ועומדים בתור שעות. "זה ממש הפך לפרויקט שלם", מספרת תושבת אשדוד, " לא לכולם יש אוטו. נאלצתי לנסוע בתחבורה ציבורית, לעמוד בתור ארוך עד שפקידה עייפה טיפלה בי, ואז את כל הדרך חזרה לאשדוד. לא הייתה לי בריריה, פשוט נאלצתי לקחתי יום חופש. באשדוד, בדרך כלל אפשר להגיע, לקחת מספר ואם יש תור ארוך, אפשר לצאת לסידורים נוספים. באשקלון פשוט ישבתי והמתנתי בתור". והיו גם תושבים שנאלצו בימי מבצע "צוק איתן" לנסוע מחוץ לעיר, בין אזעקה לאזעקה.
ביוני השנה, לפני תחילת המלחמה בעזה, כתבנו על סגירת הסניף לאחר שתושבת אשדוד שנאלצה לנסוע לאשקלון התקשרה לעיתון. ק. סיפרה באותה כתבה: "היה שם תור ענק שעבור רישום שינוי קטן שרציתי חיכיתי שעתיים. תוסיף את הנסיעה הלוך ושוב. זו שערורייה". ק' אף שלחה לנו תמונות מהסניף באשקלון, כדי להראות עד כמה המצב חמור ובלתי נסבל של תושבי העיר שנאלצים לקבל שירות של משרד הפנים.. בזמן מבצע "צוק איתן", היו תושבים שגראד נפל בקרבתם ופגע ברכושם. הם נאלצו לנסוע מחוץ לאשדוד כדי לעשות תעודת זהות חדשה, במקום זו שהושחתה מפגיעת הטיל.
תושבים רבים פנו גם לעירייה ולחברי המועצה באשדוד, ודרשו שהסניף יפתח. חבר מועצת עיריית אשדוד, עזרא שור שגם הוא קיבל פניות מתושבים ממורמרים ופנה ביוני לראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי בבקשה להתערב ולפתור הבעיה. במכתב הוא כתב: "קיבלתי בימים האחרונים מספר פניות מתושבי העיר, הקובלים על כך שמשרד הפנים סגר את המשרדים בעיר – לרגל שיפוצים -  וזאת בלא הודעה מוקדמת, כך שתושבים המגיעים למקום מוצאים עצמם עומדים בפני דלת סגורה. תמוה בעיני כיצד ניתן לבצע צעד כזה בלא לדאוג למקום חלופי שבו ניתן יהיה לקבל את השירות, ובעצם להשאיר עיר בת 250,000 תושבים, העיר החמישית בגודלה בארץ,  ללא כל אפשרות לקבל שירות".
ראוי לציין כי הרחבת הסניף והשיפוצים בו, היו מחויבי המציאות. אשתקד, נכתבה כתבה ב"השבוע באשדוד", שעסקה בצפיפות והדוחק בסניף. אם בימים שאשדוד הייתה עיר קטנה, הספיק המשרד הקטן במרכז המסחרי א', הרי שעם התפתחות העיר והפיכתה לעיר ואם בישראל, היא זקוקה לסניף גדול שיעמוד במספר הפונים ההולך וגדל וייתן מענה יעיל. אבל האם באמת, השיפוץ צריך להימשך זמן רב? האם היה ידוע מראש שמדובר בתקופה ארוכה בו יהיה הסניף בעיר החמישית בגודלה מושבת?. תושבים רבים הביעו פליאה על כך שלא נמצא בעיר מבנה זמני בו יקבלו עובדי משרד הפנים את תושבי העיר עד סיום השיפוצים בסניף הקבוע.

דובר העירייה: "השיפוצים תוכננו מראש עד סוף אוקטובר"
מעיריית אשדוד נמסר בתגובה כי "הסניף אשדוד נועדו לשפר את תנאי השירות לתושבי העיר, באמצעות שינויים והתאמת המשרדים לביקוש הגובר לשירותי המשרד באשדוד. השיפוצים תוכננו מראש עד לסוף חודש אוקטובר השנה, וככל הנראה העבודות תסתיימנה אף קודם למועד זה. בשלב השיפוץ עדיין ניתנו שירותים לאוכלוסיות מיוחדות ותוך הפעלת שיקול דעת גם לקשישים ולאימהות עם ילדים קטנים. יתר העובדים הופנו לשלוחה באשקלון על מנת לתגבר שם את קבלת הקהל ומאידך אתר האינטרנט הותאם והמידע הועלה אליו באופן רציף. כמו כל עבודות שיפוץ, האי נוחות היא לזמן קצר אך ההנאה משיפור תנאי השירות היא לתמיד".