ashdod10 logo

המלצות לשמירה על כושר בזמן צפייה במשחקי המונדיאל

משחקי המונדיאל נפתחו וההתרגשות בשיאה. בדרך כלל תקופת המשחקים,שתימשך כחודש, מלווה בישיבה ממושכת על הכורסא ונשנוש חטיפים עתירי קלוריות. העצות הבאות של לובה ולך,פיזיותרפיסטית במכון לפיזיותרפיה במרכז הרפואי סורוקה, יעזרו לכם ליהנות מצפייה בשחקני הכדורגל הטובים בעולם תוך שמירה על הכושר והבריאות שלכם
רבקה יניב | ראשון, 15 יוני 2014 09:43

ראשית יש לשמור על יציבה נכונה. לרב אנו צופים במשחקים  תוך כדי ישיבה על ספה רכה ונמוכה אשר גורמת ללחץ על מפרקי הירכיים, הברכיים והגב התחתון ועם הזמן עלולה אף להיגרם פריצת דיסק. דברים שחשוב להקפיד עליהם בזמן ישיבה: ברכיים ב- 90 מעלות כיפוף, כפות רגליים מונחות על הרצפה ומתן תמיכה לשקע גב תחתון (באמצעות כרית או מגבת מגולגלת).

יש לשנות תנוחה כל 20 דקות או אפילו פחות מכך.ישיבה ממושכת בתנוחה קבועה יוצרת עומס על הגב התחתון. חשוב לשנות תנוחה מישיבה לעמידה או לגוון את תנוחות הישיבה לעיתים תכופות.עם כל שינוי תנוחה מומלץ לבצע מספר מתיחות לשחרור הידיים, הרגליים והגב.

הצעות למתיחות: בעמידה, שילוב אצבעות כפות הידיים ומתיחה של הידיים למעלה.מתיחה נוספת בעמידה : שילוב הידיים מעל הראש וכיפוף הגו לצד.עוד מתיחה בישיבה: יישור רגל על הספה והישענות עם הידיים והגו כלפי אצבעות כף הרגל.חשוב לעשות את המתיחהלשני צידי הגוף, להישאר במתיחה במשך 10-20 שניות, ולחזור על כלמתיחה מספר פעמים. אין לחוש כאב בזמן ביצוע המתיחות.

את זמן העבירות,חילופי שחקנים ותשדירי פרסומת כדאי לנצל לתרגילי כח ושיווי משקל וכן לביצוע תרגילי כושר: יש לבצע

10 חזרות על כל תרגיל.בתרגיל המתבצע באמצעות משקולות,

קופסאות שימורים או בקבוקי מים,יש לאחוז בהם בשתי הידיים ולבצע כיפוף ויישור של המרפקים או הרמה של הידיים כלפי מעלה.אפשרות נוספת לתרגיל היא עמידה עם הגב צמוד אל הקיר עם רגליים במרחק 15 ס"מ מהקיר ובפיסוק ברוחב האגן.

בתנוחה זו יש לבצע  כיפוף ברכיים ויישור תוך החלקה של הגב לאורך הקיר.כדאי גם לעלות על קצות האצבעות בעמידה ולתרגל                                                                              שיווי משקל באמצעות עמידה עם רגליים צמודות או על רגל אחת במשך 30 שניות.

הפסקת מחצית היא זמן מעולה לביצוע תרגילים אירוביים כמו  הליכה בתוך הבית או עלייה וירידה במדרגות.מי שברשותו מכשירי כושר ביתיים כמו אופניים או ההליכון,כדאי  שיציבם מול הטלוויזיה ויעלה עליהם בעת הצפייה במשחקים.

במהלך ביצוע התרגילים הגופניים המדוברים חשוב לזכור לשתות הרבה מים,להמעיט במאכלים שומניים ולהקפיד על מספר שעות שינה תקין.

יש לזכור שמשחקי המונדיאל יחלפו בעוד כחודש אך הגוף שלנו יישאר איתנו עוד שנים רבות ומה שנשקיע בו עכשיו יעזור לנו לחיות חיים בריאים.